• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Börjar bli dyrt det här. Redan kostat mig en obedagad tandpetare. 😅😅

Grovstädat halva med glasfiberpenna. Tänkte testa om det gör någon större skillnad innan ultraljudet.

I övrigt var det så igengeggat att jag med besvär fick bända upp baklocket med ett stiftvertyg. Som om baklocket var limmat.
20220122_150243.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
I'm back 🙂
Första Meshok-köpet sen i somras. Hittade några bra pjäser hos samma säljare i Kaliningrad i lite variationer på boetter. Fel krona på en av tunnorna och 350:n är ju inte helt korrekt, men överlag fina. Sen va priset oslagbart.

Har bestämt mig för att undvika datum i den mån det går. Kanske syns på valet av klockor 🙂
Nu gäller det bara att be till Postnordgudarna.
Screenshot_20220122_110505.jpg
Screenshot_20220122_110519.jpg
Screenshot_20220122_110530.jpg
Screenshot_20220122_110546.jpg
Screenshot_20220122_110603.jpg
Screenshot_20220122_110615.jpg
Det där var ingen dålig comeback! Välkommen tillbaka. 😍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Börjar bli dyrt det här. Redan kostat mig en obedagad tandpetare. 😅😅

Grovstädat halva med glasfiberpenna. Tänkte testa om det gör någon större skillnad innan ultraljudet.

I övrigt var det så igengeggat att jag med besvär fick bända upp baklocket med ett stiftvertyg. Som om baklocket var limmat.
20220122_150243.jpg
Jag skall se om jag kanske har någon begagnad tandpetare jag kan undvara... 🤔
 
Hej alla, vänder mej till KS kompetens-center rörande ryska klockor. Jag har länge suktat efter en Vostok 170548 i originalutförande. Men det verkar inte helt lätt att finna.
Har hittat denna moddade version hos Vostok-Watches24.
1642860842803.png

Är det samma klocka med annan Bezel? Isf, om man köper en "neutral" bezel, alltså en sån här
1642860996596.png

Blir det då en sån här? Förutom glasbotten då.
1642861119334.png

Så en sista fråga, hur är era erfarenheter av att handla från VostokWatches24? Vet dom funnits länge men aldrig själv handlat där.
 

Delgada

Patek
Hej alla, vänder mej till KS kompetens-center rörande ryska klockor. Jag har länge suktat efter en Vostok 170548 i originalutförande. Men det verkar inte helt lätt att finna.
Har hittat denna moddade version hos Vostok-Watches24.
1642860842803.png

Är det samma klocka med annan Bezel? Isf, om man köper en "neutral" bezel, alltså en sån här
1642860996596.png

Blir det då en sån här? Förutom glasbotten då.
1642861119334.png

Så en sista fråga, hur är era erfarenheter av att handla från VostokWatches24? Vet dom funnits länge men aldrig själv handlat där.
Hej och välkommen till ryssträsket! ❤
Ja det är samma boett och samma tavla. Köper du en slät bezel också så har du den klockan som varit restad hos de flesta försäljare en längre tid.
Smart val.👍
Enda nackdelen är du fått betala några hundra extra, men det är ju inga stora pengar.
Och Vostok-Watches24 är ett pålitligt ställe att handla på. Jag har köpt flera klockor och bezel där. Ca 3 veckors leveranstid ungefär.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hej alla, vänder mej till KS kompetens-center rörande ryska klockor. Jag har länge suktat efter en Vostok 170548 i originalutförande. Men det verkar inte helt lätt att finna.
Har hittat denna moddade version hos Vostok-Watches24.
1642860842803.png

Är det samma klocka med annan Bezel? Isf, om man köper en "neutral" bezel, alltså en sån här
1642860996596.png

Blir det då en sån här? Förutom glasbotten då.
1642861119334.png

Så en sista fråga, hur är era erfarenheter av att handla från VostokWatches24? Vet dom funnits länge men aldrig själv handlat där.

Hej och välkommen till ryssträsket! ❤
Ja det är samma boett och samma tavla. Köper du en slät bezel också så har du den klockan som varit restad hos de flesta försäljare en längre tid.
Smart val.👍
Enda nackdelen är du fått betala några hundra extra, men det är ju inga stora pengar.
Och Vostok-Watches24 är ett pålitligt ställe att handla på. Jag har köpt flera klockor och bezel där. Ca 3 veckors leveranstid ungefär.

Nu verkar ju inte den bezeln vara exakt likadan på bilden, det finns en del olika så se till att du köper rätt (har lite olika utseende)!
 

Delgada

Patek
Jag la märke till det, dels ytbehandling men också måtten. Får fundera vidare.
När det gäller måtten finns två storlekar på slät bezel. Eller tjocklekar egentligen. Men detta är en 170 boett och då passar båda. (På en 710 boett funkar inte det stora för då tar kronan emot.)
Men som sagt på 170 funkar vilken som så det är bara en smaksak.
Sen finns det ju nåt italiensk märke som gör någon liknande klocka, men det blir ju inte detsamma förstås. Och inte säkert att det blir billigare heller.😉
 

Vostok

Audemars
När det gäller måtten finns två storlekar på slät bezel. Eller tjocklekar egentligen. Men detta är en 170 boett och då passar båda. (På en 710 boett funkar inte det stora för då tar kronan emot.)
Men som sagt på 170 funkar vilken som så det är bara en smaksak.
Sen finns det ju nåt italiensk märke som gör någon liknande klocka, men det blir ju inte detsamma förstås. Och inte säkert att det blir billigare heller.😉
3 storlekar finns det (och jag tror att det är den som är 40mm som sitter på “PAMphibia”, men bara tror?)
Den minsta på 38mm passar alla boetter.

outer diameter 38.0mm
height 4.0mm

outer diameter 39.5mm
height 4.0mm

outer diameter 40,0mm
height 3,6mm
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
3 storlekar finns det (och jag tror att det är den som är 40mm som sitter på “PAMphibia”, men bara tror?)

outer diameter 38.0mm
height 4.0mm

outer diameter 39.5mm
height 4.0mm

outer diameter 40,0mm
height 3,6mm
Farsan har ju en, skulle gå att mäta. Han sa han skulle sälja den när ryssarna låg med fartygen ute på svenskt vatten men vet inte om han lugnat sig nu🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Härligt!! Då trodde jag rätt :D Tack för infon!!! :D

Tror det är den här du skall ha (kolla bild 2 så ser man enklast hur den ser ut):


Finns även:



 

hepanter

Patek
2-Faktor
Där har du tillräckligt av farsans DNA för att klona en hel syskonskara om det skulle behövas :)
Skämt åsido, grymma ni e, tack för all hjälp.
Haha ja fasen va skitigt de var under. Syskon är bra när man har gård skulle behövas fler arbetskraft här. Tydligen hade han ändrat sig om försäljning😂 kul o kunna hjälpa för en gångs skull👍
 

Utvisaren

Patek
Hej alla, vänder mej till KS kompetens-center rörande ryska klockor. Jag har länge suktat efter en Vostok 170548 i originalutförande. Men det verkar inte helt lätt att finna.
Har hittat denna moddade version hos Vostok-Watches24.
1642860842803.png

Är det samma klocka med annan Bezel? Isf, om man köper en "neutral" bezel, alltså en sån här
1642860996596.png

Blir det då en sån här? Förutom glasbotten då.
1642861119334.png

Så en sista fråga, hur är era erfarenheter av att handla från VostokWatches24? Vet dom funnits länge men aldrig själv handlat där.
Helt kosher handlare.
 
Topp