• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Mjaha ungeför här tog tålamodet slut.

Alternativ 1. Hammare.
Alternativ 2. Sälj skiten.

Wow gubbe för hammare
Tummen för sälj skiten.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Glasblästra lär bli det absolut bästa plus att du får en matt yta som hjälper till att förstärka det matta och cerakote härdas i ugn så det behöver ej torka som färg.
Dock är sprutan man använder ganska dyr så tänkte pröva om det går att köra med en vanlig airbrush eller en vanlig billackspruta först :) Kanske får modifiera sprutmunstycket lite?
Har även kikat på pulverlack men då blir det ännu dyrare spruta och mer avancerat med elektrisk laddning av arbetsstycke och spruta så cerakote känns mer gångbart för hemmabruk


Det där såg ju riktigt bra ut! Hade vart kul o testa!

Funkar nog riktigt bra även på tavlor, då färgen är riktigt tunn!

Okej, så nu behöver man bara skaffa en bit metall som underlägg, färg och en airbrush!
 

Vostok

Audemars
Jag har en vanlig färgspruta, men den skulle nog vara alldeles för stor för ett sådant här jobb... Men har länge funderat på en airbrush.
Jag har både airbrush och några vanliga :) Jag har funderat över pulverlack förr då jag lackerade ett par mc fälgar men det blev vanlig lack med klarlack på dem istället och tror det va smartast då pulverlack blir hård som emalj och troligen skulle ha fått ur slag av sten osv..
Men ceracote verkar ju kanon och jag kom att kika på det när jag höll på med en bössa som jag tänkte renovera och modifiera lite :)
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Greppträning 1,5 åkte med 2 ggr. Men inte samma klipp idag i armarna. Testa CoC 2 också kom en bra bit IAF😀 nu frulle
IMG_20220123_101654_254.jpg
IMG_20220123_101654_467.jpg
DSC_0013.JPG
 

Vostok

Audemars
Greppträning 1,5 åkte med 2 ggr. Men inte samma klipp idag i armarna. Testa CoC 2 också kom en bra bit IAF😀 nu frulle
IMG_20220123_101654_254.jpg
IMG_20220123_101654_467.jpg
DSC_0013.JPG
Frulle?? Det är ju snart lunch?? Frukost äter man när man vaknar, kl 05:00 efter revelj och flagghissning i vanlig ordning ;) 😂
Sedan vid lunch öppnar man en guldburk med "död mans fingrar" eller "präriegryta" och spelar Jämtlands fältjägarregementes marsch på högsta volym på trattgrammofon 😂 😂
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Frulle?? Det är ju snart lunch?? Frukost äter man när man vaknar, kl 05:00 efter revelj och flagghissning i vanlig ordning ;) 😂
Sedan vid lunch öppnar man en guldburk med "död mans fingrar" eller "präriegryta" och spelar Jämtlands fältjägarregementes marsch på högsta volym 😂 😂
Hehe
Blev iofs havregrynsgröt innan träningen men såg de knappt som frukost, jag pratar ju mer i antal mål typ🤔 blev IAF yoghurt kaffe o mackor nu o banan. Blev sent idag då semin kom olägligt
 

Utvisaren

Patek

Vad är det som strular? Du kanske kan få några bra tips här i tråden?
Säkret. Men när man kan knyta skorna själv frågar man inte hur man knäpper ett par kardborrar. Så jag kör vidare på principen kan själv. Där tålamodet tar slut där tar hammaren vid. Så det löser sig nog på något vis.

Edit: en alldeles urmärkt egenskap att ha om man vill gå in i väggen. Lös allt själv om det inte rent objektivt är förb... svårt. Så stavhopp kör man själv till 4 meter innan man frågar om hjälp. ;)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Säkret. Men när man kan knyta skorna själv frågar man inte hur man knäpper ett par kardborrar. Så jag kör vidare på principen kan själv. Där tålamodet tar slut där tar hammaren vid. Så det löser sig nog på något vis.

Hehe, det är lugnt!

Själv har jag frågat på en del i tips och trix tråden när jag haft problem!
Har också lärt mig en del småtips av att kolla på videos.

Jag har fortfarande mycket att lära, men blir bättre för varje gång jag skruvar, även om man fortfarande stöter på problem och gör sönder saker (balansaxeln t.ex.).
 

Utvisaren

Patek
Hehe, det är lugnt!

Själv har jag frågat på en del i tips och trix tråden när jag haft problem!
Har också lärt mig en del småtips av att kolla på videos.

Jag har fortfarande mycket att lära, men blir bättre för varje gång jag skruvar, även om man fortfarande stöter på problem och gör sönder saker (balansaxeln t.ex.).
Novis... jo jag tänkte jag skulle nå dit en vacker dag men är kvar som "arg amatör" ett tag till troligen. Förmodligen ganska länge till.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Novis... jo jag tänkte jag skulle nå dit en vacker dag men är kvar som "arg amatör" ett tag till troligen. Förmodligen ganska länge till.

Det är bara o ta det lugnt, vissa saker trillskas nästan alltid, men blir lättare med tiden. Jag är fortfarande novis skulle jag säga, när man gjort allt man kan o skiten ändå inte vill gå (händer ibland), byter ytterligare delar o det hjälper inte. Då kastar jag in handduken o tar ett annat urverk istället!
 

branting

Cartier
B04E18A7-E241-40DB-B59C-13222D5BAA4D.jpeg

Dagens klocka och min nya favorit. Köpte den i somras och har knappt använt den tidigare.

Har tidigare inte brytt mig om inskriptionerna på klockorna jag köpt. Nästan stört mig lite på dem. Men nu har det blivit en ny hobby att försöka ta reda på vad det står på dem. På den här får jag det till att det står:

Till Nikolai Prokofievich på jubileumsdagen. Från kollegorna”.

Var isf en fin present från Nikolai fick av sina kollegor år 1986. Undrar vad han gjort för att göra sig förtjänt av en sådan fin present? 🤔

Har ni några klockor med spännande inskriptioner?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Det är bara o ta det lugnt, vissa saker trillskas nästan alltid, men blir lättare med tiden. Jag är fortfarande novis skulle jag säga, när man gjort allt man kan o skiten ändå inte vill gå (händer ibland), byter ytterligare delar o det hjälper inte. Då kastar jag in handduken o tar ett annat urverk istället!
Been there to and done that also!!!😉😁👍
 
Topp