Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mjaha ungeför här tog tålamodet slut.
Alternativ 1. Hammare.
Alternativ 2. Sälj skiten.
Wow gubbe för hammare
Tummen för sälj skiten.
Om det ändå hade varit något komplicerat. Men när de enklaste sakerna inte fungerar då tar tålamodet slut.Bryggan eller balansen som skall monteras?
Glasblästra lär bli det absolut bästa plus att du får en matt yta som hjälper till att förstärka det matta och cerakote härdas i ugn så det behöver ej torka som färg.
Dock är sprutan man använder ganska dyr så tänkte pröva om det går att köra med en vanlig airbrush eller en vanlig billackspruta förstKanske får modifiera sprutmunstycket lite?
Har även kikat på pulverlack men då blir det ännu dyrare spruta och mer avancerat med elektrisk laddning av arbetsstycke och spruta så cerakote känns mer gångbart för hemmabruk
Om det ändå hade varit något komplicerat. Men när de enklaste sakerna inte fungerar då tar tålamodet slut.
Japp!! Kör först du så kan jag få höra hur det gick för dig innan jag testar självDet där såg ju riktigt bra ut! Hade vart kul o testa!
Funkar nog riktigt bra även på tavlor, då gärgen är riktigt tunn!
Okej, så nu behöver man bara skaffa en bit metall som underlägg, färg och en airbrush!
Japp!! Kör först du så kan jag få höra hur det gick för dig innan jag testar själv![]()
Jag har både airbrush och några vanligaJag har en vanlig färgspruta, men den skulle nog vara alldeles för stor för ett sådant här jobb... Men har länge funderat på en airbrush.
Frulle?? Det är ju snart lunch?? Frukost äter man när man vaknar, kl 05:00 efter revelj och flagghissning i vanlig ordningGreppträning 1,5 åkte med 2 ggr. Men inte samma klipp idag i armarna. Testa CoC 2 också kom en bra bit IAFnu frulle
![]()
![]()
![]()
HeheFrulle?? Det är ju snart lunch?? Frukost äter man när man vaknar, kl 05:00 efter revelj och flagghissning i vanlig ordning![]()
Sedan vid lunch öppnar man en guldburk med "död mans fingrar" eller "präriegryta" och spelar Jämtlands fältjägarregementes marsch på högsta volym![]()
Ojoj stor kalas att fylla 18 år är en stor grej de minns man nästan, eller fasen jag har glömt bort den dagen.Flaggan hissas för lilla ungen som fyller 18 år idag.
Hur gick det till?
Åren bara flyger fram...
![]()
![]()
Ja, jag får medge att det inte är utan ett visst (rejält) påslag av existentiell ångest man notetar tidens gång....Ojoj stor kalas att fylla 18 år är en stor grej de minns man nästan, eller fasen jag har glömt bort den dagen.
För att citera min farbror åren går fort särskilt när man tänker bakåt
Ja fi fasen tiden flyrJa, jag får medge att det inte är utan ett visst (rejält) påslag av existentiell ångest man notetar tidens gång....
Kul! Min son fyller också 18 år idag.Flaggan hissas för lilla ungen som fyller 18 år idag.
Hur gick det till?
Åren bara flyger fram...
![]()
![]()
Minsann! Vilket sammanträffande!Kul! Min son fyller också 18 år idag.![]()
Nej en vecka i mockans tecken var ju riktigt trevligt. Har insett att jag 1. Behöver mer mocka, och 2. Att det är lite skillnad mellan mocka och mocka. All in all ett jäkla pangmaterial att göra armband av.Dagen fortskrider.
Sista dagen på den konsekventa mocka-veckan. Det har inte varit någon uppoffring kan jag säga.
![]()
![]()
Funderar på att köpa en ny zlatoust. Någon som har några tips om återförsäljare gärna inom EU? Tar även gärna emot ev erfarenheter av de ryska återförsäljarna. Tack på förhand![]()
Säkret. Men när man kan knyta skorna själv frågar man inte hur man knäpper ett par kardborrar. Så jag kör vidare på principen kan själv. Där tålamodet tar slut där tar hammaren vid. Så det löser sig nog på något vis.Vad är det som strular? Du kanske kan få några bra tips här i tråden?
Säkret. Men när man kan knyta skorna själv frågar man inte hur man knäpper ett par kardborrar. Så jag kör vidare på principen kan själv. Där tålamodet tar slut där tar hammaren vid. Så det löser sig nog på något vis.
Novis... jo jag tänkte jag skulle nå dit en vacker dag men är kvar som "arg amatör" ett tag till troligen. Förmodligen ganska länge till.Hehe, det är lugnt!
Själv har jag frågat på en del i tips och trix tråden när jag haft problem!
Har också lärt mig en del småtips av att kolla på videos.
Jag har fortfarande mycket att lära, men blir bättre för varje gång jag skruvar, även om man fortfarande stöter på problem och gör sönder saker (balansaxeln t.ex.).
Novis... jo jag tänkte jag skulle nå dit en vacker dag men är kvar som "arg amatör" ett tag till troligen. Förmodligen ganska länge till.
Been there to and done that also!!!Det är bara o ta det lugnt, vissa saker trillskas nästan alltid, men blir lättare med tiden. Jag är fortfarande novis skulle jag säga, när man gjort allt man kan o skiten ändå inte vill gå (händer ibland), byter ytterligare delar o det hjälper inte. Då kastar jag in handduken o tar ett annat urverk istället!