• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Rysk champagne.... hmmm... vad ska man säga. Det är ungefär som om man skulle lansera danskt västerbottenost.
Exakt så. 🤣🤣
-Jag vill att oschten schkall heta Väschterbotten - oscht!
-Men Greger... vi laver for hilvede osten i Bröndby!
-Tyscht! Annarsch blir jag ond på dig serru.
Screenshot_20220127-125447_Firefox.jpg
 

Utvisaren

Patek
Testar färg...

Blev lite tjockt på undersidan då jag fick gå nära för att spraya där (började rinna). Får hitta en bättre upphängning nästa gång!

Verkar bli ett tunt fint lager färg, helt annat än bilfärg jag sprayat med innan.

20220127_131440.jpg


20220127_130744.jpg


20220127_131255.jpg
Jo men billack är ju exceptionell färg. Har bla Sikkens car refinishes, International marine and protectivecoatings i bolaget jag knegar för. Helt sjukt vad de färgtyperna tål i slitage och misshandel utan att det blir repor jämfört med vad vi dödliga får köpa. Sedan är det kanske inte like miljövänligt osv men i alla fall.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Upp till bevis för min Kina-press!
Finnes: Ett st Amphibian som saknar tätningsring i glaset. Man ser tydligt hålet mot bommen. Usch!
1643284759935.png


Äkta vara:
1643284811088.png


Man blir inte knäsvag av kvalitetskänslan. Det helgjutna utseendet till trots känns det som att någonting går sönder om man tar i lite för mycket på lite fel sätt. Precis som tidigare har konstaterats känns just gängtapparna väldans sköra. En nyckel till framgång är som alltid att man måste ha en tillräckligt stor uppsättning av mellanlägg för att hitta exakt rätt diameter. Min tidigare press hade mellanlägg av metall, vilket var svåranvänt utan att orsaka märken i glaset.
OBS "skyddslappen" till höger. Absolut nödvändig!
1643284834474.png


Operationen gick bra!
1643286530180.png
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Upp till bevis för min Kina-press!
Finnes: Ett st Amphibian som saknar tätningsring i glaset. Man ser tydligt hålet mot bommen. Usch!
1643284759935.png


Äkta vara:
1643284811088.png


Man blir inte knäsvag av kvalitetskänslan. Det helgjutna utseendet till trots känns det som att någonting går sönder om man tar i lite för mycket på lite fel sätt. Precis som tidigare har konstaterats känns just gängtapparna väldans sköra. En nyckel till framgång är som alltid att man måste ha en tillräckligt stor uppsättning av mellanlägg för att hitta exakt rätt diameter. Min tidigare press hade mellanlägg av metall, vilket var svåranvänt utan att orsaka märken i glaset.
OBS "skyddslappen" till höger. Absolut nödvändig!
1643284834474.png


Operationen gick bra!
1643286530180.png
Ser ut som den jag har, men jag fick den sekunda, vilket man ser bla på att de sparat in på färgen. Min är grå. ;)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sista utrop innan beställningen går!

Någon mer som vill vara med och beställa Svarta krokodilband?
18, 20 och 22mm.
No name och uppskattat pris ink moms och frakt till SE runt 50-60 kr per band.


1643287215416.png
Fråga: Blir det frakt per band eller delad frakt alles zusammen till Sverige? Självklart betalar man sedan individuell frakt hem till sig själv från dig.

Edit: Sorry, nu läste jag det du skrev! Glöm ovan :D ;)
 

Utvisaren

Patek
Fråga: Blir det frakt per band eller delad frakt alles zusammen till Sverige? Självklart betalar man sedan individuell frakt hem till sig själv från dig.
Frakt etc delas beroende på hur många band man köpt. Iom att jag själv köper 15 band så hamnar åtminstone hälften av den kostnaden på mig. Så när jag estimerar 50-60 kr... Det är bara min dåliga huvudräkning och en snabb killgissning. Principen är att det skall bli självkostnad för alla som är med och beställer från början. Nu skulle jag nog snarare gissa 50 kr ca till SE. Sedan tillkommer ju ett kuver och frimärke ca 15kr. 25kr för de som beställt många. Går vi igenom tullen utan anmärkning och kostnad går det ju ner även där. Sedan vet jag inte om jag kan få lite mängdrabatt. Så många faktorer som kan driva priset neråt :)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Frakt etc delas beroende på hur många band man köpt. Iom att jag själv köper 15 band så hamnar åtminstone hälften av den kostnaden på mig. Så när jag estimerar 50-60 kr... Det är bara min dåliga huvudräkning och en snabb killgissning. Principen är att det skall bli självkostnad för alla som är med och beställer från början. Nu skulle jag nog snarare gissa 50 kr ca till SE. Sedan tillkommer ju ett kuver och frimärke ca 15kr. 25kr för de som beställt många.
Absolut, jag är med, No Problemo! Som sagt så svarade jag liiite för snabbt innan jag hade läst vad det faktiskt var du skrev. 🏆🥇
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Antagligen blir de lite ställda. Ovana vid att folk reagerar på att ha fått fel rassel-länk. De flesta brukar ju kasta länken och sätta på ett annat band, nu för tiden oftast mocka.;)
mmm mocka 🤤❤️
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Blev rätt bra, färgen lägger sig fint och nu skall den bara härda innan jag sätter på glas och sätter dit verk. Lite tjockt på ena sidan av boetten, men duger för detta test.

Funderar på om min ubåtstavla skall in i denna... Jag får titta vad som finns i lådan (har inte så många tavlor utan datum och verket jag har är utan datum).

20220127_170829.jpg
 

Vostok

Audemars
Blev rätt bra, färgen lägger sig fint och nu skall den bara härda innan jag sätter på glas och sätter dit verk. Lite tjockt på ena sidan av boetten, men duger för detta test.

Funderar på om min ubåtstavla skall in i denna... Jag får titta vad som finns i lådan (har inte så många tavlor utan datum och verket jag har är utan datum).

20220127_170829.jpg
Den där blir ju kanon!! Helt rätt färgnyans och matthet!! 😍
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Hjälp! Jag följer principen att endast ha en klocka per märke. Så ena av dessa kommer inom en framtid få lämna.

Tanken var att köpa en Sinn a RS, men Scuba dude:en dödade faktiskt längtan till en Sinn och jag slipper nu lägga ca 10 tusen på en Sinn, så det är ju bra. Men samtidigt så vill jag behålla min Zakas med rök(?) vid stridsvagnen, klockan köpte jag NOS.

Vad bör jag göra kära kamrater?

95FFB9D8-6E6A-4816-AF3B-10B30C884EB4.jpeg
C6F1C2A7-84B0-407B-ADB3-1B5054758F7F.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Antagligen blir de lite ställda. Ovana vid att folk reagerar på att ha fått fel rassel-länk. De flesta brukar ju kasta länken och sätta på ett annat band, nu för tiden oftast m

Hjälp! Jag följer principen att endast ha en klocka per märke. Så ena av dessa kommer inom en framtid få lämna.

Tanken var att köpa en Sinn a RS, men Scuba dude:en dödade faktiskt längtan till en Sinn och jag slipper nu lägga ca 10 tusen på en Sinn, så det är ju bra. Men samtidigt så vill jag behålla min Zakas med rök(?) vid stridsvagnen, klockan köpte jag NOS.

Vad bör jag göra kära kamrater?

95FFB9D8-6E6A-4816-AF3B-10B30C884EB4.jpeg
C6F1C2A7-84B0-407B-ADB3-1B5054758F7F.jpeg
Principer är riktlinjer. Inte lagar. 👍 👍 :):)

Edit: tanken är ju klassisk Komandirski, dude klassisk Amfibia. Dessa är ju sub brands till Vostok så du behöver kanske inte ha ett problem om du inte vill.

Sinn hade jag släppt helt och kikat på Stowa. Eller Laco för en billigare peng. Båda originaltillverkare av de klassiska L-waffe uren. Mina 5 öre :)
 
Senast ändrad:
Topp