• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Idag är det mmvtv!ministry med vovve till vetrinären!😳
FD5013A6-D45D-4519-8274-D35F51A86B28.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
På tal om dagens inslagna spår om originalskick och korvar så var denna kompis med i mitt senast anlända paket. Den hamnade lite i skymundan i skuggan av några flådiga kronografer, men nu består ju klockvärlden inte allena av just kronografer. Kanske är den inte extremt iögonfallande vid första ögonkastet. Jag har dessutom sedan tidigare en ZAKAZ-variant av exakt samma modell, men denna är alltså bara en vanlig civil variant. Det som gör den speciell är att den är helt orörd. Den har aldrig suttit på någons handled och har heller aldrig servats, sedan den tillverkades under uppskattningsvis andra halvan av 80-talet. Klockan har legat nedpackad i mörker, vilket gör att den klarröda stjärnan har kvar sin ursprungliga nyans utan att ha bättrats på.
Gången verkar det heller inte vara något större fel på. Jag har tyvärr min Weishi tillfälligt nedpackad i förrådet, men en enkel mobil-app visar -13 s med tavlan upp och -12 med tavlan ner. Amplituden är i nuläget okänd.
Det kan vara lätt att stirra sig blind på unika och komplicerade klockor, det är jag själv stundtals en del av, men det finns även en skönhet i det enkla och rena. Och känslan i kronan när jag drog upp den i morse... 😍
Och, självklart pratar vi mocka! ;)
1643268013225.png

1643268029723.png

1643268049645.png

1643268066693.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
På tal om dagens inslagna spår om originalskick och korvar så var denna kompis med i mitt senast anlända paket. Den hamnade lite i skymundan i skuggan av några flådiga kronografer, men nu består ju klockvärlden inte allena av just kronografer. Kanske är den inte extremt iögonfallande vid första ögonkastet. Jag har dessutom sedan tidigare en ZAKAZ-variant av exakt samma modell, men denna är alltså bara en vanlig civil variant. Det som gör den speciell är att den är helt orörd. Den har aldrig suttit på någons handled och har heller aldrig servats, sedan den tillverkades under uppskattningsvis andra halvan av 80-talet. Klockan har legat nedpackad i mörker, vilket gör att den klarröda stjärnan har kvar sin ursprungliga nyans utan att ha bättrats på.
Gången verkar det heller inte vara något större fel på. Jag har tyvärr min Weishi tillfälligt nedpackad i förrådet, men en enkel mobil-app visar -13 s med tavlan upp och -12 med tavlan ner. Amplituden är i nuläget okänd.
Det kan vara lätt att stirra sig blind på unika och komplicerade klockor, det är jag själv stundtals en del av, men det finns även en skönhet i det enkla och rena. Och känslan i kronan när jag drog upp den i morse... 😍
Och, självklart pratar vi mocka! ;)
1643268013225.png

1643268029723.png

1643268049645.png

1643268066693.png

Supernajs! Kul att det fortfarande finns sådana klockor att hitta!
Jag har bara en som var nos, men klart sugen på fler, känns lite speciellt att ta på sig något gammalt som är oanvänt!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jaha, behöver ju ha en ny klocka på idag. Den första av mina två har kommit...

20220127_093011.jpg


Den här har ju ett intressant baklock!
"Från presidenten i Tartarstan". Undrar vem som kan ha fått en sådan här klocka, stadsanställda?

20220127_092737.jpg


På framsidan pryder Tartarstans flagga.

Tartarstan är en delrupublik i Ryssland.
Screenshot_20220127-095044_Chrome.jpg


Majoritetsbefolkningen är tatarer (därav namnet Tartarstan), ett turkfolk som talar tatariska, som vanligtvis skrivs med ett latinskt alfabet baserat på det turkiska alfabetet, men ibland med en modifierad variant av det kyrilliska alfabetet.

Aq Bars är Tatarstans emblem (coat of arms) som kan ses i ovan bild bestående av en rund sköld med en vit bevingad snöleopard.

Själv har jag den här tavlan, skall väl hitta en klocka o stoppa den i.
20220127_100046.jpg


Mer finns o läsa här:
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Jaha, behöver ju ha en ny klocka på idag. Den första av mina två har kommit...

20220127_093011.jpg


Den här har ju ett intressant baklock!
"Från presidenten i Tartarstan". Undrar vem som kan ha fått en sådan här klocka, stadsanställda?

20220127_092737.jpg


På framsidan pryder Tartarstans flagga.

Tartarstan är en delrupublik i Ryssland.
Screenshot_20220127-095044_Chrome.jpg


Majoritetsbefolkningen är tatarer (därav namnet Tartarstan), ett turkfolk som talar tatariska, som vanligtvis skrivs med ett latinskt alfabet baserat på det turkiska alfabetet, men ibland med en modifierad variant av det kyrilliska alfabetet.

Aq Bars är Tatarstans emblem (coat of arms) som kan ses i ovan bild bestående av en rund sköld med en vit bevingad snöleopard.

Själv har jag den här tavlan, skall väl hitta en klocka o stoppa den i.
20220127_100046.jpg


Mer finns o läsa här:
Köpte du den på Röda stjärnan eller har du beställt något annat godis därifrån? :)
 

Utvisaren

Patek
Lyxmackor och glass!
Snart sitter han och svullar Belugakaviar och Dom Pérignon till frukost medans vi andra fattighjon får lukta på avkoket från ett torrt fiskskinn. ;)
Det var ju annars kul när Putin surnade till på fransmännen då de ansåg champagne vara skyddat... då fick bara rysktillverkat bubbel heta champagne i Ryssland. Ie importstopp hotandes... plötsligt var det ok med fransmännen... 🤔😁
 

MAz_666

Rolex
På tal om dagens inslagna spår om originalskick och korvar så var denna kompis med i mitt senast anlända paket. Den hamnade lite i skymundan i skuggan av några flådiga kronografer, men nu består ju klockvärlden inte allena av just kronografer. Kanske är den inte extremt iögonfallande vid första ögonkastet. Jag har dessutom sedan tidigare en ZAKAZ-variant av exakt samma modell, men denna är alltså bara en vanlig civil variant. Det som gör den speciell är att den är helt orörd. Den har aldrig suttit på någons handled och har heller aldrig servats, sedan den tillverkades under uppskattningsvis andra halvan av 80-talet. Klockan har legat nedpackad i mörker, vilket gör att den klarröda stjärnan har kvar sin ursprungliga nyans utan att ha bättrats på.
Gången verkar det heller inte vara något större fel på. Jag har tyvärr min Weishi tillfälligt nedpackad i förrådet, men en enkel mobil-app visar -13 s med tavlan upp och -12 med tavlan ner. Amplituden är i nuläget okänd.
Det kan vara lätt att stirra sig blind på unika och komplicerade klockor, det är jag själv stundtals en del av, men det finns även en skönhet i det enkla och rena. Och känslan i kronan när jag drog upp den i morse... 😍
Och, självklart pratar vi mocka! ;)
1643268013225.png

1643268029723.png

1643268049645.png

1643268066693.png
Såååå snygg!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Topp