Fenix
Basic
Skepp och hoj! Det var en imponerande ubåtsamling det därMina ubåtar hälsar o säger skepp o hoj! Alltid kul o samla ihop dem o se hur många man verkligen har...
![]()
Edit: Hittade en tavla med, får hitta en klocka o stoppa den i!
![]()
![Grinning face with big eyes :smiley: 😃](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)
![Thumbs up :thumbsup: 👍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skepp och hoj! Det var en imponerande ubåtsamling det därMina ubåtar hälsar o säger skepp o hoj! Alltid kul o samla ihop dem o se hur många man verkligen har...
![]()
Edit: Hittade en tavla med, får hitta en klocka o stoppa den i!
![]()
Det blev en Vostok Amphibia 170805 Scuba Dude. Riktigt fin klocka än så länge är jag nöjd, ser nu framemot mina andra två vintage klockor.
![]()
Tänkte ryssen får lite sällskap av svenskförsvar![]()
![]()
Riktigt tjusig! Håller med om att det var ett riktigt bra val av klockaDet blev en Vostok Amphibia 170805 Scuba Dude. Riktigt fin klocka än så länge är jag nöjd, ser nu framemot mina andra två vintage klockor.
![]()
Tänkte ryssen får lite sällskap av svenskförsvar
![]()
Haha ja man måste väl ha en 059 i samlingen eller va säger ni. Bezelen kan komma att bytas ut längre fram. Kanske en slät men en submariner inspirerad insert i blått är väldans fint ocksåDen där blev riktigt giftig! Visa den för Rosa 621 så kanske hon smälter och slutar trillskas!
Det var ingen dålig lösning. Ser bra ut.Bjuder på en ”poor mans bezel mod” jag gjorde för en massa år sen. Submariner-inlägg superlimmat på originalringen.
![]()
![]()
Flöjtens lampa lyser!Byte igen!
Den här sletna Svet:en fick jag ju med på köpet när jag köpte en Zvezda.
![]()
Svet, eller Свет betyder ljus.
Lite pinsamt kanske, men jag hittade ytterligare 5 reserklockor (utöver det jag hittade extra igår) med just Zim 2602.
Så byte av hela urverket så går nu denna klocka iallafall några minuter (verkar stanna efter ett tag, behöver väl rengöras).
![]()
Saknade bom o glas, men hade ett nos glas som passar hjälpligt (limmat) samt en böttre begagnad bom (lite för lång, men är av fast längd så kan ej kapa den).
![]()
Den där va läcker!!Byte igen!
Den här sletna Svet:en fick jag ju med på köpet när jag köpte en Zvezda.
![]()
Svet, eller Свет betyder ljus.
Lite pinsamt kanske, men jag hittade ytterligare 5 reserklockor (utöver det jag hittade extra igår) med just Zim 2602.
Så byte av hela urverket så går nu denna klocka iallafall några minuter (verkar stanna efter ett tag, behöver väl rengöras).
![]()
Saknade bom o glas, men hade ett nos glas som passar hjälpligt (limmat) samt en böttre begagnad bom (lite för lång, men är av fast längd så kan ej kapa den).
![]()
Nuså har jag hunnit pilla lite - såhär blir det med slät ring
Tack! Den gjordes innan det började dyka upp eftermarknadsalternativ.Det var ingen dålig lösning. Ser bra ut.![]()
Klart man ska ha en 059!Haha ja man måste väl ha en 059 i samlingen eller va säger ni. Bezelen kan komma att bytas ut längre fram. Kanske en slät men en submariner inspirerad insert i blått är väldans fint också
Den där va läcker!!![]()
Sedär ja blev ju faktiskt riktigt bra, tavlan kommer fram visuellt mer med den släta ringen, den blir liksom mer framhävande.Nuså har jag hunnit pilla lite - såhär blir det med slät ring
![]()
![]()
![]()
![]()
Fasen vad bra det där blev! Väldigt harmoniskt i formen och kul att det verkligen att två av de attribut som känns så väldigt mycket amphibia som går så fint ihop i tavlan och ringenGo kväll kamrater, redo för tjänstgöring. Skönaste gummibandet någonsin och korvring till slut, känns som hur mer man försöker sväva iväg med moddning så kommer man ej längre än va näsan pekar, originalkänslan är tilltala de får jag säga. Typ så här man tycker en 710 ska se ut.
![]()
![]()
![]()
![]()
VoffeldagenGodmorgon ryssvänner.
Klock-judas är i farten igen.
Idag vänstras det med en schwezare!
![]()
Tack blir ju en perfekt jobbarklocka, gummi och amphibia känns som man inte behöver bry sig om något då. Bara tvätta av klockan.Fasen vad bra det där blev! Väldigt harmoniskt i formen och kul att det verkligen att två av de attribut som känns så väldigt mycket amphibia som går så fint ihop i tavlan och ringen![]()
Verkligen snyggt!God morgon
Mycket trevlig 710
Zissoun jag hade klickade aldrig, denna är en helt annan sak
Då har man äntligen en ministry igen
![]()
![]()
Hmm!Nu har jag gått igenom min låda med sovjetiska klockdelar. Detta finns:
Urverk, ligger i originalkartonger om 10st. NOS:
Poljot 2409 - 50 st. (10st defekta enligt urmakarens skrift på lådan).
Poljot 2416 - 16 st.
Poljot 2612 "väckare" - 10 st.
Vostok 2209 - 50 st.
Övriga delar:
Slava 2428, 2414. "Balance", ca 41 st.
Slava 1601. "Balance", hel låda..
Poljot 2409. "Balance", 9 st.
Poljot 2414 - Datumringar.
Poljot, urtavlor till automatiska och mekaniska. 60/70-tal.
Poljot 2616, skruvar.
Något av intresse??
Ja den är lätt böjd boetten och formar sig runt handleden, liksom klamrar sig runt. Gummit är underbart, de satt på 170548 när jag fick den vet inte fabrikatet. Är paneraiinspirerat och har riktigt härlig strechVerkligen snyggt!
Visst är 710 en skön boett.
Och 420 bezeln passar verkligen bra där.![]()
Jag skulle vara intresserad av nått 2209 verk om det går bra?Nu har jag gått igenom min låda med sovjetiska klockdelar. Detta finns:
Urverk, ligger i originalkartonger om 10st. NOS:
Poljot 2409 - 50 st. (10st defekta enligt urmakarens skrift på lådan).
Poljot 2416 - 16 st.
Poljot 2612 "väckare" - 10 st.
Vostok 2209 - 50 st.
Övriga delar:
Slava 2428, 2414. "Balance", ca 41 st.
Slava 1601. "Balance", hel låda..
Poljot 2409. "Balance", 9 st.
Poljot 2414 - Datumringar.
Poljot, urtavlor till automatiska och mekaniska. 60/70-tal.
Poljot 2616, skruvar.
Något av intresse??