Jag måste erkänna att jag återvänder till denna gång på gång. Gillar skarpt den strama och återhållsamma formgivningen. Men visst, Okeah:n är inte så himla ful den heller.Hårdare än livet!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag måste erkänna att jag återvänder till denna gång på gång. Gillar skarpt den strama och återhållsamma formgivningen. Men visst, Okeah:n är inte så himla ful den heller.Hårdare än livet!!!
Prexis!!!Typ... en sådan här?
Glöm då inte efterträdaren till 3017 som hette 30178347563656 och hade inbygg brödrost! Den är sällsynt har jag hörtJa ja jag bara hittar på lite siffror som verkar troliga.
Wow, den som är komplett med alla visare är ju helt fantastisk! (ja, de andra har ju mycket personlighet de med )Då får jag bjuda på några av de fina tavlorna jag har på väg hem...
Den grå tavlan är ju perfekt början på en "Black Raven"Som av en märklig händelse råkar jag ha följande på väg in i relativ närtid om någon är intresserad. Nej, ingen av dessa är original-tavlor
Mer Guinness!! Japp det sitter en fjäder under denJag verkar ha blivit pingad utan att jag märkt det? Ska väl rimligen vara en liten fjäder på klicken till 2409? Ie den lossar när man vrider upp men går inte tillbaka eller hugger tag och låser när man släpper kronan.
Men det gick ju fint att få dit balansen i alla fall.
Suck.
Hur är det med era bezel går det vrida åt båda hållen? Tycker bezel snurras väldigt lätt på min klocka.
Det förklarar saken skillnad mot min rolexPrecis som det ska vara med en Vostok - de är designade så. Med ökat tryck så blir bezeln tightare.
Tyckte väl den rev lite väl i halsen. Men då är ju fjädern i tryggt förvar. En typ 1 med glugg för fjäder. Aaargh jag hade ju tänkt att åtminstone 1 av alla klockor skulle komma till ett avslut idag. Ja ja shit happens...Mer Guinness!! Japp det sitter en fjäder under den
Finns två modeller av den dock på 24xx
Skiljer det något i övrigt med eller är det bara priset?Det förklarar saken skillnad mot min rolex
Japp, den där fjädern är inte störst i världen, men den behöver finnas där, definitivt. Detta (placera fjädern på plats igen) hör till de operationer jag inte gör utan lupp och en stadig hand.Jag verkar ha blivit pingad utan att jag märkt det? Ska väl rimligen vara en liten fjäder på klicken till 2409? Ie den lossar när man vrider upp men går inte tillbaka eller hugger tag och låser när man släpper kronan.
Men det gick ju fint att få dit balansen i alla fall.
Suck.
Dyrare klockor generellt tar emot lite när man verkligen inte får så mycket mer för pengarna än en annan design. Egen spaning är väl att 5-20k händer inte mycket med kvalitet. Rätt homogen grupp. Någonstans 35-40k tjongar spring drive etc in men sedan... händer inte mycket. För mig bara guld, platina och andra ädelmetaller som kan trigga högre pris. Samtidigt får man ju otroliga vintage guldklockor för 10k.Skiljer det något i övrigt med eller är det bara priset?
Går ju justera "stålringen" innanför bezelen om man vill få den gå lite trögare.Precis som det ska vara med en Vostok - de är designade så. Med ökat tryck så blir bezeln tightare.
Ja alltså det är ju underbart lättmekat. Som en gammal 2-taktsmotor. Inte så mycket extravagant och man kan lista ut hur saker och ting hänger ihop med mekanik 1A kursen enbart. Riktigt najs!Går ju justera "stålringen" innanför bezelen om man vill få den gå lite trögare.
Jag hade kunnat leva med en ny. Men jag får ju en Ocean från back in the days för samma peng. Smaksak så klart.Jag kan kanske tycka att de har kramat ganska mycket ur Okeah-svampen. Finns ju fortfarande nya att hitta på bukten, typ som nedanstående. Billiga är de också! (nej, där hittade jag nog på lite granna)
OKEAH Poljot Chronograph 3133 OKEAN MILITARY Russian Watch OCEAN 3133/1981599 4260278492327 | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for OKEAH Poljot Chronograph 3133 OKEAN MILITARY Russian Watch OCEAN 3133/1981599 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Kanske prova att stentumla dem? unikt blir det ju i alla fallWow, den som är komplett med alla visare är ju helt fantastisk! (ja, de andra har ju mycket personlighet de med )
Hur går det till rent praktiskt? Tänker du zoom eller? Eller skriver du en låt så får man nynna lite själv?Kl 20:00 mina ryskvänner då får ni sitta bänkade
Vinnaren får en medalj av antingen @Utvisaren om han skulle vinna delas den ut av @Vostok
Jag bara tog numret som stod i annonsen. Såg tillräckligt likt ut så jag tog det 5 siffror och ryskt kronografverk... så många är de inteGlöm då inte efterträdaren till 3017 som hette 30178347563656 och hade inbygg brödrost! Den är sällsynt har jag hört
Exakt min åsikt. De nya är orimligt överprisade. Dessutom är de gamla Poljot-verken att föredra jmf med de som brandas Maktime.Jag hade kunnat leva med en ny. Men jag får ju en Ocean från back in the days för samma peng. Smaksak så klart.
Maktime? Jag är allergisk mot Apple så jag vill ICKE ha Mak-time säger jag bara. Får köpa ny boett och gammalt verk låter det somExakt min åsikt. De nya är orimligt överprisade. Dessutom är de gamla Poljot-verken att föredra jmf med de som brandas Maktime.
Köra ryssfredagkväll på zoom hade kanske inte varit någon dum idé eller så är det precis vad det voreHur går det till rent praktiskt? Tänker du zoom eller? Eller skriver du en låt så får man nynna lite själv?