• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Typ... en sådan här?
1643989373141.png
Prexis!!!
 

Vostok

Audemars
Jag verkar ha blivit pingad utan att jag märkt det? Ska väl rimligen vara en liten fjäder på klicken till 2409? 🤔 Ie den lossar när man vrider upp men går inte tillbaka eller hugger tag och låser när man släpper kronan.
Men det gick ju fint att få dit balansen i alla fall.
Suck.
😤😞😪
Mer Guinness!! Japp det sitter en fjäder under den :)
Finns två modeller av den dock på 24xx

1643996956964.png

1643996866636.png


1643996983497.png

1643996892301.png
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag verkar ha blivit pingad utan att jag märkt det? Ska väl rimligen vara en liten fjäder på klicken till 2409? 🤔 Ie den lossar när man vrider upp men går inte tillbaka eller hugger tag och låser när man släpper kronan.
Men det gick ju fint att få dit balansen i alla fall.
Suck.
😤😞😪
Japp, den där fjädern är inte störst i världen, men den behöver finnas där, definitivt. Detta (placera fjädern på plats igen) hör till de operationer jag inte gör utan lupp och en stadig hand.
 

Utvisaren

Patek
Skiljer det något i övrigt med eller är det bara priset? 😉
Dyrare klockor generellt tar emot lite när man verkligen inte får så mycket mer för pengarna än en annan design. Egen spaning är väl att 5-20k händer inte mycket med kvalitet. Rätt homogen grupp. Någonstans 35-40k tjongar spring drive etc in men sedan... händer inte mycket. För mig bara guld, platina och andra ädelmetaller som kan trigga högre pris. Samtidigt får man ju otroliga vintage guldklockor för 10k.
 

Utvisaren

Patek
Jag kan kanske tycka att de har kramat ganska mycket ur Okeah-svampen. Finns ju fortfarande nya att hitta på bukten, typ som nedanstående. Billiga är de också! (nej, där hittade jag nog på lite granna)
Jag hade kunnat leva med en ny. Men jag får ju en Ocean från back in the days för samma peng. Smaksak så klart. :)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Då var det dags för premiären av Hepanters Russian music quiz gissa gitarrriffet.
Jag länkar nu en video, på ett ganska kort intro spelad av mig på gitarr. Musiken har ingen rysk anknytning, jag klistra bara in flaggan för att få en stund i etern😀
Den som gissar rätt först får äran att ha ett riktigt allmänbildat öra. Ha nu en trevlig kväll alla.


För att undvika ett långt flöde så pma mig era gissningar😀
Zlatoust får pryda armen ikväll
DSC_0366.JPG
 
Topp