• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Hepp. Det var ett 2409 i alla fall. Snopet men bra.
20220204_091209.jpg
 

Utvisaren

Patek
Idag firar vi russkiefredagen med en av de mer klassiska: en 059-scubakille på lagom ”distressed” läder!
Ha en mysig och (lagom) rysk helg!
63F37FB0-CEEC-47F6-AA43-ABF0E3BF71E3.jpeg
Lagom och rysk... jag vet inte om det går ihop? Tror det var Mercedes och hur de såg på kunder i olika länder. I schweiz köper de en bil och har den i 30 år och tillverkar egna reservdelar om det inte finns längre osv. I Ryssland körde de sönder testbilarna på en vecka på sätt de inte ens hade kunnat föreställa sig. 😁 😁
 

Vostok

Audemars
Lagom och rysk... jag vet inte om det går ihop? Tror det var Mercedes och hur de såg på kunder i olika länder. I schweiz köper de en bil och har den i 30 år och tillverkar egna reservdelar om det inte finns längre osv. I Ryssland körde de sönder testbilarna på en vecka på sätt de inte ens hade kunnat föreställa sig. 😁 😁
Har du mer info om det där för det va fan det roligaste jag hört på länge!!! 😂

 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Första rysspaketet sedan i somras dök upp idag. 10 dagar från Kaliningrad till ombud. Hade dåligt med lösa 18 mm-band hemma, men lyckades få ihop så att det räckte.
IMG_20220204_123143.jpg
Tillbaka med besked skulle jag säga. Riktigt grymma allihop! 😍 Gissar att minst ett par kan återkomma avbildade på en viss webbplats kanske... Är det Meshok som har levererat?
 

Utvisaren

Patek
Världens sämsta bästa band!!!
😂😂😂
Alltså bandet är ju underbart lätt och smidigt. Så smidigt att frugan bara ville sno ett band direkt och även den gula zilantklockan.

TIll hugade spekulanter så vet jag att @MAz_666 har ett par 17 mm kvar. De går alldeles prima till 18mm horn kan meddelas. Och till Zvezda så klart, om man inte har skaffat bund till den ännu.
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Tillbaka med besked skulle jag säga. Riktigt grymma allihop! 😍 Gissar att minst ett par kan återkomma avbildade på en viss webbplats kanske... Är det Meshok som har levererat?
Tack! 😍👍Ja, Meshok. Har två andra paket på väg "straight from the Motherland" via Meshok, men de skickades någon vecka senare och är i Moskva och surrar. Får hoppas på lika smidig leverans där.
 

Utvisaren

Patek
Så äntligen har mina klockor kommit hem 😀

Verkar vara i bra skick, väntar nu på mina verktygset så jag kan undersöka klockorna närmare.

@Utvisaren Hur går det med armbandet? Båda mina klockor är 18 mm.
Allez är beställt. Stiftverktyg, mekarkuddar och bandkortare är sända och jag har kolli ID på dem. Krokodilerna har inte lämnat säljaren ännu dock.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Alltså bandet är ju underbart lätt och smidigt. Så smidigt att frugan bara ville sno ett band direkt och även den gula zilantklockan.

TIll hugade spekulanter så vet jag att @MAz_666 har ett par 17 mm kvar. De går alldeles prima till 18mm horn kan meddelas. Och till Zvezda så klart, om man inte har skaffat bund till den ännu.
Nä, det har man inte gjort... 🤣 Och jag håller fö med om att 17 mm passar alldeles förträffligt till den lilla Zvezda-boetten! 😍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sådär, servetter och virke införskaffat till aftonens karaoke! 😅😁
800, 1200, 1500 och 2000 korn till att fixa glas. Nu skall jag bara hitta det 🤔😅
20220204_130226.jpg
Jag tror att jag skrev en annan gång om när jag lyckades tappa bort en huvudfjäder, som flög iväg en gång när jag lite försiktigt satt och skulle ta ur den ur sin trumma. Jag tyckte mig bestämt höra hur den landade på golvet strax bakom mig till vänster. Efter att ha tillbringat ca en halvtimme på golvet med ständigt stigande puls och temperatur och sannolikt tillhörande ansiktsfärg satte jag mig till slut uppgiven och skämmig på stolen för att pusta ut med en och annan svettpärla närvarande i pannan. Jag tänkte att jag väl kunde fortsätta och plocka med andra delar i verket när jag höjde blicken en liten aning och insåg att den jättestora fjädern i själva verket hade landat ca 15 cm rakt framför mig på bordet. Jag vill minnas att jag kände att det nog fick räcka med klockskruverier för stunden den kvällen... :D
 
Topp