Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt ok, men så fort det blir lite varmare - så är detta koden!!!Dags för hemgång.
Ryssfredag.
Rysk klocka.
Rysk klädkod.
Skall kolla i alla skrivbordslådorna kanske. Nån var kanske öppen och så for det ner där? Saatana perkela vad irriterande... skulle ju sälja den klockan efter att ha fixat till glaset var tanken. Ja ja...Jag tror att jag skrev en annan gång om när jag lyckades tappa bort en huvudfjäder, som flög iväg en gång när jag lite försiktigt satt och skulle ta ur den ur sin trumma. Jag tyckte mig bestämt höra hur den landade på golvet strax bakom mig till vänster. Efter att ha tillbringat ca en halvtimme på golvet med ständigt stigande puls och temperatur och sannolikt tillhörande ansiktsfärg satte jag mig till slut uppgiven och skämmig på stolen för att pusta ut med en och annan svettpärla närvarande i pannan. Jag tänkte att jag väl kunde fortsätta och plocka med andra delar i verket när jag höjde blicken en liten aning och insåg att den jättestora fjädern i själva verket hade landat ca 15 cm rakt framför mig på bordet. Jag vill minnas att jag kände att det nog fick räcka med klockskruverier för stunden den kvällen...
Japp, rock på är det som gäller, det är kallt ute!ROCK ON!!!
Sälj den utan glas och hävda att det är en "Special Cabriolet Edition", eller SCE som vi brukar sägaSkall kolla i alla skrivbordslådorna kanske. Nån var kanske öppen och så for det ner där? Saatana perkela vad irriterande... skulle ju sälja den klockan efter att ha fixat till glaset var tanken. Ja ja...
Dremmel... 3000 varv per minut... FLUPP...Sälj den utan glas och hävda att det är en "Special Cabriolet Edition", eller SCE som vi brukar säga
Men, jag undrar fortfarande lite hur du gjorde... jag menar, en fjäder sätter ju fart på sig själv, men ett glas...
Japp, det verket tycks ha 24-h-komplikation.BTW har 31681 en 24h modul att hänga på? Lite alldaglig klocka kanske men ändå.
Lite sexigare typsnitt så hade ju denna inte varit fel kanske... De borde ju komma med en "Black Okeah" kan jag tycka. De krämar liksom inte ur allt de kan ur Okeah kan jag tycka...Japp, det verket tycks ha 24-h-komplikation.
31681 MakTime | Russian Chronograph Movement | STRELA Watch
The 31681MakTime driven STRELA is a wonderful mechanical chronograph. Find out more about the 31681 MakTime movement here.strela-watch.de
BTW har 31681 en 24h modul att hänga på? Lite alldaglig klocka kanske men ändå.
Ja, där är nog "FLUPP" rätt uttryck, skulle jag säga...Dremmel... 3000 varv per minut... FLUPP...
Been there done that. MÖJLIGEN har den slunkit in genom dörrspringan till en liten klädkammare. Är den inte där så är det "cavity search" som gäller för hela familjen säger jag bara.Ja, där är nog "FLUPP" rätt uttryck, skulle jag säga...
Bakom gardin? I blomkruka? Under hylla/byrå/låda/skåp?
Finns ju tavlor att byta om man vill förlänga livet lite på den om man tröttnat?Har en sådan, Poljot "Journey", fast i "silver" (rostfritt stål) med de blå visarna. Har den ute till salu om någon skulle vara intresserad...
Edit: Ja, det är 24h komplikation, baserad på 3133.
För 350-400 har du ju ett modkit till ditt urverk annars.Har en sådan, Poljot "Journey", fast i "silver" (rostfritt stål) med de blå visarna. Har den ute till salu om någon skulle vara intresserad...
Edit: Ja, det är 24h komplikation, baserad på 3133.
Stenhård!!!@MAz_666 kan detta vara kronografen du söker?
Man har behållit de bästa delarna, dvs visarna, från 40-tals designerna och sedan stål. 3133. i like... rätt hård!
23 000 rubel + frakt och mums. Andra hand då.Stenhård!!!
Kan verkligen inget om de ryska tidtagarna.
Såg först (alldeles för) många postningar av klassiska vita Shturmanskien med lilla flygplanet på sekunden.
Men den där ...
Drägel!
Dyr som få?
Som av en märklig händelse råkar jag ha följande på väg in i relativ närtid om någon är intresserad. Nej, ingen av dessa är original-tavlorFinns ju tavlor att byta om man vill förlänga livet lite på den om man tröttnat?
Blandade exempel för 100 kr...
Jag kan kanske tycka att de har kramat ganska mycket ur Okeah-svampen. Finns ju fortfarande nya att hitta på bukten, typ som nedanstående. Billiga är de också! (nej, där hittade jag nog på lite granna)Lite sexigare typsnitt så hade ju denna inte varit fel kanske... De borde ju komma med en "Black Okeah" kan jag tycka. De krämar liksom inte ur allt de kan ur Okeah kan jag tycka...
Den där tavlan ser ju oerhört bekant ut på något sätt...För 350-400 har du ju ett modkit till ditt urverk annars.
Som av en märklig händelse råkar jag ha följande på väg in i relativ närtid om någon är intresserad. Nej, ingen av dessa är original-tavlor
I princip 3 verk att hålla reda på: 3017 gamla verket som användes till slutet av 70-talet ca. 3133 det som ersatte 3017 och 31681 som är 3133 men med hack funktion, att sekunden stannar när man drar ut kronan. Sedan är det en fråga om skalet runt och vad man vill ha. Det finns ju "riktiga" militära Ocean eller OKEAH som det står på ryska. Ocean dvs till marinen. Sedan kommer även en trave märkta Shturmanskie ie Styrman eller navigatörsur till piloter i lite olika utföranden samt ett par civila Poljot/BOVET fram till sovjet gick i graven ca. Därefter kommer verket i alla möjliga och omöjliga konstellationer fram till idag där tex Buran, Shturmanskie och Poljot används. Kort och enkel översiktStenhård!!!
Såg först (alldeles för) många postningar av klassiska vita Shturmanskien med lilla flygplanet på sekunden.
Men den där ...
Drägel!
Dyr som få?
Skall du rosta dessa med eller vad är tanken? Batik denna gången? Potatistryck?Då får jag bjuda på några av de fina tavlorna jag har på väg hem...
Typ... en sådan här?Stenhård!!!
Men den där ...
Drägel!
Dyr som få?
Skall du rosta dessa med eller vad är tanken? Batik denna gången? Potatistryck?
Hårdare än livet!!!Typ... en sådan här?
Saltsyra och kaffe? Lite som man tar fram mönster i mönstervälvt stål? Bara en lös tanke.Tja, något lär de råka ut för, inte bestämt. Rost/hjortonsalt kanske något annat kul?
Nja, alltså 3133 + hacking heter 31659. Så är det iafall stämplat på mitt verk:I princip 3 verk att hålla reda på: 3017 gamla verket som användes till slutet av 70-talet ca. 3133 det som ersatte 3017 och 31681 som är 3133 men med hack funktion, att sekunden stannar när man drar ut kronan. Sedan är det en fråga om skalet runt och vad man vill ha. Det finns ju "riktiga" militära Ocean eller OKEAH som det står på ryska. Ocean dvs till marinen. Sedan kommer även en trave märkta Shturmanskie ie Styrman eller navigatörsur till piloter i lite olika utföranden samt ett par civila Poljot/BOVET fram till sovjet gick i graven ca. Därefter kommer verket i alla möjliga och omöjliga konstellationer fram till idag där tex Buran, Shturmanskie och Poljot används. Kort och enkel översikt
Typ... en sådan här?
Ja ja jag bara hittar på lite siffror som verkar troliga.Nja, alltså 3133 + hacking heter 31659. Så är det iafall stämplat på mitt verk: