• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Men sol hörrni!! Vi är på väg åt rätt håll nu :D

IMG_20220205_102552.jpg


Och eftersom även Melodifestivalen tydligen börjar ikväll repeterar vi vad SoldF ger för råd inför denna typ av situationer.

soldf.jpg
Jag nog lite skadad, för jag ser fram emot mellon! 😀🤪🎼🎶🍾🎉
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Någon bra handlare för reservdelar till 24xx verken? 🤔 🤔

Är det något speciellt du behöver, om det bara är någon enstaka del har väl jag det mesta förutom balanser (de går alltid åt).

Antar dock att du vill ha hela verk, är lite svårt och rekommendera någon speciellt handlare, men leta efter urverk på Meshok. Just 24xx brukar de inte ha jättemånga av, tror jag köpte 6st sist av en handlare med tavla o allt.
 

Utvisaren

Patek
Är det något speciellt du behöver, om det bara är någon enstaka fel har väl jag det mesta förutom balanser (de går alltid åt).

Antar dock att du vill ha hela verk, är lite svårt och rekommendera någon speciellt handlare, men leta efter urverk på Meshok. Just 24xx brukar de inte ha jättemånga av, tror jag köpte 6st sist av en handlare med tavla o allt.
Jag behöver den lilla fjädern till klicken på 2409 verk. Den flög iväg... :arghh:

Finns ju kompletta gamla geggiga verk för inga pengar alls på meshok. Tänkte jag köper hem ett par, behöver nån tavelskruv med osv. Kan ju vara kul att ta hem lite soggiga boetter med tänkte jag så kan man ju ha ruinparty med sig själv. 😁o_O
 

Beo

Patek
2-Faktor
Jag behöver den lilla fjädern till klicken på 2409 verk. Den flög iväg... :arghh:

Finns ju kompletta gamla geggiga verk för inga pengar alls på meshok. Tänkte jag köper hem ett par, behöver nån tavelskruv med osv. Kan ju vara kul att ta hem lite soggiga boetter med tänkte jag så kan man ju ha ruinparty med sig själv. 😁o_O
Fjäder och sånt har jag om du behöver,skicka pm isåfall😊.
 

Delgada

Patek
Jag blir alltså rekommenderad 4 hemmamålade "original" som första alternativ på Meshok...
Vad har jag gjort för ont för att förtjäna detta tro? 🤔 🤔

1644056238115.png
Förklaringen är mycket enkel. De har läst tråden här och dragit slutsatsen att en person som kan tappa bort ett klockglas i sin egen skrivbordslåda sannolikt är så avtrubbad att han kan luras till att köpa vad som helst.❤
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Här är en till klocka som fått sig ett bättre begagnat verk. 2414, det roliga är att det står 2409 på bryggan, någon har väl bytt.
Samma boettyp som igår.

Tog dagsskivan från orginalverket då det var i bättre skick!

Fick sig en glasputs och boettrengörning. Rätt mycket av beläggningen borta på boetten, så patinan var snyggare innan rengörning, men den kommer nog snart i
tillbaka igen!

20220205_132145.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Finns Scuba dude som Zakaz?
Scuba dude: Nej
Jag har vagt för mig att någon här i tråden har länkat någon Amphibian med ZAKAZ-märkning, men det är i sådana fall en riktigt ovanlig modell och fortfarande inte en "Dude". Om man söker på bukten kan man få någon enstaka träff på en Amphibian som har fått en ZAKAZ-tavla från en Komandirskie. Inte OK!
Jag skulle hävda att motsvarigheten till ZAKAZ bland Amphibian är NVCh-30. Det är dykarur som över huvud taget inte såldes till privatpersoner utan bara fans tillgängliga för försvarets dykare. Världens coolaste dykarur om du frågar mig.
 
Senast ändrad:
Topp