• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Scuba dude: Nej
Jag har vagt för mig att någon här i tråden har länkat någon Amphibian med ZAKAZ-märkning, men det är i sådana fall en riktigt ovanlig modell och fortfarande inte en "Dude". Om man söker på bukten kan man få någon enstaka träff på en Amphibian som har fått en ZAKAZ-tavla från en Komandirskie. Inte OK!
Jag skulle hävda att motsvarigheten till ZAKAZ bland Amphibian är NVCh-30. Det är dykarur som över huvud taget inte såldes till privatpersoner utan bara fans tillgängliga för försvarets dykare. Världens coolaste dykarur om du frågar mig.
Det finns minst 2 Amphibia boetter i zakaz utförande, jag har sett en tredje med men är osäker på äktheten... Finns kanske fler? (Dock ingen Dude som sagt)

1644073987107.png

1644074030077.png
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det finns minst 2 Amphibia boetter i zakaz utförande, jag har sett en tredje med men är osäker på äktheten... Finns kanske fler? (Dock ingen Dude som sagt)

1644073987107.png

1644074030077.png
Ja, den undre finns ju att få tag på för den som vill pynta:
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Zakaz är lite spännande tycker jag för det finns även lite udda modeller som har anknytning till olika industrier/företag.
Kan ju visserligen ha varit företag som har militär anknytning?

Som denna "75-årsjubileet av stålfabriken оцм"
75-årsjubileet av stålfabriken оцм.jpg


Eller denna DAAZ (tillverkningsindustri för fordonskomponenter)
Komandirskie DAAZ (tillverkningsindustrin för fordonskomponenter).jpg
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Ja, den undre finns ju att få tag på för den som vill pynta:
Skrivmaskinsnissen säljer en på Meshok betydligt billigare. Fast den har jag paxat :(
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Något för er vid havet :D

 

Utvisaren

Patek
Något för er vid havet :D

Ja men den är lite dyr där. Finns kompletta med låda och säck ibland för ca 3-3,5k i Ryssland. Kommer både som Poljot och Kirova vad jag sett. Men man vill få den för 3k komplett säger fd smålänningen.... ;)
 

Utvisaren

Patek
Jaha körde över glaset med dremmeluringen igen. Helt hopplöst. Man gnuggar till knogarna blöder dessutom men likt förb är sprickan kvar. Plus att man gjort glaset lite bubbligt... nej det får blir ett nytt och tillbaka med den i samlingen. Går ju back på den om jag säljer med nytt glas. Den får vila till 2050 eller så innan den säljs. 😁 😁
 

Utvisaren

Patek
Nädå :) Jag är sugen, men måste avvakta lite nu, tyvärr. Sjuklön och med ett dyrt veterinärbesök är det bäst att hålla i slantarna. Här är den om nån är sugen:

Edit: Nu hade jag visst blivit en Audry också.
250 dollars är karln inte riktig avlad eller??? Min mamma kostar mindre för en dags konsultation om symöten för bövelen! Och då ingår färdtjänst. :wideyed: 😂
 

Utvisaren

Patek
Jaha körde över glaset med dremmeluringen igen. Helt hopplöst. Man gnuggar till knogarna blöder dessutom men likt förb är sprickan kvar. Plus att man gjort glaset lite bubbligt... nej det får blir ett nytt och tillbaka med den i samlingen. Går ju back på den om jag säljer med nytt glas. Den får vila till 2050 eller så innan den säljs. 😁 😁
Nytt projekt. Lösa upp limmet och få ringen fri... teknisk bensin eller sprit borde ju klara biffen? Eller skall man värma? Eller varm teknisk bensin? Hm... 🤔 🤔 😁 😁

Köra en Twin peaks kanske? "Fire, walk with me!" 🤔
 

Utvisaren

Patek
Jaha körde över glaset med dremmeluringen igen. Helt hopplöst. Man gnuggar till knogarna blöder dessutom men likt förb är sprickan kvar. Plus att man gjort glaset lite bubbligt... nej det får blir ett nytt och tillbaka med den i samlingen. Går ju back på den om jag säljer med nytt glas. Den får vila till 2050 eller så innan den säljs. 😁 😁
Ni skrattar ni... det är nog det närmsta en Rolex daydate jag kommer i den här livstiden... alltså klocksamlare borde ju verkligen vara inne på den här med regeneration coh själavandring... så man kan se sin samling öka i värde över generationer? 🤔 🤔 😁 😁
 
Topp