• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Ni skrattar ni... det är nog det närmsta en Rolex daydate jag kommer i den här livstiden... alltså klocksamlare borde ju verkligen vara inne på den här med regeneration coh själavandring... så man kan se sin samling öka i värde över generationer? 🤔 🤔 😁 😁
Men vad fnasiken skall jag med en Rolex till... jag kan ju få en Kamaz truck för samma pengar? 🤔🤔

1644092665124.png

🤔🤔
 

Utvisaren

Patek
Alltså denna jag försökte pracka på @MAz_666 är faktiskt sjukt grym. Det bästa från tyska bombarklockor och så lite modernare boett. Lätt hepantrifierad dessutom...

Hårdare en ***** som någon filosof sa en gång. Speedmaster kan slänga sig i väggen, Med eller utan Oleg! :cool: :cool:

@MAz_666 jag har konto och ryskt telefonnummer om du känner att plånboken har vuxit okontrollerat under pandemin!

1644093079203.png
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag tror på slät nr 1. Kanske kunde passa med en riktigt ful-borstad som jag gjorde med den här.
20220105_200422.jpg

Den är nu utbytt till annan och ligger i malpåse för framtida modd.
Om du vill kan du låna den några månader och testa om det passar.
Oj, ja tack väldigt gärna, ett så fint erbjudande vore ju direkt oförskämt att tacka nej till 😃🙏
 

Utvisaren

Patek
Oj, ja tack väldigt gärna, ett så fint erbjudande vore ju direkt oförskämt att tacka nej till 😃🙏
Det han menar är "sluta snacka -börja skicka!" 🤔 😂😂 >>Tycker det är fint att man kan låna lite grejer til höger och vänster.

NÄR pandeminhelvetet är förbi.... St Petersburg eller Moskva med gruppen??? Bara frågar :) Är lite suuugen själv. Kirova sprutade ju ut KV1 stridsvagnar med om jag inte minns fel...
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Friskt. Jag hade betalat kungligt för en dag med isfiske. Har ju inte hänt sen man var 10 år typ.
Ja det var nog nästan i den åldern för mig med, möjligen har det skett någon gång i vuxen ålder 🤔 Men nu när du tog upp det blev jag riktigt sugen.. toppen! Ännu mer grejer man måste skaffa sig 😂

Du får börna upp med den där terränglastbilen så borrar vi oss ett hål och sitter och ljuger lite 😃👍
 

Utvisaren

Patek
Ja det var nog nästan i den åldern för mig med, möjligen har det skett någon gång i vuxen ålder 🤔 Men nu när du tog upp det blev jag riktigt sugen.. toppen! Ännu mer grejer man måste skaffa sig 😂

Du får börna upp med den där terränglastbilen så borrar vi oss ett hål och sitter och ljuger lite 😃👍
Alla aktivitetet som innebär småljugande och en groggbänk är av godo. Från 7 år och uppåt. 😁 😁 😁
 

Utvisaren

Patek
Det han menar är "sluta snacka -börja skicka!" 🤔 😂😂 >>Tycker det är fint att man kan låna lite grejer til höger och vänster.

NÄR pandeminhelvetet är förbi.... St Petersburg eller Moskva med gruppen??? Bara frågar :) Är lite suuugen själv. Kirova sprutade ju ut KV1 stridsvagnar med om jag inte minns fel...
Seriöst tyskarna var ju så nära att de hade halvfärdiga stridsvagnar som stod och sköt från fabriken. Skojsig fakta som det kallas.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jaha körde över glaset med dremmeluringen igen. Helt hopplöst. Man gnuggar till knogarna blöder dessutom men likt förb är sprickan kvar. Plus att man gjort glaset lite bubbligt... nej det får blir ett nytt och tillbaka med den i samlingen. Går ju back på den om jag säljer med nytt glas. Den får vila till 2050 eller så innan den säljs. 😁 😁
Sprickor i glas är nog väldans svåra att fixa. Dremmel eller inte gissar jag att det är omöjligt att slipa bort en spricka. Ojämnheter, repor och märken kan man oftast slipa bort. Jag har framgångsrikt använt våtslippapper i tre olika grader, följt av Autosol och till sist Polywatch. Magic! 😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Sprickor i glas är nog väldans svåra att fixa. Dremmel eller inte gissar jag att det är omöjligt att slipa bort en spricka. Ojämnheter, repor och märken kan man oftast slipa bort. Jag har framgångsrikt använt våtslippapper i tre olika grader, följt av Autosol och till sist Polywatch. Magic! 😍

Små torrsprickor i glas går inte jättedjupt, men tillräckligt djupt så man får hålla på ett bra tag. De går oftast och slipa bort på ett Vostokglas iallafall.
 

Utvisaren

Patek
Underbar kommentar i en dokumentär om slaget vid Stalingrad. Ryssarna använder gamla dubbeldäckarplan och surrar bara fast mat, granter och ammunition med rep runt vingarna, och sedan kapar man repen och allt faller fritt till marken. Förutom vodka som man släpper med fallskärm... 😂😂
 
Topp