• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Medal_for_Bravery.jpg
 

Utvisaren

Patek
Tack alla ni klarade det tillslut, riktigt rolig timma får jag säga. Gratulerar utvisaren till dubbel medalj.
Ha en fortsatt trevlig kväll.
Tack alla för era vänliga ord 😍

Fantastiskt spelat! Insprierande! Har en gura efter farsan men det blir ju inte att man kommer igång. Man lär sig ett ackord eller två och sen är det helt omöjligt att byta mellan dem. Sen blir man arg. Börjar samla på klockor istället. Men man blir ju lite arg av det med när jag tänker efter... 🤔 😂

Oavsett - kanonbra spelat!!!

Medalj? Medalj! 😁😁

1644609484665.png
 

Utvisaren

Patek
Jag hade ju lite flax, Neill Young är väl lite av min husgud inom countryn, tillsammans med Willy Nelson och vi får väl dra med Johnny Cash med. Men han den siste har fallit lite i träda för tillfället. Townes van Zandt skall icke förglömmas, men han får ju en gråtande barnkör att framstå som lycklig. Ett jädra vemod, eller ren ångest, i en del av hans låtar. "Wating around to die" är ju en uppmuntrande titel till exempel... 🤔 😁
 

Beo

Patek
2-Faktor
Jag hade ju lite flax, Neill Young är väl lite av min husgud inom countryn, tillsammans med Willy Nelson och vi får väl dra med Johnny Cash med. Men han den siste har fallit lite i träda för tillfället. Townes van Zandt skall icke förglömmas, men han får ju en gråtande barnkör att framstå som lycklig. Ett jädra vemod, eller ren ångest, i en del av hans låtar. "Wating around to die" är ju en uppmuntrande titel till exempel... 🤔 😁
Säger bara!ni är suveräna på musik quiz! och @hepanter är grym på gura,kor,traktor,gymma och ryska klockor😍!själv är jag kass på namn och komma ihåg titlar men grym på att njuta andras kunnande👍😊
 

Utvisaren

Patek
Drar väl in Raketan igen. Lite snopet att den var så ny. Men den är trevlig ändå!
Får väl bli en liten stänkare på detta.
Vi provade ett nytt vin till maten, Kings bay. Luktade rent kattp**s. Bokstavligen. Så nu får jag dricka upp skräpet med schweppes lemon.
Hälla ut? Näe... de låte dyyyt! 😂🤮😂
20220211_210952.jpg
 

Utvisaren

Patek
Drar väl in Raketan igen. Lite snopet att den var så ny. Men den är trevlig ändå!
Får väl bli en liten stänkare på detta.
Vi provade ett nytt vin till maten, Kings bay. Luktade rent kattp**s. Bokstavligen. Så nu får jag dricka upp skräpet med schweppes lemon.
Hälla ut? Näe... de låte dyyyt! 😂🤮😂
20220211_210952.jpg
Oh fy satingen... det var inte gott. Får nog spä med lite whisky. Huuu!!! 😬🤢😬🥶
 

Utvisaren

Patek
Alltså det är halva vinaren kvar, och minst 10 bra argument för att lägga ner Systemet. Saatana...
Man skulle ha hängt med en kollega upp til Blekinge istället. Hennes farsa är från Karelen så det är alltid en pava Minttu salmiakki att tömma direkt och sedan in i bastun när man är på besök. Låter som en underbar man. 86 år var han visst!
 

Utvisaren

Patek
Ligger i soffan och firar fredag och lyssnar på musik.
Får jag lov att dela med mig av lite svensk punkinspirerad musik med en låttitel med sovietryska referenser?
20220211_210729.jpg

Det är fredag kväll. Vi kan följa lagen imorgon. 😁 Alla behöver återhämta sig för att orka med alla sina klockor på fritiden. Na zdrovije !! (Ja inte är det till min hälsa just nu kan vi säga. Ill kill that cat... 😬😅
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Drar väl in Raketan igen. Lite snopet att den var så ny. Men den är trevlig ändå!
Får väl bli en liten stänkare på detta.
Vi provade ett nytt vin till maten, Kings bay. Luktade rent kattp**s. Bokstavligen. Så nu får jag dricka upp skräpet med schweppes lemon.
Hälla ut? Näe... de låte dyyyt! 😂🤮😂
20220211_210952.jpg

Den är grym trots att den är så ny! Ser ju ut som något från 60-talet och ovanlig är den med! Den enda jag sett!!!
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Rätt sugen på en av de nyare Strelorna... har en Tissotsnubbe som glor på mina Strelor nu... han bör ju reda ut det kan man tycka. 😬 🤔 😅

De är rätt trevliga! Den första versionen (den jag har) tillverkades av Poljot strax innan konkursen 2004. Sedan blev de producerade av Volmax och MakTime, urtavlorna märkta "Made in Russia" på ryska eller engelska. Efter Maktimes konkurs 2011 började de plockas ihop i Tyskland, då märkta "Russian Mechanism".

Edit: Kommer sälja min under våren, om någon skulle vara sugen...
 
Senast ändrad:
Topp