• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Min blir till salu nu i helgen
Screenshot_20220211-223409.png
Screenshot_20220211-223333.png
Kanonklocka! Undertecknad har dock servicekostnaderna för 4 kronografer på ingång... på tal om samvetet 😂 😂 Raketan idag har varit på väg länge....
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Drar väl in Raketan igen. Lite snopet att den var så ny. Men den är trevlig ändå!
Får väl bli en liten stänkare på detta.
Vi provade ett nytt vin till maten, Kings bay. Luktade rent kattp**s. Bokstavligen. Så nu får jag dricka upp skräpet med schweppes lemon.
Hälla ut? Näe... de låte dyyyt! 😂🤮😂
20220211_210952.jpg
Rolig iakttagelse ang King's Bay, som är en Sauvignon Blanc från Nya Zeeland. Just den druvan (vi pratar alltså om vitt vin) brukar ibland ha en doft som kärleksfullt brukar beskrivas som "kattpiss på en krusbärsbuske". Jag blir nästan lite nyfiken på att testa... 😍
 
Bjuder på en sista melodi, med lite finsk death metal akustiskt. Ps inte jag som sjunger kompar med. Gittaren stämd i D standard alltså två tonsteg lägre än vanligt
DSC_0611.JPG



Kul med olika stämningar!
Jag har alltid min ena stämd i Öppet Gmoll.. Då får man pilla runt och skapa egna ackord. Kan få fram sjukt mycket sköna harmonier 👌
Det är jättekul, jag spelar typ aldrig på min andra gitarr med vanlig stämning längre.
 

Utvisaren

Patek
Rolig iakttagelse ang King's Bay, som är en Sauvignon Blanc från Nya Zeeland. Just den druvan (vi pratar alltså om vitt vin) brukar ibland ha en doft som kärleksfullt brukar beskrivas som "kattpiss på en krusbärsbuske". Jag blir nästan lite nyfiken på att testa... 😍
Bättre Sauvignon blanc från Nya Zeeland är Hunters. Riktigt trevligt! Lite därför vi tänkte vi provar en liknande. Men... så värst likt var det inte 😁😁
Dundrar in en kaffe och klocka och önskar god morgon!
20220212_075723.jpg
 

Utvisaren

Patek
Zlatoust lördag en en av mina bästa klockköp under min livstid
@Vostok som satte dessa på kartan för mig
DSC_0612.JPG
Tänker spontant att du borde titta på Laco pilotur. De levererade till Luftwaffe under ww2 och har idag gjort många varianter på bombflygets klockor. Deras original ligger väl på 10k men de har även gjort en moderniserad serie för rimligare pengar.
 

Delgada

Patek
Sannolikt kombinerad materiel och trupptransport skulle jag gissa. Har aldrig sett dem i användning, men om jag skulle gissa skulle jag nog säga att någon form av pjäs dragen efter vagnen eftersom den också har dragögla.
En pjäsgrupp således med plats för ammunition i vagnen . Vi säger så, så länge, tills någon annan säger bättre.😄👍
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Sannolikt kombinerad materiel och trupptransport skulle jag gissa. Har aldrig sett dem i användning, men om jag skulle gissa skulle jag nog säga att någon form av pjäs dragen efter vagnen eftersom den också här dragögla.
En pjäsgrupp således med plats för ammunition i vagnen . Vi säger så, så länge, tills någon annan säger bättre.😄👍
Och nu står de kor o kalvar och bajsar i vagnen, vilket öde😂
 

Delgada

Patek
Sannolikt kombinerad materiel och trupptransport skulle jag gissa. Har aldrig sett dem i användning, men om jag skulle gissa skulle jag nog säga att någon form av pjäs dragen efter vagnen eftersom den också här dragögla.
En pjäsgrupp således med plats för ammunition i vagnen . Vi säger så, så länge, tills någon annan säger bättre.😄👍
Kan ju i och för dig kunna varit en vagn för en trossgrupp som transporterade ved till förläggningsplatserna och latriner från förläggningsplatserna. Låter inte lika spännande, men kanske lika sannolik.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Sannolikt kombinerad materiel och trupptransport skulle jag gissa. Har aldrig sett dem i användning, men om jag skulle gissa skulle jag nog säga att någon form av pjäs dragen efter vagnen eftersom den också har dragögla.
En pjäsgrupp således med plats för ammunition i vagnen . Vi säger så, så länge, tills någon annan säger bättre.😄👍

Hamlet?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Jag tycker det låter som ett bra slut för den vagnen. Att äntligen få göra lite nytta i ett positivt sammanhang.❤
Finns de ens ett slut för dessa vagnar känns som den kommer överleva några världskrig till
Hmmm!påminner mig om ptp kärra när jag gjorde militärtjänst vid cykel/skyttekompaniet och hade då en överbyggnad med skyttelucka i taket för flygspaning!😳
Apropå skytte så var det dax idag igen!😍
F4C0D720-1E15-43A9-BE33-BCF34C1097D1.jpeg
4388C0C7-30D6-47D4-B8BA-F6A1311F3506.jpeg
 
Topp