• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Innan det bär av på skidäventyr är det dags för konsert i Norrköping. Äldsta dottern går på DeGeer-gymnasiet och de har stor konsert tillsammans med Norrköpings Symfoniorkester!
20220212_145352.jpg
Det är mänskligt att fela, som violinisten sa. 😁 😁
 
Man blir ju nyfiken på vad för slags problem folk brukar drabbas av på det dasset för att behöva tillkalla hjälp medelst basun 🤔

Farsan har berättat att han en gång fastnade med snorren mellan toastolen och sittringen. Han kunde inte ställa sig upp eftersom han satt fast och inte sätta sig ner eftersom det gjorde svin-ont.. Det hela slutade med att mamma kom hem och kunde hjälpa honom loss..
😂
 

Utvisaren

Patek
Berätta lite om dude:n i vänstra hörnet. :)
Den gick troligen aldrig i produktion. SU märkt så om den valdes kanske bort slutet 80 tidigt 90 eller inte blev av pga turbulensen? Vem vet. Det kom dock en del andra ltitanboetter. Men jag ser dem sällan. Märkta på samma sätt som denna, med texten titan på boettens ovansida. Fast, denna är kromad. Kronan på toppen är ju lite udda och sedan ett Vostok armband med utfasning för att kronan skall få plats. Sammantaget är den lite för bra för att jag skall gissa hemmafix. Samtidigt finns avfasning för boettlocket som inte kan vara avsedd att vara permanent, hade läckt in vatten... Så vitt jag vet är det en prototyp. Vilket även säljaren hävdade men han har ju inte mer bevis än jag...Har tagit bilder och skickat till Vostok men de har inte svarat ännu.
 

Utvisaren

Patek
Farsan har berättat att han en gång fastnade med snorren mellan toastolen och sittringen. Han kunde inte ställa sig upp eftersom han satt fast och inte sätta sig ner eftersom det gjorde svin-ont.. Det hela slutade med att mamma kom hem och kunde hjälpa honom loss..
😂
Ja du, en gammal släkting på hemmet fick ju också en surpris. De har ju som toaletter på hjul inom vården. En stol med ett par skenor under sitsen så man kan skjuta in en potta/ett bäcken undertill. Han var ju bänkad och det var lite brådis, så syster skickade in bäckenet på skenorna med full fart så ingen olycka skulle ske. Behöver jag säga att herrns glockenspiel vajade fritt i vinden och blev duktigt klämt av den flinka sköterskan! 😂😂 aj, aj, aj!!!

En sk klämdag...
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Ja du, en gammal släkting på hemmet fick ju också en surpris. De har ju som toaletter på hjul inom vården. En stol med ett par skenor under sitsen så man kan skjuta in en potta/ett bäcken undertill. Han var ju bänkad och det var lite brådis, så syster skickade in bäckenet på skenorna med full fart så ingen olycka skulle ske. Behöver jag säga att herrns glockenspiel vajade fritt i vinden och blev duktigt klämt av den flinka sköterskan! 😂😂 aj, aj, aj!!!

En sk klämdag...
Och där sprutade kvälls soppan över bordet!!😅😂😄
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jag har bara tagit av min när jag duschat den senast 1,5 veckan sedan jag fick min. Den har blivit en del av min kropp. Sjukt skön och cool klocka 🙂
Den har blivit en kroppsdel😁
Hade du haft gummi eller länk på den hade den kunnat få vara med i duschen också 😁
Härligt när man går upp på höskullen i mörkret o den lyser upp, ser ju ut som ett instrument man kan hitta i en cockpit i en krigskärra, sjukt snygg tavla o visare
 

branting

Cartier
Den har blivit en kroppsdel😁
Hade du haft gummi eller länk på den hade den kunnat få vara med i duschen också 😁
Härligt när man går upp på höskullen i mörkret o den lyser upp, ser ju ut som ett instrument man kan hitta i en cockpit i en krigskärra, sjukt snygg tavla o visare
Ja, kanske är värt att sätta gummi eller länk på den för att slippa ta av den i duschen 🤔 Jo, den lyser upp sovrummet fint när man lägger sig också. Lite mysig grön mysbelysning 😂
 
Topp