• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
En till prototyp! Jäklar vad läcker den va!! 😍

"Probably the rarest watch featured in our recent article on @ablogtowatch is this 3017 Strela prototype made by Nii Chasprom in 1958 or even earlier. You can see completely different case, “yellow” movement with few minor differences comparing to normal 3107 and of course a large Nii logo on the dial. Amazing find by a local collector."

1644747448947.png
1644747465212.png
1644747479609.png
 

Brogin

Rolex
Är inne på 3:e dagen i "sjukbädd" och det börjar bli riktigt tråkigt nu.... Tur man har några klockor att "leka" med! Gillar denna av fler orsaker, caset, tavlan och inte minst åldern. Bezeln dock är väl kanske inte den roligaste men den är ju lätt bytt om man bara hittar nått som passar.
Nån som har nån ide'?
20220213_113432.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Gymmet har jag fått lägga ner. Fick ischiasnerven i kläm så kronisk smärta i vänsterbenet nu, ja eller sen innan jul, och det hugger som s-tan lite av och till. Så, röra sig är i största allmänhet är begränsat till att som bäst promenera.
Shit happens. Välkommen till medelåldern osv. 😞
20220213_103224.jpg
Bara för det när jag ligger i sängen så knäpper de till nånstans i L kotorna när jag vrider mig. Nu lite muskel spänningar i röven som jag känner av lite i benet. Hoppas de lägger sig hur fasen kunde de bli så rysk överföring 😲😢
 

Utvisaren

Patek
Synd att han inte hade 2 st!😳
8C24B326-3D89-402D-9E20-4022BDB9EF82.png

Men snygg var den!
2 miljoner rubel? sure...
Synd att han inte hade 2 st!😳
8C24B326-3D89-402D-9E20-4022BDB9EF82.png

Men snygg var den!
Hm... han verkar ha något fel på sin 0-tangent dock... 20 miljoner rubel? 😁 😁 😁
 

Utvisaren

Patek
Bara för det när jag ligger i sängen så knäpper de till nånstans i L kotorna när jag vrider mig. Nu lite muskel spänningar i röven som jag känner av lite i benet. Hoppas de lägger sig hur fasen kunde de bli så rysk överföring 😲😢
Trodde jag fått någon någon överansträngning i muskelfästen etc först. Men skumt att man hade det från vaden och upp till ryggslutet. Tänkte att det ger sig nog snart. Men sen kom de riktiga blixtarna. Det är ju så man skriker rakt ut nästan.

Ja ja. Man kan ju ha en klocka på armen och huvudet funkar ju i alla fall... eller ja... någorlunda... 🤔😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Trodde jag fått någon någon överansträngning i muskelfästen etc först. Men skumt att man hade det från vaden och upp till ryggslutet. Tänkte att det ger sig nog snart. Men sen kom de riktiga blixtarna. Det är ju så man skriker rakt ut nästan.

Ja ja. Man kan ju ha en klocka på armen och huvudet funkar ju i alla fall... eller ja... någorlunda... 🤔😁

Diskarna som bråkar?
 

Utvisaren

Patek
Är inne på 3:e dagen i "sjukbädd" och det börjar bli riktigt tråkigt nu.... Tur man har några klockor att "leka" med! Gillar denna av fler orsaker, caset, tavlan och inte minst åldern. Bezeln dock är väl kanske inte den roligaste men den är ju lätt bytt om man bara hittar nått som passar.
Nån som har nån ide'?
20220213_113432.jpg
Ja du det finns ju hur många som helst som passar... bara att välja och vraka!
 

Beo

Patek
2-Faktor

Delgada

Patek
Ti-hi osv men vad är det för kanoner? 🤔 👍👍
Naturligtvis är det ryska kanoner!!
Allt annat hade ju varit ot, och sån är ju inte jag....🤔
Det är två kanoner som har suttit på ett ryskt torpedfartyg i rysk-japanska kriget 1904-1905.
De hamnade i vår lilla kuststad helt odramatiskt. Jag skulle gissa i samband med skrotning av fartyget eller liknande.
Han som förvärvade kanonerna skänkte dem sedermera till kommunen som satte upp den på en utsiktsplats vid friluftsmuseet i stan.
20220213_164016.jpg
 
Topp