• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ministry-måndag och det är köttfärssås på G här i fjällstugan.
20220214_185412.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Efter en del pillrande fick jag till slut av ringen från klockan (har aldrig varit med om en som suttit så hårt men snurrat så lätt) och kunde prova den släta som @Delgada varit snäll och lånat mig - väldigt stort tack för detta 🙏 - och det är inte någon tvekan om att det är slät ring jag vill ha på denna 😍

82360A40-CB92-429D-A6BC-93AC159457ED.jpeg


dessvärre är 020 en riktig knubbis och därtill helt platt en bit ut runt plexit vilket medförde att storleken på slätisen inte riktigt lirade med boetten.. så jag provar den med en lite bredare dykarring ett tag och håller tummarna för att den lite bredare slätringen dyker upp i lager snart igen

1FEE7F06-D82A-4A07-A97A-23421ABC7383.jpeg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Efter en del pillrande fick jag till slut av ringen från klockan (har aldrig varit med om en som suttit så hårt men snurrat så lätt) och kunde prova den släta som @Delgada varit snäll och lånat mig - väldigt stort tack för detta 🙏 - och det är inte någon tvekan om att det är slät ring jag vill ha på denna 😍

82360A40-CB92-429D-A6BC-93AC159457ED.jpeg


dessvärre är 020 en riktig knubbis och därtill helt platt en bit ut runt plexit vilket medförde att storleken på slätisen inte riktigt lirade med boetten.. så jag provar den med en lite bredare dykarring ett tag och håller tummarna för att den lite bredare slätringen dyker upp i lager snart igen

1FEE7F06-D82A-4A07-A97A-23421ABC7383.jpeg
Samma fenomen på min tunna, den satt stenhårt och snurrade som en cd-skiva, jag bytte ut stål tråden sen vart de perfekt
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Samma fenomen på min tunna, den satt stenhårt och snurrade som en cd-skiva, jag bytte ut stål tråden sen vart de perfekt
Ja något är det.. när jag satte tillbaka den ringen på pri-phin så gled den dock på som vanligt men är (föredömligt) trög att vrida runt. Det skiljer sig nog bara lite mellan de olika klockorna - lite som på gamla bilar är det väl en massa tekniskt oknytt man ska hålla sig väl med för att det ska samarbeta 😅
 
Topp