• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ikväll blir det helstekt karré med pommes och sås på färska champinjoner.
20220216_182243.jpg

20220216_182246.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Semin? Vi får fråga @hepanter vad semin har med ryssar att göra.
För övrigt är det mörkt och regnigt. Höstruskväder.
Fördriver mörkret med en brasa. Ska strax hugga in på korvgrytan.
20220216_184605.jpg
Ja jag tror att man blandar rysk och svensk tjurspermie så istället för SLB (svensk låglands boskap så blir de RSLB rysk svensk lågland boskap av kalven. Troligen en jäkligt bråkig ras som försöker ta över hela gården och även granngården
 

Utvisaren

Patek

Rikala

Patek
2-Faktor
Huff? Egan mix eller var är det för en rackare? Udda ring minst sagt!

Tror den är gjord så från fabrik, fast jag bytt boett från en sleten till en fin.
Vostok urverk i, ev tror jag någon annan gjort boetten, Slava eller något (har sett en annan urtavla med annat märke i samma boett). Säkert från tidigt 90-tal där det obland blev lite blandat.

Edit: bättre bild
20220216_195215.jpg


Baksida, snäpp
20220216_195223.jpg
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Tror den är gjord så från fabrik, fast jag bytt boett från en sleten till en fin.
Vostok urverk i, ev tror jag någon annan gjort boetten, Slava eller något (har sett en annan urtavla med annat märke i samma boett). Säkert från tidigt 90-tal där det obland blev lite blandat.

Edit: bättre bild
20220216_195215.jpg


Baksida, snäpp
20220216_195223.jpg
OCH ett stiligt BAKLOCK... tänka sig! Med de skruvarna, är det Vostok "Tsar Oak"? 🤔
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
1645041142110.png


Låt mig presentera den senaste versionen från BIDEN - UKR//AINE-2022

Klockan drivs av en egensinnig maskin som garanterar en tillförlitlig vägvisning för alla. BIDEN's är så säkra på sina produkter att de levereras helt utan garantier - aldrig tidigare skådat inom industrin!
BIDEN's hävdar att deras lojala kunder i Europa inte behöver någon skriftlig garanti då det muntliga ordet gäller som bevis - detta som en förtroendeskapande gest i kampen mot de etablerade konkurrenterna.

Skulle det mot förmodan uppstå tveksamheter - ingen fara! BIDEN's erbjuder via sina närstående samarbetspartnerns samtliga kunder en avkopplande tillvaro vid servicecentret i Guantanamo.

Skynda - det kan snart vara för sent! Lägg in din beställning idag - och glöm inte deras fantastiska februarierbjudande! Fyll i koden "10% For the Big Guy" i kassan.
 
Senast ändrad:
Topp