• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
På tal om armband och sommarmoddar så hade geckota lite rea på bl a det här raffigt somriga bandet nu såg jag

5758C742-8266-46AD-BAB4-8BE20C024C49.jpeg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Hjälp! 😭 Hur gör man? Finns det någon bra video där ute på youtube?
3E658801-4CAC-4253-8682-48AC87F0748C.jpeg
Japp, ganska många - ska se om jag hittar någon att länka..
Annars är det en ganska enkel process för det mesta - du behöver något som går in under ringen som är styvt nog att bända med; en bordskniv funkar ofta bra, jag brukar använde en sådan där liten skalpell-liknande sak som jag har för mig är till för backlock

Edit. Typ 1.40 in i videon
 

Utvisaren

Patek
Hjälp! 😭 Hur gör man? Finns det någon bra video där ute på youtube?
3E658801-4CAC-4253-8682-48AC87F0748C.jpeg
Som övriga säger, bara att bända upp med något verktyg. Ha något emellan så du inte repar boetten eller sätt ett par varv tejp runt ditt bändverktyg.

Ståltråden är alltså fjädrande och genom att böja till den i olika vinklar kan man få lättare eller trögare vridring. Den skall bara ligga i ett spår på insidan av ringen.

Normalt skall det sedan bara vara att klicka den nya på plats. Är den bångstyrig så kolla hur fjädern ligger inuti. Man kan behöva knixa till den lite.

Not: har råkat ut för en ring som inte satt alls bra. Tryckte tills tummarna blödde men den hade nog behövt 1/10 dels millimeter till för att gå på. Så man kan råka ut för måndagsexemplar som troligen fallit utanför spec i produktionen. Men det verkar som bara jag har drabbats av det så det kan ju vara ett fall av vanligt klåperi också...
 
Topp