• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Ryssfredagen 18 februari.
Godmorgon kamrater!
20220218_062919.jpg
 

Utvisaren

Patek
Tack för hjälpen @Rikala, @Utvisaren, @Delgada och @Pippis pappa. Jag lyckades dock inte att få in bezeln med trådarna som följde med. Utan jag fick ta tråden som var i original bezeln. Här kommer processen i tre bilder. Resultaten blev inte som jag hoppades. Bezeln sticker ut för mycket tycker jag.

B50FA3B4-ACDC-4E50-9112-61B497AD4EC1.jpeg
583C9278-7E32-49A0-9271-B9124FDD0A32.jpeg
41058DF9-ED4A-42AE-BD5B-959FD504CA46.jpeg
Jag tycket det ser fint ut från denna vinkel! 420 caset är ju ett litet, om inte det minsta, caset så det kan ju vara en risk att man från sidan får en profil av en strut eller kon dvs bred upptill och smal nertill. Samtidigt är du nog bekant med Seikos designer och där finns ju de som åtminstone ovanifrån påminner om denna dvs ringen tar mycket plats och definierar hela klocka nästan. Det är ju en smaksak. Vill man ha case som sticker ut mer så finns det ju flera olika att välja på. Men jag tycker den blev snygg!!!
 

Utvisaren

Patek
Du har även röd datumskiva på äldre verk så gräv dig djupare ner i mörkret ;)

Ja där går man fredligt i gruvan och spanar baklock. Så blir man plötsligt brutalhakad i den erogena zonen av nån bolltrollare från Tjockhult. Fy fnyken säger jag bara. Det finns en reserverad plats i den 7:e kretsen i infernot, mitt i floden av kokande blod, för sådana ogina typer. 😁
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp