• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
2152DE2D-7213-4F00-8981-0F59358D81C8.jpeg

Senaste ”klockan” från landet i öst. Tyvärr version för den utländska marknaden. De inhemska med kyrilliska text är snyggare. Ikväll ska det spelas 🙂
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är lugnt. Bara få ur den ur huset och sedan värm själva staven/axeln lite så limmet/lock tite släpper och skruva sedan av kronan från axeln. Lite lurigt att hålla emot, måste ha något bra att knipa åt med runt den lilla stången och om kronan utan att förstöra dem. En sjukt fin näbbtång hade ju varit super. Som vanligt inte för mycket våld. Onödigt att böja axeln ur led :) rengör den i sprit eller vad du har får att få bort gamla limrester sedan en dutt lock tite (inte den absolut starkaste) och skruva på nya kronan och låt torka typ ett dygn. Home safe :)

Fasen du ser ju på mina expeditioner, fibblar bort 2 av 3 klickfjädrar och blir av med mina oljestickor (katt!!!) så jag måste få hem nya innan jag kan fortsätta och bla bla bla... jädra följetång.

Kan man ta loss kronan på en Vostok på detta sätt? Trodde den var pressad i?
 

Rikala

Patek
2-Faktor

hepanter

Patek
2-Faktor
Ettan var ju vissna blommor av Stefan Sundström. Fick mig att må bra vid raketattackerna mot campen i Kabul 2004. TACK!
Åh fasen låter inte som nån trevlig situation, tur då att du hade Stefan Sundström😲
Minns första gången dom spelade låten på radion i programmet flipp eller flopp. Alla floppade den här låten, men jag gillade den från första början. Rena poesin. Men jag har iofs alltid gillat musik som ingen annan gillar
 

Utvisaren

Patek
Åh fasen låter inte som nån trevlig situation, tur då att du hade Stefan Sundström😲
Minns första gången dom spelade låten på radion i programmet flipp eller flopp. Alla floppade den här låten, men jag gillade den från första början. Rena poesin. Men jag har iofs alltid gillat musik som ingen annan gillar
Så det är därför du dissar Evert Taube hela tiden? 🤔😁

Och ligger du stilla för ankar och boj.
Och vilar från dagens seglats i din koj.
Då viskar var våg som längs skutsidan slår:
Ellinor, Ellinor, Ellinor.

Bra grejer va? 🤔😁
 
Topp