• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Kvällens projekt, gaskonvertera ett gammalt Trangia kök jag hitta på loppis för en 20:a och min hiskerliga metall Vostok fick vara med såklart..

IMG_20220219_182909.jpg
 

Utvisaren

Patek
Blev rätt förvånad nyss. Läste lite i tråden "vad du och din klocka gör för dumheter nu igen" och så var det en drul som hade samma klocka som jag. Undrade stilla vad han hade i glaset, det såg ju gott ut. Insåg sedan att det var min egen bäsk och min egen klocka... ja är man inte idiot så kan man ju alltid bli. 😁 😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det roliga när man är borta att det kommer paket...

Paket #1
En NOS Raketa Quartz
En NOS Raketa Big Zero (några småskador på tavlan).
En mekanisk Vostok
En Vympel Quartz

Fick med lite gratis armband, 2st 18mm nya ryska läder och resten lite bättre begagnat.

20220219_193818.jpg


Raketa Quartzen sitter på armen
20220219_195700.jpg


Slängde på det bättre begagnade Raketa armbandet.

20220219_195723.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Det roliga när man är borta att det kommer paket...

Paket #1
En NOS Raketa Quartz
En NOS Raketa Big Zero (några småskador på tavlan).
En mekanisk Vostok
En Vympel Quartz

Fick med lite gratis armband, 2st 18mm nya ryska läder och resten lite bättre begagnat.

20220219_193818.jpg


Raketa Quartzen sitter på armen
20220219_195700.jpg


Slängde på det bättre begagnade Raketa armbandet.

20220219_195723.jpg

På klassikt Sovjet-vis är gummibandet stämplat med priset.

Цена 1р = Tsena 1r = Pris 1 rubel

Äkta planekonomi.
 

Utvisaren

Patek
Ligger på rygg och lyssnar på musik och surfar på klocksnack.
Mello?..
Näe visst nej.... Har ju glömt att köpa tv...
20220219_202836.jpg
Samma här. Vi har dock en stor skärm vi kör upp film på. Men TV. Det var länge sedan vi såg på. Eller vänta nu ljög jag. Vi såg faktiskt första kvarten på Super bowl när det sändes. Men det gick ju inte att se på. Var dubbelt så mycket reklam som match.

Edit det första vi gjorde när vi flyttade in i denna kåken var att ta ner parabolen. Det är väl 6 år sedan. Aldrig haft någon digital box eller liknande.
 
Senast ändrad:
Topp