Vostok
Guld
Den där är jätte ovanlig och tillverkad i Kina!!Eeeeh... jag ser bara en stor måsskit på urtavlan. Skall det föreställa något alls?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är jätte ovanlig och tillverkad i Kina!!Eeeeh... jag ser bara en stor måsskit på urtavlan. Skall det föreställa något alls?
De låter som holländare nästan.
Nä nu tar vi och lättar upp stämningen lite, söndagar kan vara rätt trista
Det är rena "God morgon Sverige" det här!Godmorgon ryss-björnar.
Traditionsenlig helgmorgon.
För en måsälskare är detta som balsam för ögonen,se den måsskit patinan på tavlan, desto fler måsar desto bättrePå tal om måsorgie!!
Tittar man med riktigt vassa läsglasögon ser man också att den engelska texten på de två olika verkens klocka är LIKA på ryska i vissa stycken, men olika i den engelska översättningen mellan de två. Confused sa Bull ...Fast den du refererar till har enligt texten 2214-verk, men bilden säger 2234, vilket iofs kan vara en gammal produktbild, men det står Vostok på tavlan och inte Komandirskie. Vad är det som skiljer denna från 441174 förutom att den av någon anledning har Vostok-loggan? Jag har lagt upp ca 300 referenser på sidan under några dagar så jag har säkert blivit en del blind av alla bilder och nummer så missar säkert något.
Vad är detta??? Commandos??? Eeeeh... Kina special??? Eller vad???
Det här med sovjetiska/ryska ur är inte bra för ens OCD. Å andra sidan är det rätt så förlåtande med "den kanske tillverkades såhär från fabrik, det vet man aldrig"Tittar man med riktigt vassa läsglasögon ser man också att den engelska texten på de två olika verkens klocka är LIKA på ryska i vissa stycken, men olika i den engelska översättningen mellan de två. Confused sa Bull ...
Emellanåt är det en välsignelse men i andra fall en förbannelse att det inte "är så noga" alltid. Gäller att kunna omfamna det vid rätt tillfälle och släppa det vid det annat.Det här med sovjetiska/ryska ur är inte bra för ens OCD. Å andra sidan är det rätt så förlåtande med "den kanske tillverkades såhär från fabrik, det vet man aldrig"
OCD kan också betyda osteochondritis dissecans...Det här med sovjetiska/ryska ur är inte bra för ens OCD. Å andra sidan är det rätt så förlåtande med "den kanske tillverkades såhär från fabrik, det vet man aldrig"
Oh... kanske, kanske inte. Jag vet inte. Har en 420 som jag skkulle kunna strippa från urverk etc. Men jag är egentligen mest sugen på att byta till det caset som är matt. Hm är det 650? Måste kolla innan jag säger något mer... men kanske...Är sugen på en till 420 och ett par bezels till. Tänkte se ifall någon säljer här innan jag ger mig ut på nätet.
Jag tror att det kan vara 720 som är den borstade varianten av 420Oh... kanske, kanske inte. Jag vet inte. Har en 420 som jag skkulle kunna strippa från urverk etc. Men jag är egentligen mest sugen på att byta till det caset som är matt. Hm är det 650? Måste kolla innan jag säger något mer... men kanske...
Jo men jag tänker den borstade varianten av 710Jag tror att det kan vara 720 som är den borstade varianten av 420
710 heter alltid 710, borstad som blankJo men jag tänker den borstade varianten av 710
Är sugen på en till 420 och ett par bezels till. Tänkte se ifall någon säljer här innan jag ger mig ut på nätet.
Hur många klockor har du?Tyvärr ingen till salu, har för få!!!
Hur många klockor har du?
Det är när man svarar "jag vet inte" som det börjar bli en samlingVet inte? 250 kanske, beror på hur man räknar... ca 100 ryska iallafall (fungerande).
Vet någon om det är stopp i produktionen hos Vostok fabriken? Flera klockor som jag vill ha är slut hos meranom och vostok-world har frågot om när de får in klockrona igen till lagret men de vet inte.
Har kollat både på soviet.market och hkomandirskie.com, men vostok-world och meranom har störst utbud.Nja, det är nog bara corona och annat som sättet stopp. Det var ju lite ledigt säker över jul och även i januari i Ryssland.
Finns fler siter o kolla...
Då har jag kvar ett tag till tills jag kommer upp till den nivånDet är när man svara "jag vet inte" som det börjar bli en samling