• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Wilko

Cartier
VOTD

99949A0A-B26A-46D0-9CC9-010F6EB3A992.jpeg
 

Wilko

Cartier
Tack! Tänkte beställa någon riktigt snygg vridning, men det kan nog bli ett höstprojekt. Fö tacksam boett och tavla för mod, helt klart. Drog på ett Geckota mesh och en Fanta-bezel - blev en småtuff sommardinka:)
4F688EF2-2FB7-4E9E-90E5-C471966F400B.jpeg

Riktigt cool med den bezeln, tycker jag! Klockan/tavlan är en fullträff.
 
  • Like
Reactions: Beo

Samlarn

Rolex
Skön dinka! Lite "ilsket" röd kanske men helt klart en skön karaktär.
Jag slängde på mig min gamla Neptune och åkte ut till min lilla stuga. Det är svårt att fotografera den här rackarn men urtavlan är eventuellt den snyggaste urtavlan som gjorts till en sovjetisk klocka. Satan, det var varmt här också. :facepalm: Äh, temperaturen droppar nog till skönare nivåer ikväll.

IMG_20200605_121152.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Skön dinka! Lite "ilsket" röd kanske men helt klart en skön karaktär.
Jag slängde på mig min gamla Neptune och åkte ut till min lilla stuga. Det är svårt att fotografera den här rackarn men urtavlan är eventuellt den snyggaste urtavlan som gjorts till en sovjetisk klocka. Satan, det var varmt här också. :facepalm: Äh, temperaturen droppar nog till skönare nivåer ikväll.

IMG_20200605_121152.jpg
Den är fin den där:hungry:!min compressor mod hälsar och önskar alla en skön helg!:)
image.jpg
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Jag hade automat i men den har en "sprillans ny" 2409 i sig nu.. Ska nog göras om igen med svart tavla och guldpaddlar och då kanske det blir automat igen :D Men vi får se :D Den bygger lite väl när man stoppar i 2415 verk i den så kanske får fortsätta sitt liv med 2409..
Det är mycket "störigare" med ett automatiskt urverk i den boetten. Försök igen. Den där är den enda automatiska 350-boett som jag sett. Den blir ännu mer unik. Moddning på en helt annan nivå.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Här kommer några bilder på min Vostok Albatross (470 boett)som äntligen efter 2,5 månad dök upp idag:D!den är märkt på baklocket"in honor of 50th anniversary of KVPO" som är östra gränsdistriktet som gräns trupperna kgb bevakade(Red Banner East Border District) och har deras bevaknings helikopter på urtavlan.
20200608_201737.jpg
20200608_201603.jpg
20200608_201804.jpg
 

Vostok

Audemars
Här kommer några bilder på min Vostok Albatross (470 boett)som äntligen efter 2,5 månad dök upp idag:D!den är märkt på baklocket"in honor of 50th anniversary of KVPO" som är östra gränsdistriktet som gräns trupperna kgb bevakade(Red Banner East Border District) och har deras bevaknings helikopter på urtavlan.
20200608_201737.jpg
20200608_201603.jpg
20200608_201804.jpg
Grymt cool!! Man får gratulerar till det kapet!!! :D
 
Topp