• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rooster91

Panerai
IMG_20220923_183640.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Moderator fastnade inte i just vår tråd utan "någon" anmälde att vi hade för roligt.
Till och med en hund drar ju om man sparkar på den tillräckligt ofta så det borde väl inte vara så svårt att förstå varför folk lämnat tråden efter det 😂

1663946983582.png


Ajdå, trist. Jag tyckte det var en kul tråd då jag halvt om halvt tröttnat något på övriga forumet som det väl gärna blir efter några år..
 

branting

Cartier
Ajdå, trist. Jag tyckte det var en kul tråd då jag halvt om halvt tröttnat något på övriga forumet som det väl gärna blir efter några år..
Riktigt trist! Jag har jobbat intensivt någon vecka och inte riktigt haft tid för tråden. Tänkte att jag nu skulle samla lite energi genom att gå in här och läsa ifatt allt intressant och roligt som hänt när jag varit lite frånvarande. Så möts man av en nästan öde tråd med massor fantastiska personer med en otrolig kunskap som tackar för sig. Riktigt tråkigt. Kan inte heller se något inlägg som förtjänar en anmälan eller ingripande av moderator. Tidigare har den här tråden varit tämligen ”självsanerande”, dvs vi har själva påpekat för varandra utan att anmäla när någon tagit ut svängarna för mycket.

Random klockbild för att inte anses vara off topic… Hoppas folk återvänder och att tråden återuppstår igen.
442A06C6-046A-4A67-A5F1-B4C22B313AA2.jpeg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Riktigt trist! Jag har jobbat intensivt någon vecka och inte riktigt haft tid för tråden. Tänkte att jag nu skulle samla lite energi genom att gå in här och läsa ifatt allt intressant och roligt som hänt när jag varit lite frånvarande. Så möts man av en nästan öde tråd med massor fantastiska personer med en otrolig kunskap som tackar för sig. Riktigt tråkigt. Kan inte heller se något inlägg som förtjänar en anmälan eller ingripande av moderator. Tidigare har den här tråden varit tämligen ”självsanerande”, dvs vi har själva påpekat för varandra utan att anmäla när någon tagit ut svängarna för mycket.

Random klockbild för att inte anses vara off topic… Hoppas folk återvänder och att tråden återuppstår igen.
442A06C6-046A-4A67-A5F1-B4C22B313AA2.jpeg
Instämmer med föregående!!!🥺
image.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Riktigt trist! Jag har jobbat intensivt någon vecka och inte riktigt haft tid för tråden. Tänkte att jag nu skulle samla lite energi genom att gå in här och läsa ifatt allt intressant och roligt som hänt när jag varit lite frånvarande. Så möts man av en nästan öde tråd med massor fantastiska personer med en otrolig kunskap som tackar för sig. Riktigt tråkigt. Kan inte heller se något inlägg som förtjänar en anmälan eller ingripande av moderator. Tidigare har den här tråden varit tämligen ”självsanerande”, dvs vi har själva påpekat för varandra utan att anmäla när någon tagit ut svängarna för mycket.

Det olustiga är också att om en hel tråd drabbas och det inte är öppet eller känt vem som haft de synpunkterna så blir det lätt som att man kan misstänka varann för att vara en slags angivarfigur. Och det är mindre trevligt. Ödets ironi kanske just här, eftersom det historiskt kan förknippas med sovjet/ryssland :woot:
Det är iaf inte jag , så ni vet:) Jag klagar på andra saker som galna annonser nån gång bara. Fast det är sällan det med.
---
Den här bilden är rätt gammal men tror inte den varit med förr. Men kan ha fel, minnet är inte vad det borde så. Kallt ser det ut att ha varit. Hu...
På ett gammalt Phoenixband, de som ser slitna ut ganska fort men tycker de är charmiga.


Vostok1w.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Jäkla roligt tråd @hepanter 👍
Fick ta och gräva lite men visste att jag hade några Timex Datalink klockor liggande.. En fanns det till och med batteri kvar i 😍
Datalink är en av de fyra NASA-certifierade klockor för rymduppdrag.
Får nog ta och köra en rengöring och stoppa nya batterier i dessa för dom är ju rätt så roliga :D




Hade nån liknande för 100 år sedan. Men förlåt newbiefrågan, har de nån rysk koppling?
Själv lyckade jag igår RÅKA vara i annan tråd där jag glatt tjoade glad TGIrF och liknande - glömde bort att jag inte var i rysstråden! 🤣
 
  • Like
Reactions: Beo

Vostok

Audemars
Hade nån liknande för 100 år sedan. Men förlåt newbiefrågan, har de nån rysk koppling?
Själv lyckade jag igår RÅKA vara i annan tråd där jag glatt tjoade glad TGIrF och liknande - glömde bort att jag inte var i rysstråden! 🤣

Edit: Är ju själv i fel tråd :D Sorry!! 😂
 
Senast ändrad:
Har inte burit någon av mina vostoks sedan ryssen gick in i Ukraina. Kanske löjligt men har inte känts rätt på något sätt. Men nu hände det, jag har faktiskt saknat den.
Jag tror inte folk gör slut med sin ryska partner bara för att tjuvpacket i Kreml startar krig. Jag kör med mina ryska klockor då och då, tyvärr kunde dock sikten ha varit bättre just här.
sikt.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Jag tror inte folk gör slut med sin ryska partner bara för att tjuvpacket i Kreml startar krig. Jag kör med mina ryska klockor då och då, tyvärr kunde dock sikten ha varit bättre just här.
sikt.jpg
Med all respekt för olika synsätt, så kände jag tidigt att ”strunta i ryska klockor” pga. angreppet på Ukraina, vore som att inte bära Luminox pga. USAs hemskheter i Vietnam, eller undvika Sinn för nazismens grymheter.
Jag gillar klockorna; inte Putin.
Så tänkte lilla jag.
image.jpg
 

Eddsson

Omega
Med all respekt för olika synsätt, så kände jag tidigt att ”strunta i ryska klockor” pga. angreppet på Ukraina, vore som att inte bära Luminox pga. USAs hemskheter i Vietnam, eller undvika Sinn för nazismens grymheter.
Jag gillar klockorna; inte Putin.
Så tänkte lilla jag.
image.jpg
Ja det är väl så man får se det!

En lite lustig grej är att jag köpte lite eftermarknadsdelar till ett vostokbygge innan konflikten blossade upp som faktiskt var från Ukraina.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Tjo! Någon som är intresserad? :)

 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tjo! Någon som är intresserad? :)


Haha! Typiskt, hade det varit för en vecka sen ungefär hade jag kunnat tänkt mig köpt den. Nu blir det lite tårta på tårta.

Är ändå nyfiken på om det är 38mm eller 42? Ser ut som 38 om jag gissar?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tjo! Någon som är intresserad? :)

Man blir ju sugen för den är rackarns fin!😍
Kör på med min kameleont Luch ikväll!
image.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Man blir ju sugen för den är rackarns fin!😍
Kör på med min kameleont Luch ikväll!
image.jpg

Ja, en av de finaste Strela! Dessutom en av de rysk-tillverkade. Känner att jag kanske inte behöver ha 5 olika Strela i samlingen, så denna får ge vika för fokus på 3017. :) Lär säkert ångra mig sedan, haha.
 
  • Love
Reactions: Beo
Topp