• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Nyservad idag igen!
1000013196.jpg

För övrigt en av de svåraste klockorna jag har att göra rättvisa med kameran. Alltid mycket snyggare i verkligheten. Några försök till närbilder på Widmanstätten-mönstret i den. Inte det snyggaste enligt mig. Föredrar Widmanstätten-mönstret i mina andra klockor med urtavlor med Gibeon-meteorit. Men samtidigt klappar hjärtat lite extra för Muonionalusta-meteoriten, då den slog ner i Sverige och är den äldsta kända järnmeteoriten som slagit ner på jorden. Med en svindlande ålder av 4,5 miljarder som gör att den sannolikt bildades innan jorden. Var rädda om er kosmonater och ha ett trevligt nationaldagsfirande 👨‍🚀
IMG_7729.jpeg

IMG_7730.jpeg

Idag viktiga hemkomstsamtal efter insatser.
Då är det kavaj med väst, bröstnäsduk och finklocka som gäller.
Vostok Amphibian #350765, där de första ’350 släpptes i civila versioner ca 1967.
Min goding från ca 1973 har den underbara gröna sunburst-tavlan i vackert sköldpadds-skimmer!
På tidstypiskt sovjetiskt brunt bund.
IMG_5443.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp