Lite annorlunda stuk jämfört med vad man är van vid, men riktigt snyggt!
Ja, precis. Tyckte det blev riktigt snyggt.
Kanske ännu bättre på ett tvåfärgat Nato, svart, med inslag av rött?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite annorlunda stuk jämfört med vad man är van vid, men riktigt snyggt!
Nato är alltid coolt och lite "modernt militärt" - men schysta läderband med vintagekänsla är mer age-appropriate!!!Ja, precis. Tyckte det blev riktigt snyggt.
Kanske ännu bättre på ett tvåfärgat Nato, svart, med inslag av rött?!
Med alla fina zakaz:er kände jag mig nödgad att lufta min egen.
En av de klassiska första zakazerna.
Vostok Komandirskie Gen 1A "Chistopol" 3AKA3 MO CCCP.
Såklart med militärens hacking-funktion!
Från mitt födelseår: 1965.
På ett vintage läderbund.
Trevlig helg klockonauter!!!
Det här är ju från tiden då ZAKAZ inte bara var bokstäver på en urtavla utan faktiskt indikerade armbandsur med egna urverk riktade uteslutande mot militär personal. Dessutom var det med dessa klockor som berättelsen om Vostok inleddes.Med alla fina zakaz:er kände jag mig nödgad att lufta min egen.
En av de klassiska första zakazerna.
Vostok Komandirskie Gen 1A "Chistopol" 3AKA3 MO CCCP.
Såklart med militärens hacking-funktion!
Från mitt födelseår: 1965.
På ett vintage läderbund.
Trevlig helg klockonauter!!!
Det coola med min är att "zakaz inte var ngt man skröt om" på denna tid.Det här är ju från tiden då ZAKAZ inte bara var bokstäver på en urtavla utan faktiskt indikerade armbandsur med egna urverk riktade uteslutande mot militär personal. Dessutom var det med dessa klockor som berättelsen om Vostok inleddes.
Min är silver; din är guld - men jävelberg vilka coola klockor!!!Jag kände mig manad att plocka fram min äldsta Komandirskie, detta trots att datumet ligger en dag felEn väldigt trevlig klocka är det oavsett och man kan förstå att modellen blev väldigt populär under 60-talet. Jag gillar verkligen den krackelerade och gråblekta stjärnan som ingen har försökt bättra på under årens lopp.
![]()
Som @MAz_666 påpekade, "ZAKAZ" ligger nästan dolt på kanten av tavlan:
![]()
Min är silver; din är guld - men jävelberg vilka coola klockor!!!
Ett måste i Sovjet-hyllan!