Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gjorde inte Sandra Bullock det 2013?Motionerar en fin Amphibian idag. En speciell urtavla med Valentina Tereshkova. Den första kvinnan ute i rymden och fortfarande den enda kvinnan som flugit ut i rymden på egen hand.
![]()
Ja just ja.....Gjorde inte Sandra Bullock det 2013?
Ser ut som andra generationen från tidigt 80-tal, vill verkligen ha! Tyvärr sämsta tajmingen i mitt fall då jag har låst upp ungefär motsvarande summa i ett helt annat klockprojekt.En ukrainsk kompis har en fin gammal Okeah som han undrar om jag vill köpa. Jag har redan två exemplar av Okeah. En av de finaste sovjetiska klockorna i min samling.
Det kanske är någon i tråden som är intresserad? Han vill ha 1000 euros för den. Klockan har servats och fungerar perfekt.
de finns flera i tråden som redan vet vad Okeah är för klocka. Alla andra får göra sin egna research men det här är en av de "kultigaste" sovjetiska klockorna. De är mycket snyggare i verkligheten. Om det finns intresse kan jag ordna bättre bilder.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wtf! Det där var en riktig Sadko-lookalike! Mer bilder tack!Någon som sett den här?
![]()
Wtf! Det där var en riktig Sadko-lookalike! Mer bilder tack!
Om det där är en annons så skulle jag köpa - om jag vore du. "Fett" unik boett.Hittade bara denna bilden. Antagligen en prototyp innan de gjorde Sadko.
Edit:
Hade inte kollat ordentligt, fanns ju fler bilder...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De här brickorna/hyllorna var ungefär det jag letade efter. De gör sitt jobb. Samlingen blir lite mer organiserad.
Kuddarna i hyllorna är lite för stora. Armbanden når inte riktigt runt ibland. Nu hänger jag klockorna runt kuddarna istället. Funkar.
Jag är nöjd..
Både ordning och snyggt på samma gång!![]()
![]()
De här brickorna/hyllorna var ungefär det jag letade efter. De gör sitt jobb. Samlingen blir lite mer organiserad.
Kuddarna i hyllorna är lite för stora. Armbanden når inte riktigt runt ibland. Nu hänger jag klockorna runt kuddarna istället. Funkar.
Jag är nöjd..
Både ordning och snyggt på samma gång!![]()
Ja, där sprack det!Ordning?! Finns ett fel!!!
![]()
Ja, det var undertecknad och jag har väl en 30-40 st kvar i 18, 20 och 22mm bredd. Behövs det ett par så släng ett DM så löser vi något.Jag har uppfattat ett visst rymdtema idag. Jag drar därmed mitt strå till stacken med en Mir-kronograf (endast 104 st tillverkade). I bakgrunden den kinesiska kronograf jag har varit otrogen med tidigare idag.
Mir-kronografen är fö ett imponerande renoveringsobjekt utfört av en klockvän till mig i Danmark.
Edit: Var det möjligtvis @Utvisaren som importerade dessa trevliga svarta läderband med viklås och bjöd ut till försäljning i tråden?
![]()
Det är ju bara att flytta till ett större boende så du får plats med den sista klockan på ett mer värdigt sätt.Ordning?! Finns ett fel!!!
![]()
Jo men Raketa verkar ha förlorat verklighetsuppfattning lite när det gäller priserna. Är nog bara Minaze som har tappat konceptet ännu värre vad jag sett iaf.Synd bara att de bästa marknadsplatserna för ryska klockor är stängda för oss just nu. Det går naturligtvis att att fynda på t.ex. ukrainska marknadsplatser fortfarande men utbudet är lite magrare tyvärr.
Det kanske tar lång tid men någon gång måste de ryska säljarna komma tillbaka till de stora marknadsplatserna igen. Då blir det lättare att hitta intressantare klockor igen.
Raketa gör kanonfina klockor fortfarande. Det är en rysk fabrik som jag tror stenhårt på.
Med den där fontstorleken behövs inte ens en gnutta självlysande massa!Ingen brons men önskar lika gärna trevlig Lördagskväll på er!![]()
![]()