Neeej!inte värkbilder!![]()
Okej då!
Zaria
Chaika
Inga stora saker...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Neeej!inte värkbilder!![]()
Mumma!håller med Vostok där att så ska hantverk se ut!!Okej då!
Zaria
![]()
Chaika
![]()
Inga stora saker...
Alltså snacka om konstverk!! så jäkla vackert!!Okej då!
Zaria
![]()
Chaika
![]()
Inga stora saker...
Men vad har hänt med Chaikans hårfjäder?Mumma!håller med Vostok där att så ska hantverk se ut!!![]()
Är det utvecklat i russkiland eller är det en fransyska?Alltså snacka om konstverk!! så jäkla vackert!!![]()
![]()
Antar du har sett Chaika 1200 redan?
![]()
Jag har bara läst det Mark Gordon skrev en gång i tiden om det:Är det utvecklat i russkiland eller är det en fransyska?![]()
Men vad har hänt med Chaikans hårfjäder?![]()
Härligt att höra för den är väl knappast dussinvara att få tag på?Inget fel på den, tror repan du ser är under. Fungerar fint![]()
Härligt att höra för den är väl knappast dussinvara att få tag på?![]()
Vacker på både ut och insidan!☺Nej, men den köptes faktiskt på tratten. Finns väl någon övervärderad på bukten med...
Jag saknar en miljon eller två på mitt bankkonto. Undras när någon vänlig själ noterar det och gör en överföring?Jag har bara läst det Mark Gordon skrev en gång i tiden om det:
The Chaika caliber 1200 is the smallest caliber ever produced during Soviet times... It measures only 9 x 13 mm. Unfortunately, it is also one of the rarest Soviet movements, too.
Virtually nothing is known about it, not even the jewel count. All that can be said for certain is that it was most probably produced in the mid or late 1960s for a very short time, and that very very few were produced. I can add that it is finished beautifully.
The movement, itself, is rare, but one with a case and dial in good condition is even rarer.
It took me almost a decade to find one. Actually it found me... It was offered to me by someone who had visited my website and felt strongly that the caliber should be represented in my collection. I agreed, of course. The rest, as they say, is history.
Jamen den är ju inte det sämsta heller!!Morn drängar!
Får bli denna. Kan ju bara ha de jag köpt efter nerpackningen. Ja och de som kom undan.
![]()
Ja fast den spelade inte så fina melodier när batteriet nästan va tomt upptäckte jagSnygg!riktigt trevlig med alarm med!![]()
Sånt där kan inte jag, men i mina ögon ser inte den bezeln särskilt rätt ut.Fin fem fel (eller mer)![]()
![]()
![]()
! VOSTOK Wostok Ampibian NVCh 20 swing lugs USSR watch for parts | eBay
Vostok amfibian. " USSR WATCH MARKET". jewels: - 17.www.ebay.com
Ja det stämmer fel bezel... och fel urverk, urtavla, krona och någon har plockat bort kronhalsen för att stoppa in fel urverk med den kronan i boetten...Sånt där kan inte jag, men i mina ögon ser inte den bezeln särskilt rätt ut.
Något snällt uttryck skulle man kanske kunna kalla det en rätt kreativ panik-modd?Ja det stämmer fel bezel... och fel urverk, urtavla, krona och någon har plockat bort kronhalsen för att stoppa in fel urverk med den kronan i boetten...
Hade varit bättre att låtit bli kronhalsen och sålt boetten som delar.. Det där är nästan mer helgerån än franken![]()
När man plockar bort kronhalsen.... är det inte risk att vattentätheten påverkas negativt då?Ja det stämmer fel bezel... och fel urverk, urtavla, krona och någon har plockat bort kronhalsen för att stoppa in fel urverk med den kronan i boetten...
Hade varit bättre att låtit bli kronhalsen och sålt boetten som delar.. Det där är nästan mer helgerån än franken![]()
Jo, den där dykaren har dykt färdigtNär man plockar bort kronhalsen.... är det inte risk att vattentätheten påverkas negativt då?![]()