• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Detta måste ju vara den snyggaste Aviatorn??

Usch! Den här däremot!!! 😉

Fin fem fel (eller mer) ;) 😂

1666362714755.png

Oleg har fasen inte legat på latsidan där!!😅

Är det bara den smala delen som är för lång? I så fall är det ju lätt ju. 😀
Nej det är den gängade delen men det kan vara mer saker som jag ej har en aning om?
Jag har inte forskat något djupare på det hela men har sett att när man stoppar tillbaks den gamla kronan i en boett som fått den nya så blir det flera varv gänga kvar när man drar åt kronan. Men som sagt jag har inte 100 koll på det hela :)

Jag har dock en kompis som köpt en liten vapensmedssvarv så perfekt anledning att låna svarven och svarva ner en kronhals och testa :D
Nu la jag ett bud på den där franken Amphibian med så får vi se :D Tror jag har alla delar för att återställa den

Senast ändrad:
Nej det är den gängade delen men det kan vara mer saker som jag ej har en aning om?
Jag har inte forskat något djupare på det hela men har sett att när man stoppar tillbaks den gamla kronan i en boett som fått den nya så blir det flera varv gänga kvar när man drar åt kronan. Men som sagt jag har inte 100 koll på det hela :)

Jag har dock en kompis som köpt en liten vapensmedssvarv så perfekt anledning att låna svarven och svarva ner en kronhals och testa :D
Nu la jag ett bud på den där franken Amphibian med så får vi se :D Tror jag har alla delar för att återställa den
Hoppas du får den för det blir då ett spännande projekt att följa😊👍!ha en skön lördag för övrigt kamrater!😁
image.jpg

Jaha, lyckades vinna en klocka på auktion där MrOatman var med, förra gången förlorade jag, så nu står det 1:1!!! Såg känge ut som om jag skulle få den riktigt billigt, men det var tydligen fler som sett den...

Min första 2809 😃

Bild kommer när den är i hamn!

Skum urtavla och skum "strut" under loggan.

1666546351256.png

Intressant!ser ju helt legitim ut men den saknar lume indexen med?men det under B var helt nytt för mig med!😃

Den här baklocket va intressant med. Amfibia istället för Amphibian och övrig text med bara små bokstäver.
Det där locket är nog väldigt tidigt.

1666551684431.png

Senast ändrad:
Den här baklocket va intressant med. Amfibia istället för Amphibian och övrig text med bara små bokstäver.
Det där locket är nog väldigt tidigt.

1666551684431.png

Mumma!de där locken duggar inte tätt!men övriga var lite muffens väl?2214 verk?😨
Och kronan??där är ett krinhals projekt till du!😆😅

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp