Orolig är rätt!min plast Vostok (student klocka)hälsar god middag!Okej nu såg jag, hahaha blev lite orolig.
![Grinning face with smiling eyes :smile: 😄](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f604.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Orolig är rätt!min plast Vostok (student klocka)hälsar god middag!Okej nu såg jag, hahaha blev lite orolig.
Det skulle man kunna säga. Och de utrensade befinner sig numera här.Täntke mer på den här tråden alla inlägg är borta, har det skett rensning av admin?
Electronic?Slava 114ChN, kolla in urverket!!
Tar väl en fredagsgrogg på det. Skål kosmonauter!
Äh jag bara skojar... jag är inte så rik att jag har råd med "blannevann" på en vanlig måndag så vi kör ren bourbon. Det åker ner sa Bill eller ja... Oleg...![]()
Dito! Det är mycket att göra då kåken skall säljas. Så min tid går till att renas mellan plattor och avkalka fn och hans moster osv. De skall fota på onsdag så lite jäkt är det...Skål, kosmonaut Grosshandlare! Kul att se dig i en tråd igen!
![]()
Hittade någon kort om att de plankat Hamilton med 114 verket. Jag var annars inne och funderade på om LIP varit involverade även här. De har ju en snygg elecronic men... det var inga bilder på verket. SNYGG klocka oavsett och koppling ryska klockor och franska klockor är ju helt uppenbar.Slava 114ChN, kolla in urverket!!
Hittade någon kort om att de plankat Hamilton med 114 verket. Jag var annars inne och funderade på om LIP varit involverade även här. De har ju en snygg elecronic men... det var inga bilder på verket. SNYGG klocka oavsett och koppling ryska klockor och franska klockor är ju helt uppenbar.
![]()
montre ancienne vintage watch lip electronic vostok rare electronique r148 | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for montre ancienne vintage watch lip electronic vostok rare electronique r148 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Ja det stämmer Hamilton 500 ska det vara
![]()
![]()
Klart det var en sovjetisk uppfinning! Hur kan amerikanarna ens våga ta åt sig äran! Pff, klassiskt USA.... gasledningar och urverk...![]()
Ingen bild på guldtackan som ingår?Kanske lite dyr?
![]()
Slava Transistor USSR Rare vintage soviet electromechanical Wristwatch Early1960 | eBay
Rare Wristwatch Slava Transistor. The history of the Slava watch dates back to 1924, from the founding of the Second Moscow Watch Factory. The Soviet Union produced many interesting watches, but one of the most unusual was the Slava Transistor tuning fork.www.ebay.com
Har inte den andra rättshaveristen broder @Rikala hittat hit till detta parallella universum ännu?
Jag har då en så vet i fanken om dom är så ovanliga??Denna är väl rätt ovanlig?
![]()
Jag har då en så vet i fanken om dom är så ovanliga??
Snygg oavsettJag har då en så vet i fanken om dom är så ovanliga??
Denna är väl rätt ovanlig?
![]()
Jag har då en så vet i fanken om dom är så ovanliga??
Lägg ett skambud på den härSett dom en del i Ryssland, så inte jätteovanliga. Finns säkert flera till överpris o köpa lite varstans... Har själv vart sugen, men lyckades inte köpa någon innan kriget![]()