• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lägg ett skambud på den här :)

Nu har jag lovat min fru att jag inte skall köpa fler klockor på ett tag. Skall bara smussla undan dom fyra jag köpt efter det, innan det blir något nytt... 😇

Tack för tipset dock 😀

Solsken idag.
20221004_125151.jpg

Hittade någon kort om att de plankat Hamilton med 114 verket. Jag var annars inne och funderade på om LIP varit involverade även här. De har ju en snygg elecronic men... det var inga bilder på verket. SNYGG klocka oavsett och koppling ryska klockor och franska klockor är ju helt uppenbar.

Underbart långsam svängning. 2,5hz?

Var bara tvungen att kolla in filmen en gång till på jobbet och gissa vad... ljudet var på max efter ett teamsmöte och "Sverki Skelögd" ekade fint på kontoret innan man fick tyst på den 😂 😂

Så det är här de ryska håller till numera:)..

En del av er är ganska hemma på den här kaliber 3017 kan jag tänka? Fick hem en sån klocka idag men det är inget fotoväder. Den går gladeligen, hittills, inklusive kronografen som går så väldigt så den går inte att få stopp på. Varken stoppa eller resetta.

Det är väl Venus 150(?) från början har jag för mig? Knappen vid 4an är både stopp och reset på dem om jag inte minns fel? Den känns lite seg den knappen. Inte sladdrig men som lite degig. Inget händer när man trycker på den. Kronografen går hela tiden föjdlaktligen. Kan man hoppas det bara har kleggat igen eller vad kan vara för fel annars?

En bild av verket, där ser man inte nåt som direkt saknas? eller gör man det?

sek4w.jpg

Så det är här de ryska håller till numera:)..

En del av er är ganska hemma på den här kaliber 3017 kan jag tänka? Fick hem en sån klocka idag men det är inget fotoväder. Den går gladeligen, hittills, inklusive kronografen som går så väldigt så den går inte att få stopp på. Varken stoppa eller resetta.

Det är väl Venus 150(?) från början har jag för mig? Knappen vid 4an är både stopp och reset på dem om jag inte minns fel? Den känns lite seg den knappen. Inte sladdrig men som lite degig. Inget händer när man trycker på den. Kronografen går hela tiden föjdlaktligen. Kan man hoppas det bara har kleggat igen eller vad kan vara för fel annars?

En bild av verket, där ser man inte nåt som direkt saknas? eller gör man det?

sek4w.jpg
Kl 1 är start och stopp. Reset kl 4. Prova det först 😀

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp