• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja kläder i köp och sälj-delen..

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Men allvarligt talat, skärp er för fan. Det är i min mening det lökigaste som finns. Detta är ju ett forum för klock-entusiaster. Självklart kan det vara kul att se hur folk matchar sina klockor och kläder, men att sälja kläder i annonsdelen är ju bara för jävla svagt. Kom igen och gör om, gör rätt.
//Björn


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

mosse

Omega
Hahah, ja vad ska man säga?
Har förekommit många gånger förut så ser inte varför jag inte skulle lägga upp en annons, be någon moderator göra en regel mot det om du vill :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
b2723abc9155a94fa7f3d39234413ec4.jpg
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Relativt ny på forumet så jag kan inte svara på hur utbrett "problemet" är. Men av de månader jag följt köp/sälj delen så har de få OT annonserna inte gjort mig sömnlös.
 

Icaras

Rolex
Håller med. Sett några som sålt "skjorta i nyskick - endast använd 10ggr"; knappt jag ens krängt det på tratten... skänkes eller loppis i sådana fall.

Däremot kan jag tycka att kvalitets-jackor/väskor/skor mm. är inom ramen för vad som är rimligt. Det är ju trots allt saker som har ett nämnvärt begagnatvärde och som förmodligen håller i flertal år framöver (och troligtvis kan intressera en god del av forumets medlemmar). Men det kanske bara är jag som resonerar på detta vis... :)
 

Belic

Cartier
Tycker OT annonserna är helt okej, det är inte så överdrivet många. Men förstår reaktionerna på annonsen som las upp men den stora frågan är väl vem som köper ett par gamla jeansshorts för 200kr?

Vilket fall är det trevligt med lite OT annonser med bra innehåll och det är svårt att reglera de bra mot de dåliga ;) Speciellt när man han har en rubrik såsom "Märkeskläder" och man kommer in o möter ett par mjukisbyxor.
 

SSL

Audemars
Hahaha såg annonsen nu.
Gå till sthlm stadsmission eller nåt liknande i din ort om du inte är sthlmare
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Relativt ny på forumet så jag kan inte svara på hur utbrett "problemet" är. Men av de månader jag följt köp/sälj delen så har de få OT annonserna inte gjort mig sömnlös.
Alltså, jag tycker inte egentligen att det är speciellt störande. Det är bara så skämmigt att hålla på och mångla kläder på ett forum för klockintresserade. Tänk på det en stund... Kläder, i vissa fall använda.. Kasta skiten om du inte ska ha dom eller ge dom till bättre behövande. Eller, för all del sälj dom på någon lämplig annonsplats (Tradera, blocket etc.) men inte här. Detta är ju ett forum som inte är speciellt hårt modererat, du kan skriva om (nästan) vad du vill, men den "röda tråden" bör vara klockor eller klockrelaterade saker.

Jag kanske låter som en gnällspik. Det är inte meningen. Jag vill bara säga vad JAG tycker om det här med att kränga sin lump på klocksnack.se

Detta inlägg är på inget vis riktat mot någon specifik användare och speciellt inte till dig ollkli :) dig vill jag bara önska välkommen och kul att du hittat hit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp