• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så pinsam prins vi har och så usla journalister..

san

Cartier
2-Faktor
Kände mig tvungen att googla på journalistens namn för att se om hon har kläckt ur sig fler påhittiga (läs: :bag:) kommentarer om klockor.

http://asa.svenskdam.se/kungliga-klockor-tickar-till-hoger/:
Högerregeln gäller för kungligheterna Är man högerhänt, sitter klockan på vänster arm – och tvärtom. Men är man kunglig, gör man precis tvärtom.
Här är kungligheterna som är före sin tid och visar vägen mot en ny "urtids-stil"
Högerregeln gäller även till sjöss för Haakon
 

Rey

Rolex
Han kör ju en Hublot Big Bang Ice Bang :) känt sedan länge, även att han har en egen unik version är old news.. Journalister som återanvänder gamla historier och dessutom visar bilder på fel ur.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
1. Jag var hos Bosse Berggren när han hämtade sin Hublot. Det var i samband med ett event. Siffran 13 placerades på tavlan av Hublot för det var numret han hade på sin banbil! Sedan var det en gravering på baksidan också om jag inte minns fel. Fick känna lite på den..... Smutt. Det är en Ice Bang.... Nr 3 i Sverige..... en ännu svalare snubbe plockade ut Nr 2!!!!!!
2. Det dracks spiritus och det blev dimmigt....men fina fotobevis från kvällen finns kvar.......dock utan blixt för att förstärka dimman.....
 

SSL

Audemars
1. Jag var hos Bosse Berggren när han hämtade sin Hublot. Det var i samband med ett event. Siffran 13 placerades på tavlan av Hublot för det var numret han hade på sin banbil! Sedan var det en gravering på baksidan också om jag inte minns fel. Fick känna lite på den..... Smutt. Det är en Ice Bang.... Nr 3 i Sverige..... en ännu svalare snubbe plockade ut Nr 2!!!!!!
2. Det dracks spiritus och det blev dimmigt....men fina fotobevis från kvällen finns kvar.......dock utan blixt för att förstärka dimman.....

Bild, eller så har det aldrig hänt.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Kände mig tvungen att googla på journalistens namn för att se om hon har kläckt ur sig fler påhittiga (läs: :bag:) kommentarer om klockor.

http://asa.svenskdam.se/kungliga-klockor-tickar-till-hoger/:

Vilken arm bär klockan sitta på?
– Det är "rätt" att bära klockan på vänster arm.
Varför?
Av praktiska skäl. Har man klockan på höger och är högerhänt är det lättare att slå i och glaset repas eller att den drar upp sig och går före.


Kan verkligen denne Bo Bergren ha sagt det sistnämnda?
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag vet att den var gammal.. Det mesta vi sysslar med här är gamla nyheter.. De flesta läser inte Svensk Damtidning här så för dem är artikeln en nyhet.. Skall vi sluta diskutera 1570? Det är ju ett gammalt verk som vissa redan känner till..

Så vresig.
Du har rätt. Från och med nu pratar vi bara om saker vi aldrig pratat om. Lås alla trådar!
 
Topp