• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så pinsam prins vi har och så usla journalister..

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jaså det.
Jo, jag tyckte att du var vresig. Singular sa bara att du ägnade dig åt arkeologi för att förtydliga att det rör sig om gamla nyheter och inte en journalist som plockar fram nåt gammalt skit och publicerar det igen.
Du valde att svara med att säga "Skall vi sluta diskutera 1570? Det är ju ett gammalt verk som vissa redan känner till..".
Det upplever jag som vresigt. Jag valde att skoja till det lite. Fäste inte. Fick mer vres.

No biggie. Carry on...
 

firman

Cartier
Helt underbart att se vart våra pengar går!

:mad:


PS. Det här var en ny nyhet för mig, alltså det med klockan!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kändes ganska stretchat att säga att han designat en egen klocka när han fick välja att sätta dit en extra siffra på tavlan... Sätter jag på en "unik" dekal på dörren på min bil, så har jag inte designat hela bilen...

Man kan ju undra om Bo B har sponsrat hela artikeln; "Det är där, i den exklusiva, anrika urhandeln som prinsen får sin personliga service. Hans unika armbandsur får regelbunden omsorg och vård."
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kändes ganska stretchat att säga att han designat en egen klocka när han fick välja att sätta dit en extra siffra på tavlan... Sätter jag på en "unik" dekal på dörren på min bil, så har jag inte designat hela bilen...

Man kan ju undra om Bo B har sponsrat hela artikeln; "Det är där, i den exklusiva, anrika urhandeln som prinsen får sin personliga service. Hans unika armbandsur får regelbunden omsorg och vård."
Att lämna en klocka på service är helt otänkbart för huvuddelen av Svensk damtidnings läsare. Det är helt enkelt något man borde göra med bilen, men skiter i. Man tjackar en ny boxvinare och en sofierokasse och håller tummarna. Tiden kollar man på sin telefon. Och skulle det vankas galaj så åker gratis quartzen med plast-läderband fram. Den som man fick vid tecknandet av hemmets journal prenumerationen för några år sedan.

Så kort, ja de förfasar sig. Då detta ligger så långt utanför deras världsbild. De förstår inte, och "journalisten" tar billiga poäng genom att sparka in öppna dörrar.
 

JesperO

Rolex
grymt pinsamt att prinsen har på sig fel klocka på bilden...o_O

tycker nog det hade räckt att döpa tråden till att vi har usla journalister
annat hade ju varit om det hade tagits upp prinsens designande...
 

DrDre

Patek
Jag tycker nog inte att man kan klandra Prinsen för det där. Hade någon frågat mig om jag ville designa en personlig klocka så hade man tyckt att det varit roligt.

Sedan kan man väl tycka att han kunde försöka göra skäl för apanachet genom att istället välja ett svenskt företag och tex teama upp med Halda eller Sjöö Sandström. Halda, med sin racing image, hade varit en passande partner. Kungen har väl en Sjöö Sandstrom (Royal Steel) så där hade man ju också hittat gemensamma beröringspunkter.
 

Omega70

Cartier
2-Faktor
och nu har kungen designat en också....


Tbyy34I.png

:woot:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tycker nog inte att man kan klandra Prinsen för det där. Hade någon frågat mig om jag ville designa en personlig klocka så hade man tyckt att det varit roligt.

Sedan kan man väl tycka att han kunde försöka göra skäl för apanachet genom att istället välja ett svenskt företag och tex teama upp med Halda eller Sjöö Sandström. Halda, med sin racing image, hade varit en passande partner. Kungen har väl en Sjöö Sandstrom (Royal Steel) så där hade man ju också hittat gemensamma beröringspunkter.

Har man designat en klocka om man ber tillverkaren sätta 13 på sekundvisaren? Då finns det mycket designers därute..
 

DrDre

Patek
Är det någon som sett klockan? Sedan vet jag väl inte om man kan/ska kalla det han gjort för att "designat en klocka". Det är låter snarare som att han gjort en klocka lite mer personlig, ungefär som Ltd Ed av Speedmaster och IWC (och Hublot) där man ändra färg och kanske någon mindre designploj.
 

Charles_

Rolex
Har man designat en klocka om man ber tillverkaren sätta 13 på sekundvisaren? Då finns det mycket designers därute..

Skulle inte lita på det som står i Svensk Damtidning.

Jag tror snarare att det är ett PR-jippo från Hublot och Bo Berggrens sida och att prinsen inte hade någonting med klockans design att göra.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Är det någon som sett klockan? Sedan vet jag väl inte om man kan/ska kalla det han gjort för att "designat en klocka". Det är låter snarare som att han gjort en klocka lite mer personlig, ungefär som Ltd Ed av Speedmaster och IWC (och Hublot) där man ändra färg och kanske någon mindre designploj.
Jadå. Mer moddning än egendesignad, en standard (nåja) Hublot med "13" tryckt i sekundregistret.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Oväntad kommentar.....men tror inte jag har lust att få hovet efter mig för att ha visat bilder på PCP när det dricks sprit.... men på nästa GTG kan de visas upp mot en Selma...
Sälj bilderna till Svensk Damtidning i stället. De betalar säkert premium.

Jag tycker nog inte att man kan klandra Prinsen för det där..
Man ska aldrig missa ett tillfälle att klandra någon i kungahuset. Något ska de få utstå för sin parasittillvaro :)
 

UNO

Panerai
Nåja så pinsam är verkligen inte CFB.
Åker Porsche, bär Hublot, snyggt klädd, snygg flickvän och världens vackraste Kronprinsessa till storasyster.
 

pederr

Cartier
Nån har väl snappat upp "scoopet" och sen hittar de en bild från ett helt annat sammanhang. Kvalitetspress :wtf:
 

Pope

Cartier
Oväntad kommentar.....men tror inte jag har lust att få hovet efter mig för att ha visat bilder på PCP när det dricks sprit.... men på nästa GTG kan de visas upp mot en Selma...

Va!!!???
Du har bilder på lill-prinsen när han tar PCP i alkoholdimman på Bergströms.....och du vill INTE visa bilderna!!!??
Låååååååågt, Mannen, låååååååågt!!!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Nåja så pinsam är verkligen inte CFB.
Åker Porsche, bär Hublot, snyggt klädd, snygg flickvän och världens vackraste Kronprinsessa till storasyster.
Nej, du har verkligen rätt. Kan man bara bortse från att konstitutionell monarki är en unken rest av ett obsolet, rättslöst och ojämlikt samhälle, och att Porschen, Hubloten och kläderna finansieras med skattemedel så är det klart att han är ganska käck. Och hans pappa gör ju ett så bra jobb också...
 
Topp