• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

Har aldrig använt twitter eller instagram så jag måste va den lugnaste killen i världen? :)
Instagram är ett spa i jämförelse med Twitter. För en 10 år sen försökte jag mig på Twitter, men det var mest kändisar som svarade varandra på mer eller mindre exkluderande och elitistiska sätt. Och pajkastning/diskussioner som inte leder någonstans. En kollega, vill jag minnas, försökte lägga från Twitter som ett Facebook för vuxna, eftersom Facebook bara var inlägg på vad folk åt eller gjorde. Men kort sagt: Twitter är inte bättre.

OnT: I vardagen försöker jag ta vara på och njuta av de små sakerna så gott det går. T ex att komma hem till barnen efter en arbetsdag och sitta bredvid frun i soffan på kvällen för att tillsammans beskåda diverse rörliga bilder med ljud.
 
Den höstluften alltså! Första höstkänningarna är faktiskt bästa tiden på året, på delad förstaplats med dom där första dagarna när solen värmer på våren.
Höst är bäst. Allt är extra vackert, man kan klä sig civiliserat utan att svettas (på jobbet alltså, hemma hasar jag ändå runt i avklippta mysbrallor och utslitna tishor), saker och ting kommer tillbaka till sina rutiner.
 
1. När Peter Sagan vinner sin första etapp någonsin på Girot med exeptionellt imponerande cykling.

2. Tivo, så att man kan starta om sändningen och titta på 4 timmars cykel igen på en gång 😁🚴‍♂️
 
1. När Peter Sagan vinner sin första etapp någonsin på Girot med exeptionellt imponerande cykling.

2. Tivo, så att man kan starta om sändningen och titta på 4 timmars cykel igen på en gång 😁🚴‍♂️
Kan bara hålla med. Kom hem och kollade på de sista milen ifrån backen där han gick ifrån. Så kul att han äntligen fick vinna efter lite stolpe ut på slutet. Extra kul också eftersom han gjorde allt jobb själv. Riktigt grymt kört utav honom idag.
 
Glad är bara förnamnet 😊 Sitter i ett lyckobubbla här hemma och hoppas att testerna faller ut väl även i slutfasen.
Med ett skydd på 90% är det snudd på teoretiskt möjligt att utrota viruset så länge tillräckligt många vaccinerar sig.

Lyckorus 🥳🥳🥳

Skärmavbild 2020-11-09 kl. 13.49.32.png
 
När man har råkat skalla en lagerport ofrivilligt, glasögonen knäcks, och det visar sig att ens optiker har 50% rabatt på glas. Känns nästan gratis plötsligt :cigar:
Tur i oturen!

Har du provat att köpa glasögon på nätet? Jag har gjort det några gånger med riktigt bra resultat. Testat både asbilliga och normalklassade nätbutiker. Senast nu runt jul köpte jag två par för totalt 700:- tror jag. Då hade jag redan recept och det var mellandagsrea, men ändå. Lensway tror jag det var som ger få 300:- rabatt om man gjort synundersökning hos annan optiker för att kunna handla hos dem.
 
Tur i oturen!

Har du provat att köpa glasögon på nätet? Jag har gjort det några gånger med riktigt bra resultat. Testat både asbilliga och normalklassade nätbutiker. Senast nu runt jul köpte jag två par för totalt 700:- tror jag. Då hade jag redan recept och det var mellandagsrea, men ändå. Lensway tror jag det var som ger få 300:- rabatt om man gjort synundersökning hos annan optiker för att kunna handla hos dem.

Nej, inte ännu. Är det inte jobbigt att hitta rätt båge/storlek? Är otroligt kräsen, tror jag testade att 20 stycken innan jag bestämde mig..
 
Morgonens novell:
På temat glasögon på nätet, och med ett avslut som (så här långt) gör mig vardagsglad 😁
Jag beställde i slutet av januari glasögon på nätet. Jag kör Ray Ban Wayfarer 2000 i tortoise, men då glasen är ett par år har ytbehandlingen blivit sliten. Jag tänkte testa, med förhoppning om bättre pris och en slipning man kan leva med, att beställa kompletta glasögon online istället för att beställa endast glas hos min optiker. Kompletta glas & bågar på nätet var straxt under 4k på nätet, i butik betalade jag förra gången 13k, då kostade glasen nästan 5k styck. Jag blev genast lite vardagsglad och genomförde en beställning ;).
När jag får min orderbekräftelse ser jag att jag råkat beställa storlek 50 istället för 52. Ajdå, fel av mig, snabbt mail med begäran om att byta storlek på bågen. Av medarbetare (nr1) på onlineföretaget får jag får ett snabbt svar att storlek 52 inte finns i färgen tortoise, endast i svart, men att dom stoppar min beställning direkt. En timme senare får jag ifrån medarbetare nr2 ett erbjudande, en ursäkt och ett beklagande över utebliven affär, men 10% rabatt om jag vill göra ett nytt försök? Absolut, det vill jag :) Jag gör samma beställning igen men med svarta bågar i storlek 52, nu med 10% rabatt och landar på ca 3,5k. I slutet av februari har inga glasögon kommit, istället har dom efter att ha legat i tullen ett par veckor skickats i retur till UK?!. Tydligen Brexitstrul mellan Royal Mail och Postnord. Jag har då under tiden mailat 1 gång och frågat vad som händer och när jag kan förvänta mig leverans? Jag får ca 2 mail i veckan av 2 nya olika medarbetare, som beklagar det djupaste och lovar att dom jobbar på att lösa vilket problem som nu uppstått. När jag så får det 5 mailet av ytterligare en ny medarbetare som vill att jag bekräftar att det är JAG som skickat dom i retur, så dom kan avsluta ärendet, är mitt tålamod rågat. Jag svarar med "Antingen kan ni leverera eller inte, vilket är det? Att be mig bekräfta någon inblandning i retur av ett paket jag aldrig mottagit är rent av förolämpande".
Jag får någon timme ett nytt mail (kanske medarbetare nr 6 i ordningen), det bekräftas att dom inte kan leverera på grund av Postnord & Royal Mail, men om jag vill prova igen så ska dom skickas med Fedex istället. Och jag ska nu få 25% rabatt... Tja, vi testar en sista gång, för att citera @Hitsville "Känns nästan gratis plötsligt".
Nu går det undan, redan efter fyra dagar utlovas leverans och under tiden har jag fått bekräftat att affär nr1 är avslutad och borttagen hos Klarna.
Glasögonen kommer efter 5 dagar, otroligt snabbt!. Jag utgår ifrån att det är glasögon nr1 som lyckats styras om, men nu via Fedex.
Dom är helt ok i slipningen och allt är som förväntat och önskat. Jag fick visserligen inte grå-gröna fotokromatiska glas med den senaste smutsavvisande ytbehandlingen som hos min lokala optiker, utan grå med enklare ytbehandling. Men för priset är det att förvänta.
Jag är supernöjd med glasögonen :cool: Det har nu visat sig att alla dessa kockar i soppan lyckats slarva bort hela min beställning under tiden, så någon ny faktura ifrån Klarna existerar inte...
Mm. vardagsglädje var ordet 🤣 (kanske även lite skadeglädje, men den är inte så stor)
 
Morgonens novell:
På temat glasögon på nätet, och med ett avslut som (så här långt) gör mig vardagsglad 😁
Jag beställde i slutet av januari glasögon på nätet. Jag kör Ray Ban Wayfarer 2000 i tortoise, men då glasen är ett par år har ytbehandlingen blivit sliten. Jag tänkte testa, med förhoppning om bättre pris och en slipning man kan leva med, att beställa kompletta glasögon online istället för att beställa endast glas hos min optiker. Kompletta glas & bågar på nätet var straxt under 4k på nätet, i butik betalade jag förra gången 13k, då kostade glasen nästan 5k styck. Jag blev genast lite vardagsglad och genomförde en beställning ;).
När jag får min orderbekräftelse ser jag att jag råkat beställa storlek 50 istället för 52. Ajdå, fel av mig, snabbt mail med begäran om att byta storlek på bågen. Av medarbetare (nr1) på onlineföretaget får jag får ett snabbt svar att storlek 52 inte finns i färgen tortoise, endast i svart, men att dom stoppar min beställning direkt. En timme senare får jag ifrån medarbetare nr2 ett erbjudande, en ursäkt och ett beklagande över utebliven affär, men 10% rabatt om jag vill göra ett nytt försök? Absolut, det vill jag :) Jag gör samma beställning igen men med svarta bågar i storlek 52, nu med 10% rabatt och landar på ca 3,5k. I slutet av februari har inga glasögon kommit, istället har dom efter att ha legat i tullen ett par veckor skickats i retur till UK?!. Tydligen Brexitstrul mellan Royal Mail och Postnord. Jag har då under tiden mailat 1 gång och frågat vad som händer och när jag kan förvänta mig leverans? Jag får ca 2 mail i veckan av 2 nya olika medarbetare, som beklagar det djupaste och lovar att dom jobbar på att lösa vilket problem som nu uppstått. När jag så får det 5 mailet av ytterligare en ny medarbetare som vill att jag bekräftar att det är JAG som skickat dom i retur, så dom kan avsluta ärendet, är mitt tålamod rågat. Jag svarar med "Antingen kan ni leverera eller inte, vilket är det? Att be mig bekräfta någon inblandning i retur av ett paket jag aldrig mottagit är rent av förolämpande".
Jag får någon timme ett nytt mail (kanske medarbetare nr 6 i ordningen), det bekräftas att dom inte kan leverera på grund av Postnord & Royal Mail, men om jag vill prova igen så ska dom skickas med Fedex istället. Och jag ska nu få 25% rabatt... Tja, vi testar en sista gång, för att citera @Hitsville "Känns nästan gratis plötsligt".
Nu går det undan, redan efter fyra dagar utlovas leverans och under tiden har jag fått bekräftat att affär nr1 är avslutad och borttagen hos Klarna.
Glasögonen kommer efter 5 dagar, otroligt snabbt!. Jag utgår ifrån att det är glasögon nr1 som lyckats styras om, men nu via Fedex.
Dom är helt ok i slipningen och allt är som förväntat och önskat. Jag fick visserligen inte grå-gröna fotokromatiska glas med den senaste smutsavvisande ytbehandlingen som hos min lokala optiker, utan grå med enklare ytbehandling. Men för priset är det att förvänta.
Jag är supernöjd med glasögonen :cool: Det har nu visat sig att alla dessa kockar i soppan lyckats slarva bort hela min beställning under tiden, så någon ny faktura ifrån Klarna existerar inte...
Mm. vardagsglädje var ordet 🤣 (kanske även lite skadeglädje, men den är inte så stor)

Är allergisk mot strul och långa väntetider, får klåda utav bara tanken på samma upplevelse 😅 Men 10k!? Jösses, jag som trodde att jag såg dåligt.. brukar ligga på drygt 5-5,5k kanske för glas.
 
Tillbaka
Topp