Beror det inte lite på handlaren har tabbat sig tidigare då?Tycker inte alls att det är ot.
Ett osmidigt skämt som inte faller alla i smaken borde ju inte leda till nästan en krigshets och bannlysning av handlaren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror det inte lite på handlaren har tabbat sig tidigare då?Tycker inte alls att det är ot.
Ett osmidigt skämt som inte faller alla i smaken borde ju inte leda till nästan en krigshets och bannlysning av handlaren.
Det blir ju OT när tråden handlar om anekdoter från AD, inte en utvärdering av ADn. Visst att det kan bli några kommentarer i relation till anekdoten och sen går vi vidare till nästa händelse.
Finns ju hiss o diss tråden om AD där man kan raljera vidare
Om kommenterandet bara syftar till att ifrågasätta någon annans upplevelse så är det bättre att inte skriva något nejSka jag vara uppriktig tycker jag inte det går ihop. Får man kommentera en händelse eller inte? Det känns nu som det får kommenteras hur mycket och hur onyanserat som helst bara det kommer fram en viss åsikt som någon bestämt i förväg, och ingen annan. Då blir det genast OT?
Man kan beskriva det i fina ord som "ifrågasätta någons upplevelse" men får ingenting nyanseras och upplevas olika utan det enda som tillåts blir att deltaga i rena drev förorsakade av händelser som kan ifrågasättas och ses aningen olika på är vi ute på obehagliga vägar.Om kommenterandet bara syftar till att ifrågasätta någon annans upplevelse så är det bättre att inte skriva något nej
Nu är det riktigt OT. Att diskutera vad som är OT hör definitivt inte hemma. Detta kanske fungerar bättre i PM eller i en ny tråd om ämnet? Eller som sagt ta det vidare i Hissa/Dissa tråden om det vidare rör AD.Man kan beskriva det i fina ord som "ifrågasätta någons upplevelse" men får ingenting nyanseras och upplevas olika utan det enda som tillåts blir att deltaga i rena drev förorsakade av händelser som kan ifrågasättas och ses aningen olika på är vi ute på obehagliga vägar.
Något av s.k. cancel culture kanske?
Beror det inte lite på handlaren har tabbat sig tidigare då?
Hur då?
Samtidigt den hetaste tråden just nuVäldigt OT just nu
Ponera att ett tiotal medlemmar har upplevt samma eller liknande beteende, då är det inte bara att en groda hoppade ur handlaren?Hur då?
Vi vill ju läsa och diskutera allt snask. Mer snask till forumet, tack!Samtidigt den hetaste tråden just nu
Både ja och nej. Ursprungstanken var mer roliga anekdoter för att komplettera hissa/dissa tråden. Viss OT känns helt rimligt men mycket krypskytte där man gärna hoppar in och kapar tråden än att bidra med något relevant.Diskussioner om vad som varit olämpligt eller inte är väl spot on vad ämnet handlar om…
Då kanske det kan lösas i Hissa/Dissa tråden. Inte här.Ponera att ett tiotal medlemmar har upplevt samma eller liknande beteende, då är det inte bara att en groda hoppade ur handlaren?
Tanken var att man skulle dela roliga, skämtsamma eller lättsammare situationer i ett mer underhållande syfte? Att inte ta en mörk sväng in i åsikternas korridor?Både ja och nej. Ursprungstanken var mer roliga anekdoter för att komplettera hissa/dissa tråden. Viss OT känns helt rimligt men mycket krypskytte där man gärna hoppar in och kapar tråden än att bidra med något relevant.
Då kanske det kan lösas i Hissa/Dissa tråden. Inte här.
Näää, så tänker inte jag, mer åt det hållet att det sker ett åsiktsutbyte. Tråkigast vore ju om den som lämnar ifrån sig en erfarenhet från AD enbart får medhåll. Jag tycker det är intressant att få in alla möjliga aspekter. Snask för mig är sånt som inte tillför något och det är iofs en tolkningsfråga, men vi kan alla försöka att hålla oss till trådens titel Saker vi hört hos AD.Vi vill ju läsa och diskutera allt snask. Mer snask till forumet, tack!
Nu är det riktigt OT. Att diskutera vad som är OT hör definitivt inte hemma. Detta kanske fungerar bättre i PM eller i en ny tråd om ämnet? Eller som sagt ta det vidare i Hissa/Dissa tråden om det vidare rör AD.
Som sagt har inga problem med inlägg så länge det är relevant till vad som postats. Men som @alfgren skrev så instämmer jag.Men det är ju faktiskt du som diskuterar vad som är off topic, eller börjat göra det, och kallar det för "krypskytte" eller "tar över tråden" om någon framför en åsikt eller vill se det från aldrig så lite annat håll. Då bör det framgå i trådstarten att anekdoterna inte får kommenteras och då borde det gälla alla kommentarer.
Har ingen åsikt om personen i sig alls lr vet något mer om handlaren om nu nåt mer står på annat ställe.
Eller som @Back skrev blir mer en utvärdering omkring AD så finns det andra trådar för det.Om kommenterandet bara syftar till att ifrågasätta någon annans upplevelse så är det bättre att inte skriva något nej
Som sagt har inga problem med inlägg så länge det är relevant till vad som postats. Men som @alfgren skrev så instämmer jag.
Har hänt andra saker, men denna tråd är guld
Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!
Det finns alltid två sidor av samma mynt, och jag skall berätta min version på detta mynt. Jag köpte en Day-Date av Puonti här på forumet som en del kanske känner till. Nu till lite bakgrunds historia, innan jag köpte klockan av Mr Puonti så hade han lämnat in sin DD för att visarväxeln brakat...klocksnack.se
En förortsvilla senare var han dock ägare till en RMSjukaste jag hört hos en AD är när en snubbe i en RM butik sa: ”I’ll take it”. Klockan han höll i kostade typ närmre 10 miljoner kronor.
Han var också a man by his words, och drog mycket riktigt kortet några minuter senare.