Underhålla tråd & passande att skriva sitt första inlägg i
För 1 vecka sedan var jag hos en urhandel (Inte AD för någon av de största märkena, men ändå en handlare som erbjuder klockor av de finare snittet).
Jag har bokat tid i butiken kl 11 med ägaren, för att sälja en Breitling. Affären har gjorts upp via mejl. Jag kommer prick kl 11 & frågar expediten om ägaren är på plats.
- Nej
- Jag förstår, vi har nämligen bestämt träff här klockan 11
- Jaha, men han är inte här just nu. Kan du återkomma?
- Nej, det kan jag inte. Jag har vägarna förbi & bor 10 mil härifrån. Vi har som sagt bokat tid.
Samtidigt trillar ägaren in i butiken & säger direkt till sin expedit: Stressigt idag.
Han gör några snabba ärenden med folk före mig i butiken, fortsatt stressad & stimmig.
Jag går sedan fram till honom & han säger: Juste, det var Breitlingen ja.
Han kikar igenom klockan & säger att han gärna köper den. Jag får fylla i alla papper & han lägger fram några Rolex som jag får känna & klämma lite på. Bla en Vit DJ som jag tycker är otroligt läcker, den är dock reserverad, synd för annars hade jag köpt den. I en monter ligger en Rolex Date 34mm som jag ber om att få testa. Varpå jag möts av svaret:
- Haha nej, den kan du inte ha, då får du massa pojkar efter dig.
Jag stannar upp & kollar förvånat upp med snopen min & där står han bara med pappren jag precis fyllt i & reflekterar inte en millisekund över vad han själv precis sagt, med butiken full av folk.
Jag bara skakar på huvudet & märker att andra i butiken reagerar som mig ”Vad fan säger han?” liksom.
Jag behöver några sekunder för att repa mig & fundera på om jag hörde fel, men det gjorde jag givetvis inte.
Jag slutför affären & går helt sonika därifrån. Kanske borde jag inte sålt min klocka till honom, men jag hade åkt 10 mil enkel väg & orkade inte krångla.
Handlaren i fråga har diskuterats en hel del tidigare på KS har jag sett (när jag besökt sidan utan att va medlem). Affären gick smidigt & jag fick bra betalt, men handlaren har en rätt vidrig attityd & sägningen ”då får du massa pojkar efter dig” är helt otrolig & säger en hel del om människan & dennes människosynen. Att han dessutom står och säger det i sin egna butik som är FULL av folk är för mig helt obegripligt. Jag kommer inte återvända, det är ett som är säkert.
Tack för en underhållande tråd & ett utmärkt forum!