• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

nissehult

Patek
2-Faktor
203F6B8A-4966-4B63-B524-D45E853D1967.jpeg
Den Àr vÀldigt fin. Grattis.
 

Pieces

Omega
Jag köpte min hÀr SARB017 hÀr: https://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SA...ar-Warranty-/272354122883?hash=item3f69921c83

Det Àr inom EU sÄ du slipper extra avgifter. Dock sÄ Àr det en grÄhandlare sÄ det fÄr man vara medveten om. Vet att det Àr flera stycken hÀr pÄ forumet som köpt sina 017 av samma handlare och alla jag har hört har varit nöjda.
Nu har skönheten upphÀmtad frÄn Gizmo. Ser ny och fin ut, snabb frakt. Var dock ingen klisterskyddslapp pÄ boettglaset, kanske inte Àr det direkt frÄn seiko heller, vad vet jag. Bjuder pÄ en obligatorisk douchebild med klocka + ratt.
20180403_190423.jpg
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Nu har skönheten upphÀmtad frÄn Gizmo. Ser ny och fin ut, snabb frakt. Var dock ingen klisterskyddslapp pÄ boettglaset, kanske inte Àr det direkt frÄn seiko heller, vad vet jag. Bjuder pÄ en obligatorisk douchebild med klocka + ratt.
20180403_190423.jpg

Snygg alpinist! ;)

Oavsett grymt klocka. Snygg kombo med bandet.
 

Clerkenwell

Omega
2-Faktor
Behöver lite hjÀlp gÀllande min nya Alpinist!
BestÀllde hem en ny SARB017 frÄn Japan & nÀr jag öppnade paketet var det nÄgot som kÀndes off. Den gav ifrÄn sig ett mÀrkligt rasslande ljud nÀr man "knackar" pÄ den. Visst att rotorn lÄter nÀr den vrider upp urverket, men aldrig vart med om detta tidigare & dÀrför ber jag om rÄd. NÄgon som vet vad det kan vara? :(

SÄ ska en SARB017 lÄta.

Nu fick jag hem en egen SARB idag. SÄhÀr lÄter den:
NÄgon som vet vad det kan vara? LÄter som nÄt Àr löst? Har Àgt en SARB017 tidigare och den lÀt inte sÄhÀr.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nu har skönheten upphÀmtad frÄn Gizmo. Ser ny och fin ut, snabb frakt. Var dock ingen klisterskyddslapp pÄ boettglaset, kanske inte Àr det direkt frÄn seiko heller, vad vet jag. Bjuder pÄ en obligatorisk douchebild med klocka + ratt.
20180403_190423.jpg
HÀrligt att höra! Lite OT i som @MasterChief hintade om men den Àr ju ÀndÄ typ kusin till 017 sÄ det Àr vÀl okej kan jag tycka. :D Mycket bra val av band, ser riktigt dressig ut pÄ det lÀdret!
 

owg

Breitling
Ny medlem hĂ€r. BestĂ€llde en Alpinist frĂ„n Seiyajapan.com för nĂ„gra dagar sedan, Ă€r normalt sett ingen Seiko-fantast(!), men den hĂ€r fastnade jag för av nĂ„gon anledning. ÅterstĂ„r att se vad jag ska byta ut stock-armbandet mot. Funderar pĂ„ ngn stĂ„l-lĂ€nk. Köpte med ett svart Nato frĂ„n Seiya men det kĂ€nns sĂ„hĂ€r i efterhand lĂ„ngt ifrĂ„n optimalt. Tips pĂ„ pĂ„litlig lĂ€nkförsĂ€ljare mottages tacksamt, orkar inte trĂ„la sjĂ€lv pĂ„ ebay.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Ny medlem hĂ€r. BestĂ€llde en Alpinist frĂ„n Seiyajapan.com för nĂ„gra dagar sedan, Ă€r normalt sett ingen Seiko-fantast(!), men den hĂ€r fastnade jag för av nĂ„gon anledning. ÅterstĂ„r att se vad jag ska byta ut stock-armbandet mot. Funderar pĂ„ ngn stĂ„l-lĂ€nk. Köpte med ett svart Nato frĂ„n Seiya men det kĂ€nns sĂ„hĂ€r i efterhand lĂ„ngt ifrĂ„n optimalt. Tips pĂ„ pĂ„litlig lĂ€nkförsĂ€ljare mottages tacksamt, orkar inte trĂ„la sjĂ€lv pĂ„ ebay.
VĂ€lkommen!

MĂ„nga gillar Strapcode: http://www.strapcode.com/store/advanced_search_result.php?keywords=Alpinist
 
  • Like
Reactions: owg

Zalath

Panerai
Ny medlem hĂ€r. BestĂ€llde en Alpinist frĂ„n Seiyajapan.com för nĂ„gra dagar sedan, Ă€r normalt sett ingen Seiko-fantast(!), men den hĂ€r fastnade jag för av nĂ„gon anledning. ÅterstĂ„r att se vad jag ska byta ut stock-armbandet mot. Funderar pĂ„ ngn stĂ„l-lĂ€nk. Köpte med ett svart Nato frĂ„n Seiya men det kĂ€nns sĂ„hĂ€r i efterhand lĂ„ngt ifrĂ„n optimalt. Tips pĂ„ pĂ„litlig lĂ€nkförsĂ€ljare mottages tacksamt, orkar inte trĂ„la sjĂ€lv pĂ„ ebay.


Yes, Strapcodes lÀnkar Àr ofta prisvÀrda i förhÄllande till kvalitet. Bra solida ÀndlÀnkar pÄ Argus-jubileerna som sluter fint mot boetten. Finns nÄgra tester dÀr ute ocksÄ tror jag.

Argus, Angus, nÄgot sÄnt. Deras egna mÀrke. :)
 
  • Like
Reactions: owg

Feffe

Cartier
Köpte denna för ca 8 mÄnader sedan och den har inte slutat ticka en enda gÄng vilket innebÀr att den har anvÀnts nÀstan dagligen :) Gillar den fortfarande lika mycket, om inte mer Àn förut!
0804-2018-0744462023498845313-01.jpeg
 

owg

Breitling
Har nu fÄtt min Alpinist. Sitter pÄ original-armband sÄ trots att jag har spÀnt Ät som f-n sÄ ligger inte bakboetten mot handleden, utan klockan som helhet liksom flyter. Har inte bestÀmt om jag vill ha lÀderarmband eller stÄl-lÀnk. Decisions, decisions, ... men Àr riktigt nöjd med klockan som helhet trots att jag Äkte pÄ tull.
 

Bilagor

  • 114A7353-4976-4045-BD3D-5AFCDC852512.jpeg
    114A7353-4976-4045-BD3D-5AFCDC852512.jpeg
    150.3 KB · Visningar: 2

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tull ska man ju betala för att vara laglig. Det gjorde jag ocksÄ.

Originalarmbandet har man ju hört tillrÀckligt om för att undvika. ;) Tog av det direkt dÄ jag redan hade flera 20 mm-band hemma. Rekommenderar dig att göra detsamma istÀllet för att vÀnja in det ökÀnt obra originalbandet.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Detta Àr ju gamla nyheter men notera hur olika varierande urtavlan ter sig under olika ljusförhÄllanden. Fantastiskt, och en klar anledning till att man aldrig tröttnar pÄ klockan. SlÀng sedan in aspekten med olika lÀnkar och band osv.
Äntligen efter tvĂ„ Ă„rs lĂ€sande kan jag Ă€ntligen bidra i trĂ„den. Och den Ă€r verkligen minst lika fantastisk som jag förestĂ€llde mig :D
D1F7481C-EB6B-481A-B1B2-AD48A5C8C23B.jpeg
 
Senast Àndrad:

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Innan jag bemödar mig att lÀgga upp den pÄ K&S sÄ kollar jag intresse hÀr. (sÀkert nÄn hÀrifrÄn som köper den ÀndÄ... ;) )

Har en grön alpinist frÄn hösten 2017 som vill byta Àgare. Direktimport frÄn Seiya.
Fullset (tom importkvitto) med oanvĂ€nt original”lĂ€der”, original bracelet + jubilee frĂ„n Strapcode. Bra anvĂ€nt skick.

Pris: 5700

PMa sÄ löser sÄ tar vi resten dÀr. :)

FCD81D02-7A17-4ADB-BD97-DECA38375774.jpeg


Gör sig sjukt bra pÄ mocka frÄn feskarn. IngÄr dock ej.
C9F8480D-9D8D-4E47-8105-0ADBABDAD96E.jpeg
82A28AD2-9C80-4CBA-B6FA-A15B8124D188.jpeg
07DA1027-79B5-412D-9A2C-7B66799E09FC.jpeg
 
Topp