• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Secret Santa 2023

Tack så mycket tomten! Jag måste ha varit extra snäll i år :D
IMG_0792.jpeg
IMG_0793.jpeg
IMG_0794.jpeg
Guldterrorist är ju drömmen hexagon

Tyvärr inte 🫣 så ball är inte jag 🤓
Osäker hur många som blev tillverkad faktiskt 🤔

Edit: klart jag vet 🤦‍♂️ står ju för fasiken på baksidan 😂 1000st, denna är nummer 102.
Är typ en årsklocka för mig med 🥳
Så pass ändå, 1000st, hur som en jäkligt salt klocka. Mucho hellre en sådan där eller en Emergency Viggen kontra Sjöö Sandströms flygardinka.

Inser att jag var lite otydlig igår. Det var alltså inte "min" tomte som hade problem med UPS, utan tomten jag ska hjälpa lite. Min tomte verkar inte haft något oflyt alls, för idag låg det ett paket på hallmattan efter jobbet!

picture_67.jpg

Förstod faktiskt inte alls vad det var först, men ganska snart så trillade poletten ner...

picture_68.jpg

1000003308.jpg

Så kul! Sneglat på att köpa den här boken men aldrig blivit av! Mycket nöjd så började jag plocka ihop emballaget, och hörde något skramla...

1000003309.jpg

En bonus-pin! Ska få en hedersplats.

Stort tack tomten, till och med sambon ville vara med och bläddra lite! (Och jag hittade så klart "rätt" sida direkt).

picture_72.jpg

Har faktiskt, men har inte haft tid att ögna mig igenom 🫣
Går lite fortsatt OT här, pratade med en bekant som är fd JAS chaufför, han hade aldrig sett just Team60 bratten, och de som var med i teamet när han var aktiv bar alla Emergency. Vet du historian bakom Team60 klockorna? Jag omåttligt nyfiken när det fanns 1000st. Kan de ha delats ut till mycket prominenta gäster?

Går lite fortsatt OT här, pratade med en bekant som är fd JAS chaufför, han hade aldrig sett just Team60 bratten, och de som var med i teamet när han var aktiv bar alla Emergency. Vet du historian bakom Team60 klockorna? Jag omåttligt nyfiken när det fanns 1000st. Kan de ha delats ut till mycket prominenta gäster?
Intressant! Jag vet faktiskt inte själv så mycket historia kring Plutonen med Team 60-logotyp. Har försökt få fram lite information från diverse håll, t.ex. från Breitling själva men de vet inget mera tyvärr 😟
Vet ju iofs inte om det blev 1000st tillverkade, men det var väl en limiterad upplaga på (Max) 1000st. Synd som attans att sådan här information och historia försvinner, man vill ju bevara sånt här 🤩

Intressant! Jag vet faktiskt inte själv så mycket historia kring Plutonen med Team 60-logotyp. Har försökt få fram lite information från diverse håll, t.ex. från Breitling själva men de vet inget mera tyvärr 😟
Vet ju iofs inte om det blev 1000st tillverkade, men det var väl en limiterad upplaga på (Max) 1000st. Synd som attans att sådan här information och historia försvinner, man vill ju bevara sånt här 🤩
Jag ska fråga honom ifall han kan höra med gamla kollegor vad historian bakom klockan är 👍🏻

Hade så fullt upp med allt och valde att hoppa detta spektakel i år, men nu i efterhand hade det varit skoj med ett paket. Aja, får va med nästa år. Sitter fortfarande lite kvar sen mitt paket som kanske inte till 110% levde upp till mina förväntningar.

idag hämtades paketet ut och jag har nästan fått sitta på händerna för att inte slita upp det direkt. Flytta bord, handla, äta mat och andra världsliga saker hann komma mellan, men nu har det öppnats 🥰
IMG_6487.jpeg

IMG_6489.jpeg

Ordentligt skyltat med att det finns glas inuti.

IMG_6491.jpeg

Med det rimmet var jag nästan säker på att det skulle ligga ett batteri med Arboga 10,2 i paketet. 😅
IMG_6492.jpeg

Många paket blir det och inget av dem har formen av långburk. Vad fasen kan det vara.

IMG_6494.jpeg

En samling finfin öl, glögg, espressobönor, obligatoriskt julgodis och ett perfekt verktyg! Tusen tusen tack tomten 🎅🏼♥️♥️
Bra efterforskat!
Men vänta… det fanns ett litet ps också…

IMG_6495.jpeg

Hälsa och tacka tomtefar också ;) 😅♥️
Och tack till @thewordfox för att du styr detta 🥰

Senast ändrad:
Så för att summera upp det så här en dryg vecka innan doppet 🎅🎅🎅
Med ett hittils mycket bra samlat tomteri 😎💪❤️‍🔥

Av 29 möjliga:

Öppnade: 9
Öppnas imorgon: 1

Återstående: 19

Bara att vila upp sig då det lär bli en klapp tornado till veckan 🌪️🎁🌪️🎁
Vill bara flika in att antalet deltagare i år blev 31. Jag fick trolla lite med ett par sena anmälningar och tack vare julens magi lyckades jag få in två hemliga tomtar till.

Då var det dags! Öppnade igår men missade helt att posta. Kan ha något med att jag dräpte innehållet att göra men vad vet jag…
Hörde ett gött kluckande från paketet på väg hem från utlämningsstället och anade vad som väntade.
Är kanske inte den enklaste på forumet att få på sin lott men tycker även i år att SS skött sig utmärkt😀
Ett paket med silvertejp för en förmögenhet lovar alltid gott!
0E2F1F98-A17C-4F49-BE05-AAE6CA9CECB0.jpeg

Efter detta började man bli rejält törstig…

2C50448B-F339-467E-8CFF-FC16D63EA453.jpeg

Alla goda paket är 3. Det är sen gammalt…

DC0F4E3C-AB37-4A20-9FCC-2C787079AE0A.jpeg

Och vilken klapp sen!

65E882BB-9AA6-40CD-BF28-98BEC762B08E.jpeg

Supernöjd! Tack SS för en förträfflig julklapp😀 Nu klarar jag mig förmodligen tills bolaget öppnar igen…
Tack alla för en fin tråd även i år 😀

Tillbaka
Topp