Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SpännandeArbetat klar för dagen och avverkat ett gympass. Paketöppning och långledigt nalkas inom någon timme
Arbetat klar för dagen och avverkat ett gympass. Paketöppning och långledigt nalkas inom någon timme
Världsklass tomte och öppning, bra jobbatNu har jag äntligen tagit mig hem, men en paketöppning göres icke hur som helst och vind för våg utan detta tarvar förberedelser. Först en lång dusch samt iklädande av flanellpyjamas
och därefter val av en vintrig doft.
Valet föll på PdM Herod för kvällens stora begivenhet. När jag nu kommit så långt blev jag tvungen att välja ut en lämplig klocka att bära för den stora stunden.
Här tyckte jag att Sjöö Sandström på ett lite juligare band skulle göra jobbet bäst. Nu hade jag doften, klockan och pyjamasen. Nu gällde det att med omsorg välja paketöppningskniv. Efter ett omfattande tankearbete kom jag fram till att kniven bör vara av svenskt varumärke likt klockan. Ytterligare inre debatt följde och tillslut återstod endast två kandidater från Fällkniven.
Valet föll på TK3 då den matchar klockan en aning med sitt bladguld på bladet. (No pun intended).
Det mesta var nu på plats men julkänslan saknades.
-Glögg! Utbrast jag, mer och mer uppspelt.
Glöggen sänkte jag i en fart. Stunden var kommen. ”Min tid är nu” tänkte jag och skred till verket. Men just då insåg jag att något ändå fattades, skulle inte en blended av bättre sort vara trevlig under själva öppnandet?
Än en gång stod valet mellan två giganter inom sin nisch. Blue Label kändes spontant helt rätt och man ska lite på magkänslan så detta beslut fattades på stående fot. Jag var nu alldeles helt redo.Med säkra handrörelser gjorde jag processen kort med tejpen men en kirurgs effektivitet och fann ett meddelande från tomten själv.
Med tilltagande entusiasm grävde jag vidare i paketet och fann följande klappar.
Tack så väldigt väldigt mycket du mycket generösa tomte! Fullträff med precis varenda gåva, och inte ens om jag skrivit en önskelista kunde resultatet ha blivit bättre. Med en wrist shot vill jag avsluta detta, och wirren kommer jag provsmaka i samband med att min Blue Label tar slut i glaset. Tack än en gång, du är fantastisk.
En öppning värd att vänta på . Sjukt bra öppning och vilket tomteri... Starkt!Nu har jag äntligen tagit mig hem, men en paketöppning göres icke hur som helst och vind för våg utan detta tarvar förberedelser. Först en lång dusch samt iklädande av flanellpyjamas
Tack så väldigt väldigt mycket du mycket generösa tomte! Fullträff med precis varenda gåva, och inte ens om jag skrivit en önskelista kunde resultatet ha blivit bättre. Med en wrist shot vill jag avsluta detta, och wirren kommer jag provsmaka i samband...
Nu har jag äntligen tagit mig hem, men en paketöppning göres icke hur som helst och vind för våg utan detta tarvar förberedelser. Först en lång dusch samt iklädande av flanellpyjamas
Valet föll på PdM Herod för kvällens stora begivenhet. När jag nu kommit så långt blev jag tvungen att välja ut en lämplig klocka att bära för den stora stunden.
Här tyckte jag att Sjöö Sandström på ett lite juligare band skulle göra jobbet bäst. Nu hade jag doften, klockan och pyjamasen. Nu gällde det att med omsorg välja paketöppningskniv. Efter ett omfattande tankearbete kom jag fram till att kniven bör vara av svenskt varumärke likt klockan. Ytterligare inre debatt följde och tillslut återstod endast två kandidater från Fällkniven.
Valet föll på TK3 då den matchar klockan en aning med sitt bladguld på bladet. (No pun intended).
Glöggen sänkte jag i en fart. Stunden var kommen. ”Min tid är nu” tänkte jag och skred till verket. Men just då insåg jag att något ändå fattades, skulle inte en blended av bättre sort vara trevlig under själva öppnandet?
Än en gång stod valet mellan två giganter inom sin nisch. Blue Label kändes spontant helt rätt och man ska lite på magkänslan så detta beslut fattades på stående fot. Jag var nu alldeles helt redo.Med säkra handrörelser gjorde jag processen kort med tejpen men en kirurgs effektivitet och fann ett meddelande från tomten själv.
Med tilltagande entusiasm grävde jag vidare i paketet och fann följande klappar.
Tack så väldigt väldigt mycket du mycket generösa tomte! Fullträff med precis varenda gåva, och inte ens om jag skrivit en önskelista kunde resultatet ha blivit bättre. Med en wrist shot vill jag avsluta detta, och wirren kommer jag provsmaka i samband med att min Blue Label tar slut i glaset. Tack än en gång, du är fantastisk.
Oj jäklar, nu snackar vi!Nu har jag äntligen tagit mig hem, men en paketöppning göres icke hur som helst och vind för våg utan detta tarvar förberedelser. Först en lång dusch samt iklädande av flanellpyjamas
Kul jul!En liten statusuppdatering: samtliga tomtar har skickat sina paket, så den här veckan kommer bli oliiidligt spännande
Ganska säker på att jag talar för alla hemliga tomtar när jag hälsar dig varmt välkommen i den glöggfryntliga gemenskapen 2024!Det här var ju en otroligt fin liten tradition att upptäcka, nästa år hänger jag gärna på. God jul!