Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte precis ett band utan att ha klockan Får se om det kanske blir en klocka, provade spb143 i butik i förrgår.Blev förvånad, men håller samtidigt med vissa i tråden kring spänne osv...Zuludivers wafflestrap på spb147. Lika skönt som snyggt. Passa på innan Brexit
Vetifaseen det asså, ser ut att varit med i minst 5-6 årDenna borde väl kvalificera sig som ett 2020 släpp!?
Fantastisk klocka!Söndag 27/12-20....Snart 2021..
Vart kommer länken ifrån?Alpinist Mountain Glacier 1487/2020
Är en Miltat köpte via klockmagasinet.Vart kommer länken ifrån?
Inte alltid ett problem, men ibland så kan fjädern ha hoppat ur och lagt sig fel när man tappar klockor. Har hänt mig med en SARB033 som fått sig en stöt på vägen till mig från säljaren. Då skickade jag tillbaka den för en ny, men det går ganska enkelt för en uris att lägga fjädern rätt igen om det är problemet.Hmm. Min SPB149 verkar ha fått nåt knas med urverket. Tappa den för nån vecka sen så vet inte om nåt kan ha hänt. Nån som haft liknande tidshållning?
Detta under natten bara. Kanske inte fullt uppdragen men nästan...
Ok. Låter ju rimligt. Tänkte först att det var för att jag inte haft den lika mkt på sistone och att den inte vart lika mkt fullt uppdragen. Men det har blivit en så stor diff.Inte alltid ett problem, men ibland så kan fjädern ha hoppat ur och lagt sig fel när man tappar klockor. Har hänt mig med en SARB033 som fått sig en stöt på vägen till mig från säljaren. Då skickade jag tillbaka den för en ny, men det går ganska enkelt för en uris att lägga fjädern rätt igen om det är problemet.
EDIT:
Kan också vara så enkelt att "rucknings" armen har hoppat till och flyttat sig till max +.
Kika i hemslöjden om folk har bra tips på hur du skall fixa det. Folket där brukar vara hjälpsamma.
Hur tappade du den? Och var?Hmm. Min SPB149 verkar ha fått nåt knas med urverket. Tappa den för nån vecka sen så vet inte om nåt kan ha hänt. Nån som haft liknande tidshållning?
Detta under natten bara. Kanske inte fullt uppdragen men nästan...
Hemma i vardagsrummet bara, vetefan vad jag gjorde. Så ramla ner på parkettgolvet bara...Hur tappade du den? Och var?
Exakt samma sak hände mig med en Tag Heuer, den gick skit efter det. Men det räckte med en ruckning så va problemet löstHemma i vardagsrummet bara, vetefan vad jag gjorde. Så ramla ner på parkettgolvet bara...
Ja, det ska nog gå att fixa.Exakt samma sak hände mig med en Tag Heuer, den gick skit efter det. Men det räckte med en ruckning så va problemet löst
Hmm skumt att dom är så känsliga??Hemma i vardagsrummet bara, vetefan vad jag gjorde. Så ramla ner på parkettgolvet bara...
Ett mekaniskt urverk är inte bra på att ta emot smällar. Att tappa den i golvet blir väl normalt ändå ett fall på en meter eller så mot ett hårt golv. Då är det lätt att något går på tok. En g-shock tål det ju utan vidare men det är en annan sak...Hmm skumt att dom är så känsliga??
Ja precis. Många rörliga delar så inte så konstigt. Tycker det är fascinerande att dom håller överhuvudtaget när man tappar dom. Är tyvärr duktig på det. Kanske borde ha bara quartz men hur kul är det.Ett mekaniskt urverk är inte bra på att ta emot smällar. Att tappa den i golvet blir väl normalt ändå ett fall på en meter eller så mot ett hårt golv. Då är det lätt att något går på tok. En g-shock tål det ju utan vidare men det är en annan sak...
Det handlar nog också om vinkeln som den hamnar i. Har själv tappat mekaniska klockor utan att något hänt med urverket. En gång tappade jag en seiko turtle i asfalten ute och den fick en s.k. ding i boetten men annars funkade den som den skulle.
Inte alls skumt. Ett fall på 1-2 meter ner i ett golv är inget kul för ett mekaniskt urverkHmm skumt att dom är så känsliga??
Personligen tycker jag att 143 är mer tilltalande. Men det är ju jag...Grymt sugen på en SPB143 eller SPB149. Men hur ska man kunna välja?
Bra tips och bra tänkt. Blir att ta sig iväg till en AD och kolla på dem IRL som steg 1 tänkte jag.Personligen tycker jag att 143 är mer tilltalande. Men det är ju jag...
Fundera på hur dina andra klockor ser ut. Om du gillar båda lika mycket, så välj den som skiljer sig mest från dina andra klockor. Det borde ju vara roligare.