• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO-2020 tråden

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Vad tycker vi om "sharp edge" spb167 mfl? Jag letar efter en klocka med blå tavla men gillar inte att man satt lume på visarna sen stör jag mig på att ändlänkarna är för runda mot luggarna. Storleken hade gärna kunnat komma ner 1-2 mm också.
Visst värre har vi sätt men varför lär dom sig inte?😩
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Vad tycker vi om "sharp edge" spb167 mfl? Jag letar efter en klocka med blå tavla men gillar inte att man satt lume på visarna sen stör jag mig på att ändlänkarna är för runda mot luggarna. Storleken hade gärna kunnat komma ner 1-2 mm också.
Visst värre har vi sätt men varför lär dom sig inte?😩
Jag var och testade en i helgen och jag tycker den är klockren. Definitivt på min ”köp-lista”. Hade den varit mindre så hade den varit utesluten för min del.
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Kan se den som en sportklocka men som dressare blir det fel. Det här kanske skulle vara något för dig https://www.tissotwatches.com/en-en/t1274071104100.html
Nej, någon ren dressare är den ju inte men den känns mångsidig. Det där är också en klocka som jag gillar men tyvärr har en kompis en sån vilket gör att det tar emot att skaffa en, annars har jag sett att det varit en ute på köp och sälj.

Jag förstod dock inte vad du menade med att ändlänkarna är för runda? Kan du visa på bild?
 
Så fick man hem det svarta orginalgummit till SPB149. Riktigt bra är det, gummit. Dock hamnar jag lite fel mellan hålen som vanligt. Men det får gå ändå!
20201126_132746.jpg
Vart köpte du det ifrån?
 
Topp