• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SEIKO-2020 tråden

:D
20200910_090512.jpg
20200910_085610.jpg
20200910_085636.jpg
20200910_093918.jpg
Trevligt se en cyklop som sitter rakt och inte som på King och kompani, hur svårt kan det vara för Seiko🤔

Hej! Vad tycker du om sporten efter nån vecka? Tycker den ser fantastiskt trevlig ut.

Är nära till att klicka hem en sådan eller den svart😊
Hej, har tyvärr inte fått så mycket handledstid men tycker den är bra, bär som en 38mm klocka tycker jag. Länken är väl ingen direkt höjdare och har svårt att få till bra passning då spännet bara har två hål. Men rekommenderar ändå denna, är en trevlig och mångsidig klocka som bör finnas med i din låda 😉

Jag är på jakt efter ett bra gummi till min SPB143. Helst ett med ”waffle”-mönster och gärna som funkar med Seikos feta bandstift. Jag har testat Uncle Seiko tidigare, men då tyckt att de är snygga men alldeles för stela. Några idéer på mjukt gummi-waffle? Tack på förhand!

BBC6CD97-AFA6-46DF-98F9-6A6F6485B709.jpeg

Jag är på jakt efter ett bra gummi till min SPB143. Helst ett med ”waffle”-mönster och gärna som funkar med Seikos feta bandstift. Jag har testat Uncle Seiko tidigare, men då tyckt att de är snygga men alldeles för stela. Några idéer på mjukt gummi-waffle? Tack på förhand!

Ja kolla på "Tid och tings" svarta waffle. Riktigt bra men passar bara med 1.8mm stift. Men sitter som berget..

• Like
Reactions: MLH

Hej,

Testa Zuludivers Waffle. Tjockare, men betydligt mjukare än Uncle Seiko. Annars är ju gummibandet som följer med SPB147 riktigt snygg till SPB143, men inget waffle.
Jag har alla ovan nämnda och gillar dem på olika sätt :)

Mvh,
Daniel

• Like
Reactions: MLH
Tillbaka
Topp