• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO-2020 tråden

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt nöjd än så länge!
20200905_104647.jpg
Nice! De där tavlorna är det bästa på länge. Här är min King:
75094A98-ECBF-4B09-9ABA-67F0254DE076.jpeg
 

lofgreno

Audemars
Investerade i ett nytt Haveston Nato till min SPB149. Deras serviceserie som jag gillar då det är lite tjockare band och så pass korta att det inte blir nån flärp. Tyvärr är det väldigt färglada band med många färger men hitta en variant, Service Radiol A2 i svart med lite vitt och beige i. Kändes som det kunde passa. Och det tycker jag det gjorde! :)
SPB149_Service_Radiol.jpg
 

JensBenO

Omega
Investerade i ett nytt Haveston Nato till min SPB149. Deras serviceserie som jag gillar då det är lite tjockare band och så pass korta att det inte blir nån flärp. Tyvärr är det väldigt färglada band med många färger men hitta en variant, Service Radiol A2 i svart med lite vitt och beige i. Kändes som det kunde passa. Och det tycker jag det gjorde! :)
SPB149_Service_Radiol.jpg
Tycker det passade bra! Den orange linjen fångade upp det guldfärgade på tavlan och visare lite också.
 

OlleC

Breitling
Investerade i ett nytt Haveston Nato till min SPB149. Deras serviceserie som jag gillar då det är lite tjockare band och så pass korta att det inte blir nån flärp. Tyvärr är det väldigt färglada band med många färger men hitta en variant, Service Radiol A2 i svart med lite vitt och beige i. Kändes som det kunde passa. Och det tycker jag det gjorde! :)
SPB149_Service_Radiol.jpg

Kul Nato! Jag själv brukar alltid vara feg och köra enfärgat nuförtiden, men det där väckte någonting inom mig! Var beställde du?
 
Tjena har nu med fått min spb 143
Och diggar den skarpt men tyvär länken o låset e jag lite besviken på, får lite titan känsla av nån anledning lite konstigt raslig,
Men själva klockan e kanon,,, någon som håller med eller kan första vad jag menar vänta mig lite mer av länken..
Trevlig helg på er
15998409277018350169965299647072.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Tjena har nu med fått min spb 143
Och diggar den skarpt men tyvär länken o låset e jag lite besviken på, får lite titan känsla av nån anledning lite konstigt raslig,
Men själva klockan e kanon,,, någon som håller med eller kan första vad jag menar vänta mig lite mer av länken..
Trevlig helg på er
15998409277018350169965299647072.jpg
Många som klagat på låset..men jag tycker den är bra..
 
Många som klagat på låset..men jag tycker den är bra..
Ja jag låter lite gnällig, kan förstå båda sidor nog bara att jag vänta mig mer, haft så mycket seiko och sbdc053 min senaste va med fantastisk och kändes ännu mer smörig i bezeln (fast kanske e samma). Bara jämför med tex sarb, sarx och dom mellan skikt serierna. Och av en slump hade jag min steinhart( Explorer) GMT på mig och den kändes så stabil i länken jämfört,, (trodde faktiskt inte jag skulle äga en steinhart igen).. Men som sagt kanon klocka kanske skulle gått på Limited 5000 edition... Hmmmmm du babblar jag sorry
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Måste ventilera lite känner jag så det får bli i denna tråd. Köpte nyligen en SPB143 som jag är supernöjd på alla sätt och vis.... men den kostar trotsallt ca 15.000:-. Spontant känner jag att du kan få bra mycket mer klocka i denna prisklass om du tittar på exempelvis Mikro. Även om i SPB143 fall designen är klockren så önskar kvaliteten mer att lova. Länk och spänne är under all kritik, hade det handlat om Mikro i denna prisklass pratar vi om fräst spänne ur ett solidt stycke, skruvade länkbitar etc.
Spontant tycker jag det är rätt nochalant av Seiko att inte släppa en mer gedigen modell med tanke på den konkurrens som måste råda på marknaden idag. Missförstå mig rätt, älskar Seiko men de bör nog se om sitt hus.
 
Måste ventilera lite känner jag så det får bli i denna tråd. Köpte nyligen en SPB143 som jag är supernöjd på alla sätt och vis.... men den kostar trotsallt ca 15.000:-. Spontant känner jag att du kan få bra mycket mer klocka i denna prisklass om du tittar på exempelvis Mikro. Även om i SPB143 fall designen är klockren så önskar kvaliteten mer att lova. Länk och spänne är under all kritik, hade det handlat om Mikro i denna prisklass pratar vi om fräst spänne ur ett solidt stycke, skruvade länkbitar etc.
Spontant tycker jag det är rätt nochalant av Seiko att inte släppa en mer gedigen modell med tanke på den konkurrens som måste råda på marknaden idag. Missförstå mig rätt, älskar Seiko men de bör nog se om sitt hus.
Precis min mening och bättre uttryckt
Och även jag älskar seiko
Har tex en lorier v. 1 neptune vilken länk
 
Hej!

Jag tänkte lämna tillbaka min SPB143 (feljusterad krans...), och är nu osäker på om jag vill byta ut den till en ny eller göra ett återköp. Jag tappade suget, mycket pga Seikos bristande kvalitetskontroll - men främst för att jag blev så osäker på om den är för stor för mig?? Är väldigt ny vad gäller allting i klockväg, ni kanske kan guida mig lite?

Min vanliga klocka är annars en SARB033 som jag trivs med! Bif. bild på dom båda bredvid varandra :)
 

Börsing

Omega
Hej!

Jag tänkte lämna tillbaka min SPB143 (feljusterad krans...), och är nu osäker på om jag vill byta ut den till en ny eller göra ett återköp. Jag tappade suget, mycket pga Seikos bristande kvalitetskontroll - men främst för att jag blev så osäker på om den är för stor för mig?? Är väldigt ny vad gäller allting i klockväg, ni kanske kan guida mig lite?

Min vanliga klocka är annars en SARB033 som jag trivs med! Bif. bild på dom båda bredvid varandra :)
Tycker den passar dig bra. Inte alls för stor. Är toknöjd med min. Men jag tycker du ska gå på din magkänsla, den brukar ju inte tvärvända utan snarare förstärkas upplever jag.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Måste ventilera lite känner jag så det får bli i denna tråd. Köpte nyligen en SPB143 som jag är supernöjd på alla sätt och vis.... men den kostar trotsallt ca 15.000:-. Spontant känner jag att du kan få bra mycket mer klocka i denna prisklass om du tittar på exempelvis Mikro. Även om i SPB143 fall designen är klockren så önskar kvaliteten mer att lova. Länk och spänne är under all kritik, hade det handlat om Mikro i denna prisklass pratar vi om fräst spänne ur ett solidt stycke, skruvade länkbitar etc.
Spontant tycker jag det är rätt nochalant av Seiko att inte släppa en mer gedigen modell med tanke på den konkurrens som måste råda på marknaden idag. Missförstå mig rätt, älskar Seiko men de bör nog se om sitt hus.
Instämmer att man oftast får redigt mycket av micromärken. Men det saknas lika ofta själ och historik. SPB’n är fullmatad med arv från en tillverkare som varit och är ledande i innovation. Det tänker jag är del i den något höga prislappen.
 
Topp