• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 förtjänar lite kärlek

Ekberget

Cartier
Bumpar tråden lite
20190709_101108.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Seiko borde fan sluta tillverka länkarna och ta de pengarna och ha på schyssta läderband alternativt nato. Min andra har jag alltid på länk då den är semi-integrerad förvisso. Men generellt sätt är det dåliga länkar, så bättre med ett snyggt läder då från början imo.

Mitt i datumväxlingen hehe.
IMG_20190716_232059.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Seiko 5 modellerna är riktigt mycket klocka för pengarna. Men är jag ensam om att tycka 5an på urtavlan förstör mycket?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vi testar i denna tråden med:

Kanske redan nämnts i tråden, isf kanske nån kan peka mig åt rätt sida....men vart är bästa stället nu att beställa nån av de nya seiko 5 modellerna som ser ut som gamla skx? Min gamla ”go to sida” för seiko var tidigare creationwatches, men de hade dem ej på sidan.

Har letat runt lite på nätet utan att hitta så mkt :(
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Ja släpps i september. Undrar om det kommer andra bya 5or? Alltså inte från sports.

Aldrig gillat SKX men några av de nya blev jag sugen på. Gillar egentligen inte svart PVD heller men det är den jag vill ha haha
 
F6BB6098-6EDA-41DF-98DC-E4DE3765C074.jpeg

Seiko 5 - min första klocka! Efter att ha tittat runt och gått vilse i 10k och uppåt-klassen slog jag till på denna. Så har man något fint på armen medan man tänker. Men den känns redan som en följeslagare!
Från tidigt 70-tal sa urmakaren, dagarna finns på engelska och spanska. Om någon kännare sitter på info om denna så vore det kul att få höra!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
F6BB6098-6EDA-41DF-98DC-E4DE3765C074.jpeg

Seiko 5 - min första klocka! Efter att ha tittat runt och gått vilse i 10k och uppåt-klassen slog jag till på denna. Så har man något fint på armen medan man tänker. Men den känns redan som en följeslagare!
Från tidigt 70-tal sa urmakaren, dagarna finns på engelska och spanska. Om någon kännare sitter på info om denna så vore det kul att få höra!
Jag tror inte den är alls så gammal! Kan du ta en bild på baksidan och se till att få med alla siffror så ska det gå att datera den.
 
Topp