• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 förtjänar lite kärlek

Jakob_

Breitling
394B1BEC-AB3A-4A46-87B3-E2EB657DE317.jpeg
7F3072D6-B330-4DCD-931B-01DEC7C5511A.jpeg
Min seiko 5 jag ärvt från farfar, köpt på 80-talet.
 

Kessler

Rolex
809 är ju i militärstuk.
Jag tror att de flesta som ogillar länken byter till läder. 5orna passar otroligt bra för det :) själv köpte jag en länk från bukten och modifierade lite. Kan du kika på lite längre bak i tråden
Jo men tog den som exempel för att visa att 5or är väldigt vanliga. Alltså borde det finnas en stor marknad för länkar men det finns ju knappt någon alls. Iaf. inte som specificerar sig mot 5or.

Ja de gör sig bra på det mesta. Jag har mina på Nato eller läder.

Screenshot_20190220_212829.jpg


Denna är till salu nu.
 
Senast ändrad:

Audacion

Omega
Inte dum den heller. Vad heter modellen?
7S26-0430 A5 är boettnumret. Just denna verkar ganska ovanlig, inte sett många med den urtavlan. Hittade min i ett skyltfönster i lilla grå-butiken House of Watches på Götgatan i Sthlm när jag var ute och mellandagshandlade. Vet inte vilken marknad den är gjord för, men förmodligen inte sveriges/europas då jag aldrig sett den hos andra återförsäljare.

Ligger en på bukten för 75 dollar just nu: https://www.ebay.com/itm/B33-Mens-S...j-autowind-Stainless-Steel-Case-/223291975643
 
D

Deleted member 9323

Guest
Min Seiko 5 Sports har varit med om mycket. Välanvänd med repor, svetsloppor och smuts men en av de mest tåliga och prisvärda klockor jag haft. För övrigt den första automatare jag köpte. Funkar fortfarande perfekt.

seiko5_size_1920x1280.jpg
 

Kessler

Rolex
Okej. Mycket nöjd nu MEN tror inte armbandet kommer hålla länge. Är skönare än Seiko 5 "vanliga" armband men lika kass kvalité. Men det är ju en integrerad länk. Finns det någon annan som man kan byta till?
IMG_20190312_020207.jpg
IMG_20190312_020126.jpg

IMG_20190312_020115.jpg
 

Ekberget

Cartier
Okej. Mycket nöjd nu MEN tror inte armbandet kommer hålla länge. Är skönare än Seiko 5 "vanliga" armband men lika kass kvalité. Men det är ju en integrerad länk. Finns det någon annan som man kan byta till?
IMG_20190312_020207.jpg
IMG_20190312_020126.jpg

IMG_20190312_020115.jpg
Vad är måtten? Finns en uppsjö av länkar att beställa från bukten. Och säljs en hel del på tratten med.
 

Kessler

Rolex
Rätt rimlig peng fortfarande ju, tycker militärvarianten av Seiko 5an är rätt najs ändå
SNK805/07/09? Sugen på en sån men har för många klockor hehe.

Nu var alla jag kollat på innan slutsålda (varav den ena som jag köpte) Är sjukt irriterad för tokdiggar klockan men länken var sliten redan när jag fick den och hittar verkligen ingen annan schysst som passar..
 

Ekberget

Cartier
SNK805/07/09? Sugen på en sån men har för många klockor hehe.

Nu var alla jag kollat på innan slutsålda (varav den ena som jag köpte) Är sjukt irriterad för tokdiggar klockan men länken var sliten redan när jag fick den och hittar verkligen ingen annan schysst som passar..
För övrigt såg jag precis en snk808 på tratten
 
Topp