Alpinisten är en oerhört mycket bättre klocka! Gå på den istället. Du blir garanterat nöjdare.Det är där skon klämmer, jag har siktet inställt på en Alpinist
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alpinisten är en oerhört mycket bättre klocka! Gå på den istället. Du blir garanterat nöjdare.Det är där skon klämmer, jag har siktet inställt på en Alpinist
Ja, det gäller att ha tålamod och hålla hårt i plånboken bara!Aah I see.. då kanske du biter ihop och köper alpinisten istället
Absolut! Nu kommer jag inte ihåg längre.. men har skrivit upp i "bokföringen" att den kostat 90 euro allt som allt, så tror att denna faktiskt kom utan. Men kommer inte ihåg längre Kan också ha varit något erbjudande eller dylikt..Ja, det gäller att ha tålamod och hålla hårt i plånboken bara!
Fick du betala tull och moms från skywatches?
Ja vem vet, skönt att du slapp ändå. Jag gjorde en spontanbeställning nu, förhoppningsvis slipper jag medAbsolut! Nu kommer jag inte ihåg längre.. men har skrivit upp i "bokföringen" att den kostat 90 euro allt som allt, så tror att denna faktiskt kom utan. Men kommer inte ihåg längre Kan också ha varit något erbjudande eller dylikt..
Hahah sparsam mindset höll ungeför så länge som som det brukar för seikoholics 8) Hoppas!Ja vem vet, skönt att du slapp ändå. Jag gjorde en spontanbeställning nu, förhoppningsvis slipper jag med
Fick lite Fomo, men jag tror inte att jag svälter ändå. Får ta det lugnt på klockfronten ett halvår dockHahah sparsam mindset höll ungeför så länge som som det brukar för seikoholics 8) Hoppas!
Snygg! Är länken integrerad i klockan?Efter någon vecka fortfarande sjukt nöjd med Snke01. Knasigt bra för 1500 pengar (vilket är mer än den kostade förr, men fort prisvärt för min del ).
Jepp! ("Ändlänken" är egentligen en del av boetten)Snygg! Är länken integrerad i klockan?
Mycket trevlig video av en klassiker. Enda kritiken jag möjligen kan komma med är att du är väldigt snäll mot originallänken. Jag fick ett smärre utbrott när jag försökte anpassa denna till min armled. F*** it, det blev snabbt ett läderarmband där istället.Ny Seiko 5 snutt för intresserade!
Går fortfarande att beställa klassikern SNKL23 från Asien för rätt så billigt! Tokbra klocka för sitt pris! Lagade en video ifall någon funderar över att köpa och vill lära sig mera via youtube Ge gärna feedback och tips på basis av videon
Hoppas någon har nytta av videon!
Jo det är lite don efter person. Länkarna till dessa trevliga prisvärda Seiko 5 modeller är ofta där de har snålat in. Visssa kan vara helt OK, medan vissa, som IAF i mitt tycke just SNKL23-modellerna är bland de värsta jag råkat ut för.
Men tusan vad bra, detta för mig ju osökt över till min senaste Seiko femma hemkommen i tidigt i somras (därav fel dag/datum). Och där blev jag faktist positivt överraskad av länken.
Jag var ju bara tvungen att skaffa den klassiska retrostukade "modeklocksdykaren"; SNZH5* (endast 100m vattensäkerhet och icke nedskruvbar krona). Typ innan Seiko tar bort alla roliga prisvärda Seiko 5 modeller med utdaterade skaka-igång-verket 7s26, och dessa blir ersatta med endast Seiko 5 Sports-varianterna. Vilka ofrånkomligt blir betydligt dyrare, men förmodligen också i färre roliga varianter. Kanske måste jag skaffa ännu nån till 37-38 mm kul modell innan dessa klassiker försvinner.
Utan att recensera hela klockan i sig, måste jag dock säga att länken på denna kändes riktigt bra, vilket jag sällan tyckt beträffande de Seiko 5 modeller jag hittills kommit över. Man brukar ofta snabbt vilja byta ut eländet mot vad f-n som helst som är bättre. Självklart har den icke solida ändlänkar, länkbitarna är maskerade icke-solida diton och spännet är tämligen simpelt med en del bockad plåt. Men detta känns ändå faktiskt helt OK, och riktigt bekvämt på min relativt tunna armled. Spännet har också "double security" låssystemet som känns helt OK. Och då jämför jag med min SKX med en grym Miltat/Strapcode länk för helt andra pengar. Detta kommer jag nog inte byta ut tack vare dess bekvämlighet och funktion. Otroligt men sant. Nåväl, rants over.
Orkar inte ta nya bilder på min. Letade ett halvår efter J-versionen. Om någon är intresserad kan den vara till salu.Efter någon vecka fortfarande sjukt nöjd med Snke01. Knasigt bra för 1500 pengar (vilket är mer än den kostade förr, men fort prisvärt för min del ).
Jag tror att Long Island Watch har släppt en film där de visar upp de flesta modellerna på tuben.Nya 40mm 5an, är de borstad bezel på dom som kommer med nato och polerad med länk? Och finns de nån möjlighet att moda dom med nya tavla ännu tex?
Den där är jag lite sugen på, den kliar OP-skratchen litegrann. Hur brett är det mellan bandhornen?Femman idag
Den där är jag lite sugen på, den kliar OP-skratchen litegrann. Hur brett är det mellan bandhornen?
Najs! Detta kan bli nästa köp. 19 mm har jag liggandes.OP-känslan är äkta! Just denna mäter 19mm mellan bandhornen. Lite okonventionellt men finns flera sidor som säljer band i rätt mått.
Najs! Detta kan bli nästa köp. 19 mm har jag liggandes.
Hur dålig? Alla mina var kassa. Någon kunde vara typ 8 timmar. Nu har jag ingen femma kvarDålig gångreserv men blir alltid glad när den åker på armen.