Ser grym ut! Har du fler bilder och vad är det för ref?Femmorna kommer i många olika skepnader...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser grym ut! Har du fler bilder och vad är det för ref?Femmorna kommer i många olika skepnader...
Att kronan inte är skruvad spelar som helst ingen roll! Lika vattentät ändå!Jag var också ute efter något färgglatt och älskar verkligen den blå tavlan på min Turtle, Kompletterar samlingen på ett fint sätt.. fast en orange också hade ju inte skadat..
5KX är ju trevliga och kan man leva med att kronan inte är skruvad (vilket man verkligen borde kunna) så är det bara välja den man gillar mest.
Nej det handlar väl om packningar, nu har 5KX 100m jämför med SKX 200. Men en del verkar vad jag förstår lida av att kronan inte är skruvad. Man kan ju inte se den som dn dykare. Även om jag skulle tro att 10atm räcker för 99% av befolkningenAtt kronan inte är skruvad spelar som helst ingen roll! Lika vattentät ändå!
Ja du har helt rätt angående att 10atm lär räcka för de flesta! Oris diver 65 har också "bara" 10atm men är ändå en dykare. Nåväl tror det är en riktigt bra klocka för pengen iaf, grön eller orange är frågan??Nej det handlar väl om packningar, nu har 5KX 100m jämför med SKX 200. Men en del verkar vad jag förstår lida av att kronan inte är skruvad. Man kan ju inte se den som dn dykare. Även om jag skulle tro att 10atm räcker för 99% av befolkningen
Ja du har helt rätt angående att 10atm lär räcka för de flesta! Oris diver 65 har också "bara" 10atm men är ändå en dykare. Nåväl tror det är en riktigt bra klocka för pengen iaf, grön eller orange är frågan??
Jo den e fin. Gillar verkligen tavlan och sekundvisaren.... Ännu en limited edition från Seiko så jag vet inte om den finns att köpa som ny....Ser grym ut! Har du fler bilder och vad är det för ref?
Glasbaksidan ersattes av en i rostfritt stål.
Funderar på en beater i form av SNZG15. Är det rätt väg att gå? Något annat alternativ från Seiko?
SNXS73Nån som vet ref-nummer på denna färgkombination? Helst utan arabisk text också
Vad är det för skillnad om man lägger till ett "k"
Vad jag vet är det ingen skillnad. SNXS73j (och andra modeller från Seiko med beteckning som slutar på j) har väl "made in Japan" på tavlan, men om det i övrigt är någon skillnad tror jag inte.Vad är det för skillnad om man lägger till ett "k"
Snxs73k?
K är tillverkad i annat land än Japan. Exempelvis Malaysia. De har oftast spanskt, franskt eller tyskt som andraspråk efter engelska på datumhjulet. Såg att du inte ville ha arabiska men det finns på både K och J. Så det får man kolla upp innan.Vad är det för skillnad om man lägger till ett "k"
Snxs73k?
Hög nivå på Seikokunskapen!!K är tillverkad i annat land än Japan. Exempelvis Malaysia. De har oftast spanskt, franskt eller tyskt som andraspråk efter engelska på datumhjulet. Såg att du inte ville ha arabiska men det finns på både K och J. Så det får man kolla upp innan.
J är tillverkad i Japan (hur stor del är omdiskuterat) och har "made in Japan" på tavlan och bättre quality control (även det omdiskuterat)
https://www.klockmagasinet.com/seik...aPaPlmvJjhiU4A418YBOjsxECrWUD61hoC5AMQAvD_BwEHög nivå på Seikokunskapen!!
Schysst sida. Där fanns det många fina 5or. Någon som beställt därifrån? Precis sålt en för jag skulle minska samlingen men redan inne och kikar på nya... Men nu har jag bara en 5a kvar.Finns att köpa här t.ex.: https://www.monsterwatches.nl/product/snxs73/
Bra video! Blev sugen på att köpa en ny SNKL23.Ny Seiko 5 snutt för intresserade!
Går fortfarande att beställa klassikern SNKL23 från Asien för rätt så billigt! Tokbra klocka för sitt pris! Lagade en video ifall någon funderar över att köpa och vill lära sig mera via youtube Ge gärna feedback och tips på basis av videon
Hoppas någon har nytta av videon!
Bra video! Blev sugen på att köpa en ny SNKL23.
Det är där skon klämmer, jag har siktet inställt på en AlpinistTack ska du ha! Haha kör hårt Den är prisvärd for sure!
Aah I see.. då kanske du biter ihop och köper alpinisten iställetDet är där skon klämmer, jag har siktet inställt på en Alpinist