• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 förtjänar lite kärlek

Tagonite

Omega
2-Faktor
SNK809 på Hirsch. Dom bästa 1000 kr jag någonsin spenderat? Troligtvis.
99A58613-6F51-4A99-8169-77AF724D9452.jpeg
49CE70DA-7868-4564-81F3-D682FFEC080F.jpeg
 

Kessler

Rolex
Seiko SNKD99 förtjänar mera uppmärksamhet och hype :) Skaffade en ungefär 6 månader sedan och är väldigt imponerad. Laddade nyss upp en video där jag går igenom den och mina tankar. Gå gärna och kommentera eller gör det här :)


Gillar själv blåa urtavlan väldigt mycket. Blev distraherad ett antal gånger medan jag filmade o_O
Haft den och den svarta. Färgen och sunbursten på den blå tavlan är den snyggaste färg på en tavla jag ägt. Jäkligt prisvärd. Är synd med integrerade länken bara.
 

Kessler

Rolex
Stämmer. Speciellt då den integrerade länken ser nästan ut som om man hade svetsat en normal länk fast i caset :rolleyes:
Det är verkligen jättemärkligt. Finns massa 5or som har likadana case och denna är ju väldigt lik dessa men så tryckte man inte lite extra stål mellan bandhornen. Sen borrade lugghål!? Vilket det INTE är på de flesta som har 18-20mm mellan luggarna. Men det har de på en med 10mm. Skumt som fan.

Men fan vad tavlan är vacker. Sålde min för gillar egentligen inte när datumskivan inte matchar färgen på tavlan plus att jag ville ha J-modell så blev den svarta (SNKE01J) Den har också rätt cool färg på tavlan, men inte i solljus. I svenskt höstväder påminner svarta tavlan om vissa GS med sitt djup. Men svarta tavlan blir inte så snygg i ljus och har ingen fin sunburst därav såldes den med. Den blå har jättefin sunburst och som du säger blir den nästan lila.

Om det inte var för integrerade länken så hade jag köpt en ny blå.
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Det är verkligen jättemärkligt. Finns massa 5or som har likadana case och denna är ju väldigt lik dessa men så tryckte man inte lite extra stål mellan bandhornen. Sen borrade lugghål!? Vilket det INTE är på de flesta som har 18-20mm mellan luggarna. Men det har de på en med 10mm. Skumt som fan.

Men fan vad tavlan är vacker. Sålde min för gillar egentligen inte när datumskivan inte matchar färgen på tavlan plus att jag ville ha J-modell så blev den svarta (SNKE01J) Den har också rätt cool färg på tavlan, men inte i solljus. I svenskt höstväder påminner svarta tavlan om vissa GS med sitt djup. Men svarta tavlan blir inte så snygg i ljus och har ingen fin sunburst därav såldes den med. Den blå har jättefin sunburst och som du säger blir den nästan lila.

Om det inte var för integrerade länken så hade jag köpt en ny blå.

bra poäng... ingen vett i det hela :rolleyes: Lite av samma åsikt angående datumskivan.. ett "problem" med så många Seiko 5 och andra klockor likaså. Måste kolla in svarta versionen själv vid något skede.. denna blåa kommer att gå till en kompis så kanske man kunde köpa svarta istället:angel:
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Blev en lite dressigare 5a också som komplement till SNK809an. Huvudingredienser är boetten från SNK361, tavla från SNKK17 och NH36 sedan katedralvisare och lågt dubbeldomat safir.

20201108_174350.jpg

20201108_161811.jpg


🔥🔥🔥


Blev aldrig riktigt vän med SNK361-boetten och katedralvisarna... Så istället fick tavlan och verket ihop med svart datumhjul och 6105-stylevisare flytta in i en SNK795-boett utrustad med ett DD-safir. Känns som alla bitar hamnade rätt nu. 😅

IMG_20201202_224118_802.jpg
 
Topp