Tjena! Vad tycker ni om de "nya" Seiko "5KX" modellerna? Efter många om och men tog jag och äntligen skaffade en SRPD75 trots att jag redan har en SKX009 och också haft en SKX007. Tyckte de mest "basic" färgerna kändes lite onödiga då SKX modellerna fanns så lätt tillgängliga, men blev själv intresserad när jag såg modeller med t.ex. vit "chapter ring" som ger snygg kontrast tillsammans med urtavlan. Bestämde mig själv för denna olivgröna modell eftersom jag gillade beigefärgade indexerna tillsammans med gröna färgen.
Jag förstår nog varför många blev irriterade på Seiko, då dessa släpptes ut ungefär samtidigt som Seiko informerade att SKX modellen inte längre ska tillverkas. Trots det så tycker jag att SRPD modellerna finns för en helt annan orsak än SKX modellerna och att målgruppen är totalt olik. Själv hoppas jag att Seiko lyckas få så många nybörjare som möjligt att skaffa en Seiko 5 istället för en DW eller annan modeklocka Därför håller jag inte riktigt med den allmänna "dissen" som "5KX" modellerna får.
Uttrycker mina tankar vidare på min video-recension om Seiko SRPD75 klockan:
Jag förstår nog varför många blev irriterade på Seiko, då dessa släpptes ut ungefär samtidigt som Seiko informerade att SKX modellen inte längre ska tillverkas. Trots det så tycker jag att SRPD modellerna finns för en helt annan orsak än SKX modellerna och att målgruppen är totalt olik. Själv hoppas jag att Seiko lyckas få så många nybörjare som möjligt att skaffa en Seiko 5 istället för en DW eller annan modeklocka Därför håller jag inte riktigt med den allmänna "dissen" som "5KX" modellerna får.
Uttrycker mina tankar vidare på min video-recension om Seiko SRPD75 klockan: